2016-11-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Förvånad över Annelis lugn....... tror hon kommer ut som lesbisk snart. Butcherlooken är så hon.

Sigrids bekymmersrynka/hummertina i pannan blir djupare för varje avsnitt. Tror jag det. Är dock förvånad varför hon inte gillar Rickard.

Brandon var nog ändå lycklig att få vila sitt sorgsna ansikte mot Linas behag.

I am in chock

Ja där vart man ju rejält paff, trodde ju Annelie skulle ställa till med världens liv och att och tänkte..."nu jävlar blir det bråk"...men hon var ovanligt lugn....men känslan för Per hade väl svalnat.
Citera
2016-11-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Det skulle inte förvåna mig ifall Brandon tänkte att han och Lina kunde bli ihop. Gjorde säkert en stöt bakom kulisserna!

Hade lite samma tanke när hon tröstade honom...han är ju ganska så lost i huvudet....så inte en omöjlighet när det gäller honom
Citera
2016-11-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Stackars killar, de rykte allihop. Vad tänkte Sigrid?
Skönt för Per att äntligen få umgås ifred med sin utvalda. Synd, det var trevliga kvinnor som försvann.
Erik har nog redan gjort sitt val men det gäller att passa på.
Jag hopoas att Jennifer verkligen har hittat den rätte och att det håller!

Tror inte Sigrid tänkte alls och tycker synd om den nya killen som ska fastna med henne om han nu gör det. Om nu inte Sigrid ändrar sig radikalt för Paul...men svårt att tro det.

Ja får se om Per blommar ut rejält nästa vecka nu när han är ensam med Carola.

Lär bli Jennifer&Charlie samt Erik&Linnea
Citera
2016-11-30, 22:08
Medlem
tempeZZts avatar
Kollade på de andra bönderna - Kärlek åt alla.

I förra avsnittet beklagar sig Andreas över att det är tufft ekonomiskt och att han kanske måste sälja av djuren. Idag när han ska hämta Hanna kommer han ut till en rad med minst fem bilar och kör själv iväg i en hygglig BMW.

Hmmmm...
Citera
2016-11-30, 22:09
Medlem
Bandida.locas avatar
En annan smärtsam grej var när Annelie och Anette satt och deppade ihop om hur hämmad och känslolös Per var..

Så sitter han och Carola och kysser varandra typ 50 m bort... var det uppgjort eller?!
Citera
2016-11-30, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Var väl rätt väntat att lycksökerskan Sigrid skulle skicka hem alla och in kommer istället en miljonär. Vem är förvånad?

http://www.expressen.se/noje/sigrid-ratar-friarna--for-mystisk-miljonar

Ska bli kul att se hur länge Charlie står ut på landet med Jennifer, för jag utgår ifrån att hon väljer honom.

En vegan på Pers gård, ja det blir nog bra.

Är inte ett dugg förvånad när det gäller Sigrid....men blir ju kul att se miljonären nästa vecka.....och hoppas han är en sån som inte bara kommer dansa efter Sigrids pipa
Citera
2016-11-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag håller med, det blir nog svårt för båda två att anpassa sig.

Charlie kommer troligen dra rätt fort från Jennifer.....

Men Carola kanske kan komma att trivas med Per och han kan ju äta kött fast hon äter sin vegan.mat.
Citera
2016-11-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Sigrid gjorde rätt som lät killarna gå. Finns inte känslorna där så går det inte att tvinga fram.
Likväl synd om dem. Först får de reda på att de ska sändas hem, därefter att hon har en ny man på gång. Varför inte berätta om Erik också så hade väl Bertil kört i diket alldeles...
Undrar vad de tänker när de får reda på allt såhär efteråt? De måste ju känna sig grundlurade.
Vilket slöseri med deras tid.

Jag fattar fortfarande inte vad Carola och Per har gemensamt. Som tv-tittare har man inte fått mycket till förklaring gällande deras "kärlek" förutom att Per tycker att hon är snygg samt att Carola har sagt att de andra kvinnorna kunde åka hem så hon kunde få ha Per för sig själv.
Man har ju inte fått se någon kärlekshistoria utvecklas mellan dem överhuvudtaget och Carola känns helt anonym.

Jennifer har uppmuntrat David så till den grad att han trodde att det handlade om Charlie eller Brandon som skulle få åka hem. Slutar väl med att han "öppnar sig" så som hon vill, bara för att i nästa sekund bli dumpad. Tycker redan synd om honom.

Linnea tycker det är positivt att vara svartsjuk. Plus att hon nämnde både bröllop och barn inom loppet av en minut. Ok... lycka till Erik

Tycker som sagt synd om Sigrids killar, det var verkligen slöseri med deras tid, men tror de kan hitta någon bättre kvinna. Anders lär ju hitta någon trevlig dam i Göteborg, ha har ju charmen. Trodde att hon skulle berätta om Erik också, men det hade ju blivit för mkt för killarna tror jag.

Tyckte Annelie tog det ovanligt bra och var otroligt lugn när Per äntligen sa som det var med honom och Carola...trodde det skulle bli mer ilska och bråk....men Annelie gillade läget, gav honom en kram, önskade honom lycka till och sa att han var en fantastisk man..... ...
Citera
2016-11-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
En annan smärtsam grej var när Annelie och Anette satt och deppade ihop om hur hämmad och känslolös Per var..

