2016-11-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Street theatre är när två eller flera stalkers spelar upp en inövad scen mitt framför ögonen på en TI. Dialogen innehåller ord och fraser som gör att man ska veta att de talar om personliga detaljer ur den utsattes liv. De medverkande talar ofta onödigt högt och forcerat, lägger in hånfulla skratt och eventuellt också hostningar, utbyter menande blickar sinsemellan och liknande.

Har man en i förväg inbokad tid någonstans, som jag då hade hos tandläkaren, så har de god tid på sig att planera in sådana här attacker innan, och i detta fall se till att det stod en polisbil där samt informera de som deltar rent verbalt om vad de ska säga när de spelar upp sin lilla teaterpjäs.
Sådana skådespel är jag med om dagligen, eller var åtminstone innan jag blev sjukskriven. Numera går jag inte ut så mycket, till stor del på grund av att jag vill undvika stressen av högpratare, gatuteater, stressframkallande ljud osv. Vilket lågt betyg det är åt svensk demokrati, att så många känner till att det här pågår men ingen vågar öppna käften om det. Glöm inte att varenda person som känner till att det här pågår har vetorätt mot det. Och det är hundratusentals som känner till det! Det räcker med att en enda person bekräftar att det pågår för att bubblan ska spricka. Det har nog aldrig hänt tidigare att medborgarplikten har prövats i ett så skarpt läge som det nuvarande. Misslyckandet är totalt!
Citera
2016-11-08, 15:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Sådana skådespel är jag med om dagligen, eller var åtminstone innan jag blev sjukskriven. Numera går jag inte ut så mycket, till stor del på grund av att jag vill undvika stressen av högpratare, gatuteater, stressframkallande ljud osv. Vilket lågt betyg det är åt svensk demokrati, att så många känner till att det här pågår men ingen vågar öppna käften om det. Glöm inte att varenda person som känner till att det här pågår har vetorätt mot det. Och det är hundratusentals som känner till det! Det räcker med att en enda person bekräftar att det pågår för att bubblan ska spricka. Det har nog aldrig hänt tidigare att medborgarplikten har prövats i ett så skarpt läge som det nuvarande. Misslyckandet är totalt!

Fast ditt resonemang är bara giltigt om det du påstår är sant.

Och ett av de absolut starkaste indicierna för vad du påstår inte är sant är just att ingen av hundratusentals "vittnena" har läckt ett endaste dugg. Det går helt enkelt inte att hålla något så stort så hemligt med så många inblandade.
Citera
2016-11-08, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Fast ditt resonemang är bara giltigt om det du påstår är sant.
Det håller jag med om.

Citat:
Och ett av de absolut starkaste indicierna för vad du påstår inte är sant är just att ingen av hundratusentals "vittnena" har läckt ett endaste dugg. Det går helt enkelt inte att hålla något så stort så hemligt med så många inblandade.
Det trodde jag också innan det här började. Det har varit som en uppenbarelse för mig, att se hur en hemlighet kan bevaras bland så många utan att någon yttrar ett ord eller bryter pakten. Riktigt obehagligt! Och det kommer dessvärre att stärka konspirationsteoretiker i framtiden.

Ett av de starkaste argumenten mot konspirationsteorier är att det är orimligt att upprätthålla en konspiration med så många involverade parter under så lång tid. Det här kommer att vara ett motexempel som blir svårt att avfärda.
Citera
2016-11-08, 15:31
Medlem
Citat:
Det håller jag med om.

Det trodde jag också innan det här började. Det har varit som en uppenbarelse för mig, att se hur en hemlighet kan bevaras bland så många utan att någon yttrar ett ord eller bryter pakten. Riktigt obehagligt! Och det kommer dessvärre att stärka konspirationsteoretiker i framtiden.

Ett av de starkaste argumenten mot konspirationsteorier är att det är orimligt att upprätthålla en konspiration med så många involverade parter under så lång tid. Det här kommer att vara ett motexempel som blir svårt att avfärda.

Ok.... så att det inte finns belägg är ett belägg?
Senast redigerad av SamVimes 2016-11-08 kl. 15:47.
Citera
2016-11-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Ok.... så att det inte finns belägg är ett belägg?
Nej, jag sa inte att det var ett belägg, jag menade bara att den dagen det här blir känt kommer det att bli ett argument för konspirationsteoretiker. Låt säga att nån påstår att människan aldrig varit på månen. Den självklara invändningen mot en sån konspirationsteori är att det aldrig skulle gå att upprätthålla en konspiration med så många involverade som vore nödvändigt för att konspirationen skulle lyckas. Men om konspirationsteoretikerna kan visa ett exempel på när en sådan konspiration har lyckats så faller den invändningen.
Citera
2016-11-08, 17:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nej, jag sa inte att det var ett belägg, jag menade bara att den dagen det här blir känt kommer det att bli ett argument för konspirationsteoretiker. Låt säga att nån påstår att människan aldrig varit på månen. Den självklara invändningen mot en sån konspirationsteori är att det aldrig skulle gå att upprätthålla en konspiration med så många involverade som vore nödvändigt för att konspirationen skulle lyckas. Men om konspirationsteoretikerna kan visa ett exempel på när en sådan konspiration har lyckats så faller den invändningen.

