Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Så vad är ditt argument exakt?
Att samhället måste förändras från grunden om både du och jag ska få igenom det vi vill ha. Jag utgår liksom utifrån hur det har varit historiskt inom alla vita samhällen. Det är omöjligt att jämföra och bara få igenom alla saker utan att förändra systemet först.
Citat:
1) Det är stor skillnad på att kunna göra något på hel eller del-tid och att göra det när man kommer hem trött efter jobbet + har andra saker att göra.
2) De flesta jobbar på kontor eller liknande? De flesta män måste göra saker i hemmet.
3) Um, det tar tid att lära sig att leva i fält och hantera vapen?
1. Jag snackar inte om att ha ett jävla kapitalistiskt utsugarsamhälle där män måste jobba ihjäl sig för att försörja sig själva. Dessutom så kan kvinnor jobba också (men att förlita sig på att kvinnor ska kunna upprätthålla ett samhälle och utveckla det är mer än sinnessjukt).
2. I dagens judeo-feministiska samhälle - ja! Men nu pratar vi hypotetiskt här. I ett patriarkalt samhälle (utan varken stat eller utsugande judar/bankirer) så skulle allting fixa sig av sig självt till slut.
3. Hört talas om
The Order? En pytteliten grupp av män med vapen som skadade USA:s regering mer än nån annan grupp de senaste 50-100 åren. All deras "träning" bestod av att skjuta sönder burkar och judebilder på skoj... Det behövs inget mer.
Att springa runt i skogen och leka krig var kanske roligt när man var 8-10 år gammal, men ingenting för vuxna män.
Citat:
1) Det finns 1000 andra män som konkurrerar om samma kvinna som du vill ha. Även om du får henne blir 999 andra män utan.
2) Men du måste konkurrera om de attraktiva kvinnorna med en massa andra män.
3) Du tittar på avkomman bro?
1. I ett samhälle med ett överskott av män är det givetvis inte så värst smart att tillåta polygami och liknande. Fäderna får kontrollera sina döttrar och bestämmer vem som är mest lämpad.
2. Varför?
3. Vad menar du?
Citat:
Sluta dejta kvinnor som inte jobbar och betalar för dig så ska du se att det kan hända.
varför skulle jag låta dem betala för mig när jag kan tjäna mer på min hobby och att jobba själv? Madness, brah.
Citat:
Vad ska du göra med dem?
Göra mig själv och släkten rik på? Tror du att kvinnor kan hantera värdesaker och mark?
Citat:
1) De är säkert bättre än average. Titta på alla nördar som spelar WOW.
2) Det enda som de behöver är mat och sex.
1. De är plufsiga, feminina och pojkaktiga. Gud/naturen straffar värdelösa anabolatorskar med värdelös avkomma. Jag har ingen aning om hur många det är som spelar WOW, och vet knappt ens vad det är.
2. Precis, det tar bara upp en massa luft och resurser utan att bidra med något.
Citat:
Om du inte spenderar tillräckligt på kvinnan kommer hon att dumpa dig för en rikare man. Så alla dina resurser kommer att gå till kvinnan och du måste jobba bort ditt liv för det.
Återigen så utgår du ifrån att skilsmässa och otrohet skulle vara tillåtet i ett patriarkalt samhälle. Om en kvinna är otrogen så är det dödsstraff, och om hon lämnar en man utan hans tillåtelse och sedan gifter om sig så är det också otrohet.