Så sitter han och Carola och kysser varandra typ 50 m bort... var det uppgjort eller?!

Tyckte synd om Annette som hade känslor för Per...men man får ju hoppas att han kommer bli lycklig med Carola och får ett fint liv med henne samt att hon funkar med Hanna&Stefan.
Citera
2016-11-30, 22:32
Medlem
fitz-humes avatar
Mina kommentarer/prognoser:

Jennifer har kärat ner sig i Charlie. Hans känslor kan vara något sånär äkta men han tröttnar när tv-kamerorna har slocknat. David är bättre lämpad för ett hållbart förhållande på gården men hans återhållsamhet retar upp Jennifer som vill ha en man som "kan ta för sig".

Pers skådespel med tidningsläsandet och den förvånade minen när de ratade kvinnorna sa att de ville prata var avsnittets komiska höjdpunkt. Carola blir förstås kvar, men om hon stannar är tveksamt. Jag har svårt att se henne bosätta sig där, hon passar helt enkelt inte in.

Sigrids ratande av alla tre lyfte säkert ett och annat ögonbryn. Hon ville vara så snäll och berätta att hon tänkte kontakta en annan brevskrivare och den 29-årige segway-åkaren blev megabesviken och drog iväg med sin merca i full fart. Men varför kunde hon då inte också berätta om Erik...? Hade varit intressant att studera deras miner när hon hade sagt: "Jag och en annan bonde vid namn Erik, 21 år, hade lite trevligt ihop på slottet, passionerat och fint." Lindas besvikelse över Sigrids val visste inga gränser men hon tappade inte ansiktet. Är det något Linda säkert ångrar mest av allt under alla dessa tio säsonger så är det nog just Sigrid.

Erik och Linnea tycktes inte ha något gemensamt alls annat än att gulla och tungkyssas. Det kommer inte att hålla. My, den enda vettiga tjejen kvar, får det tufft men kommer inte att ge upp i första taget. Det finns numera en riktig schism mellan de två damerna och en vapenduell är inte helt osannolik. Linnea, med sin falska blyghet, spelar ut hela sitt register av kvinnlig list varför Erik kommer att välja henne. Linnea lämnar gården ganska snabbt när hon inser att hon måste jobba på gården på riktigt och att den där Erik i själva verket är en ganska tråkig typ.
Citera
2016-11-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Mina kommentarer/prognoser:

Jennifer har kärat ner sig i Charlie. Hans känslor kan vara något sånär äkta men han tröttnar när tv-kamerorna har slocknat. David är bättre lämpad för ett hållbart förhållande på gården men hans återhållsamhet retar upp Jennifer som vill ha en man som "kan ta för sig".

Pers skådespel med tidningsläsandet och den förvånade minen när de ratade kvinnorna sa att de ville prata var avsnittets komiska höjdpunkt. Carola blir förstås kvar, men om hon stannar är tveksamt. Jag har svårt att se henne bosätta sig där, hon passar helt enkelt inte in.

Sigrids ratande av alla tre lyfte säkert ett och annat ögonbryn. Hon ville vara så snäll och berätta att hon tänkte kontakta en annan brevskrivare och den 29-årige segway-åkaren blev megabesviken och drog iväg med sin merca i full fart. Men varför kunde hon då inte också berätta om Erik...? Hade varit intressant att studera deras miner när hon hade sagt: "Jag och en annan bonde vid namn Erik, 21 år, hade lite trevligt ihop på slottet, passionerat och fint." Lindas besvikelse över Sigrids val visste inga gränser men hon tappade inte ansiktet. Är det något Linda säkert ångrar mest av allt under alla dessa tio säsonger så är det nog just Sigrid.

Erik och Linnea tycktes inte ha något gemensamt alls annat än att gulla och tungkyssas. Det kommer inte att hålla. My, den enda vettiga tjejen kvar, får det tufft men kommer inte att ge upp i första taget. Det finns numera en riktig schism mellan de två damerna och en vapenduell är inte helt osannolik. Linnea, med sin falska blyghet, spelar ut hela sitt register av kvinnlig list varför Erik kommer att välja henne. Linnea lämnar gården ganska snabbt när hon inser att hon måste jobba på gården på riktigt och att den där Erik i själva verket är en ganska tråkig typ.

Håller med, Tror Linda ångrar bittert att hon tog med Sigrid i programmet.

Tycker Annelie höll sig ovanligt lugn när hon blev ratad....hade förväntat mig mer action från henne.
Citera
2016-11-30, 22:46
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Rätt uppenbart att David åker på spö mot yrkes-TV-dejtaren. Att Jennifer är såld på Charlie märks mer och mer. Allting tolkar hon till hans fördel. Trist att han kommer vinna då det inte kommer föra något gott med sig. Fast Charlie blir väl nöjd när han kan skriva in vinnare i Bonde söker fru i CVt. I vilket TV-sammanhang syns han nästa gång?

Charlie ger ett trevligt intryck MEN det är verkligen stor varningsflagg att han tycks ha så stort bekräftelsebehov att han vill valsa runt i varje tv-produktion. Jennifer släppte ämnet lite väl snabbt i förra avsnittet.

Han har ju varit med i Ensam mamma söker och Jennifer är ju också ensam mamma.
Så, har han en böjelse för just ensamstående mammor eller är det rampljuset som lockar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in