Absolut, det skulle delvis göra andra lika omfattande konspirationsteorier något mindre osannolika. Så vi får väl se om det händer och så fall vilken av alla konspirationsteorier som kommer först. GS, månlandningen eller kanske flat earth?

Men fram till dess så kan vi konstatera att resonemanget du för är rent hypotetiskt. Utan idag förefaller det som "det aldrig skulle gå att upprätthålla en konspiration med så många involverade som vore nödvändigt för att konspirationen skulle lyckas" fortfarande gäller.
Citera
2016-11-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Absolut, det skulle delvis göra andra lika omfattande konspirationsteorier något mindre osannolika. Så vi får väl se om det händer och så fall vilken av alla konspirationsteorier som kommer först. GS, månlandningen eller kanske flat earth?

Men fram till dess så kan vi konstatera att resonemanget du för är rent hypotetiskt. Utan idag förefaller det som "det aldrig skulle gå att upprätthålla en konspiration med så många involverade som vore nödvändigt för att konspirationen skulle lyckas" fortfarande gäller.
Tills bubblan spricker, om den nånsin gör det. Svårt att säga med tanke på att Sverige inte har några riktiga journalister.
Citera
2016-11-08, 19:14
Medlem
Citat:

Det blir ju automatiskt så att man undviker att vara ute ofta eller vistas på platser där det finns stora risker att bli en måltavla för dessa iscensättningar. Man orkar inte hur mycket som helst, och den sorgliga följden av det blir isolation. Det är förståeligt att du känner som du gör.

Jag tror också att det är väldigt många som faktiskt känner till att detta pågår, men man sätter upp en fasad utåt om att Sverige är ett av de bästa länderna i världen att bo i. På vissa områden stämmer det nog. Men det finns helt andra mörkare sanningar bakom den där fasaden.

Jag hoppas fortfarande på en ljusare framtid och en omvälvande förändring som sätter stopp för detta, vilket får mig att kämpa vidare i tillvaron, även om det vissa dagar kan kännas riktigt, riktigt tungt och deprimerande.
Citera
2016-11-09, 21:57
Medlem
Gang stalking skulle ju kunna förekomma om vissa personer (schizofrena) hade förmågan att spridda sin personlighet och sina värderingar i samhället. Detta skulle ju knappast accepteras av samhället. I samhället är det ju accepterat att naturen fungerar enligt Darwins slutsats, survival of the fittest. Antag vidare att man redan i tidig ålder kan se vem som är "schizofren". Då skulle ju samhället kunna bilda en organisation för att jaga och göra dom sjuka. Lämpligtvis skulle denna organisation vara ledd av den individ som upp till 1980 var dominant i samhället, psykopaten. Speciellt om psykiatriker är psykopater.

Är inte detta ett trevligt scenario?
Citera
2016-11-09, 22:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Gang stalking skulle ju kunna förekomma om vissa personer (schizofrena) hade förmågan att spridda sin personlighet och sina värderingar i samhället. Detta skulle ju knappast accepteras av samhället. I samhället är det ju accepterat att naturen fungerar enligt Darwins slutsats, survival of the fittest. Antag vidare att man redan i tidig ålder kan se vem som är "schizofren". Då skulle ju samhället kunna bilda en organisation för att jaga och göra dom sjuka. Lämpligtvis skulle denna organisation vara ledd av den individ som upp till 1980 var dominant i samhället, psykopaten. Speciellt om psykiatriker är psykopater.

Menar du att psykiatriker gangstalkar schizofrena för att schizofreni inte ska smitta andra?
Citera
2016-11-10, 09:40
Medlem
one.zeros avatar
Citat:

Jag tycker att inlägget verkar intressant, men något rörigt.

Anser du att schizofreni är en egenskap eller sjukdom? Jag upplever att de flesta anser schizofrena som sjuka men du förslår en orgination som ska jaga dessa för att göra dem sjuka!? Isf är det en egenskap.

Om samhället accepterar att naturen fungerar enligt Darwins slutsats så borde samhället också acceptera personer med avvikande egenskaper. Jag tror inte att människan hade utvecklats som den har gjort om alla skulle vara exakt klonade individer i både psyke och fysik. Då hade vi fortfarande bott i grottor.

Var verkligen psykopater dominanta fram till 1980? Jag upplever att psykopater har varit dominanta de två-tre senaste decennierna.
Min uppfattning om psykopater är att de har en destruktiv kraft. Får ett företag in en psykopat så kan man räkna med att den går i konkurs eller flyttas utomlands inom en snar framtid.
Från 60- till 80-talet så hade vi en bra tid. Industrin blomstrade och vi hade det bra. Så är det inte längre för att psykopaterna har hoppat runt och snart stängt ner varenda ställe. Produktionsnivån är förmodligen lägre än vad det var sent 1800-tal.
Nu är det svårt för dem att hitta platser inom den privata sektorn och därför har de gått över till den samhällsbetalda.

Psykiatriker kan vara psykopater. Men de kan också vara utbildade av psykopater. I båda fallen så handlar det då om att ställa om individers psyke efter psykopaternas önskemål så att de passar in i samhället som psykopaterna har förändrat efter deras världsbild.

Om jag får ändra lite i ditt inlägg...
Citat:
Gang stalking skulle ju kunna förekomma om vissa personer (psykopater) hade förmågan att spridda sin personlighet och sina värderingar i samhället. Detta skulle ju knappast accepteras av samhället. I samhället är det ju accepterat att naturen fungerar enligt Darwins slutsats, survival of the fittest. Antag vidare att man redan i tidig ålder kan se vem som är "psykopat". Då skulle ju samhället kunna bilda en organisation för att jaga och göra dom friska. Lämpligtvis skulle denna organisation vara ledd av den individ som upp till 1980 var dominant i samhället, den begåvade. Speciellt om psykiatriker är begåvade.

Citera
2016-11-10, 10:19
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Jag tycker att inlägget verkar intressant, men något rörigt.

Anser du att schizofreni är en egenskap eller sjukdom? Jag upplever att de flesta anser schizofrena som sjuka men du förslår en orgination som ska jaga dessa för att göra dem sjuka!? Isf är det en egenskap.

Om samhället accepterar att naturen fungerar enligt Darwins slutsats så borde samhället också acceptera personer med avvikande egenskaper. Jag tror inte att människan hade utvecklats som den har gjort om alla skulle vara exakt klonade individer i både psyke och fysik. Då hade vi fortfarande bott i grottor.

Var verkligen psykopater dominanta fram till 1980? Jag upplever att psykopater har varit dominanta de två-tre senaste decennierna.
Min uppfattning om psykopater är att de har en destruktiv kraft. Får ett företag in en psykopat så kan man räkna med att den går i konkurs eller flyttas utomlands inom en snar framtid.
Från 60- till 80-talet så hade vi en bra tid. Industrin blomstrade och vi hade det bra. Så är det inte längre för att psykopaterna har hoppat runt och snart stängt ner varenda ställe. Produktionsnivån är förmodligen lägre än vad det var sent 1800-tal.
Nu är det svårt för dem att hitta platser inom den privata sektorn och därför har de gått över till den samhällsbetalda.

Psykiatriker kan vara psykopater. Men de kan också vara utbildade av psykopater. I båda fallen så handlar det då om att ställa om individers psyke efter psykopaternas önskemål så att de passar in i samhället som psykopaterna har förändrat efter deras världsbild.
Som jag presenterar min idé så är "schizofreni" en egenskap nämligen att deras personlighet och värderingar sprids i samhället. Dessa individer är lätta att identifiera (förhudsförträngning) i en tidig ålder.

Jag tänker mig att eftersom det som gäller i samhället är, survival of the fittest, så kan man tänka sig att en hemlig organisation bildas i samhället med uppgift att göra dessa individer "galna". Man skulle ju kunna tänka sig att denna organisation är en del av psykiatrin eftersom det är där dess offer slutar sina karriärer.

Beträffande frågan om samhället borde acceptera denna avvikelse så kan man tänka sig att samhället lagt märke till att starka schizofrena som sprider sin personlighet ofta förorsakar stora omvälvningar i samhället (Trump och USA) och krig (arab våren).

Din uppfattning att psykopater är dominanta är korrekt, men vad du ser är deras dödsryckningar. Det är därför det är så tydligt att psykopaten varit dominant upp tills nu i historien.

Du skriver att psykiatriker kan vara utbildade av psykopater, man kan även tänka sig att en majoritet av läkare är psykopater. Nog med spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in