Citat:
Sådana skådespel är jag med om dagligen, eller var åtminstone innan jag blev sjukskriven. Numera går jag inte ut så mycket, till stor del på grund av att jag vill undvika stressen av högpratare, gatuteater, stressframkallande ljud osv. Vilket lågt betyg det är åt svensk demokrati, att så många känner till att det här pågår men ingen vågar öppna käften om det. Glöm inte att varenda person som känner till att det här pågår har vetorätt mot det. Och det är hundratusentals som känner till det! Det räcker med att en enda person bekräftar att det pågår för att bubblan ska spricka. Det har nog aldrig hänt tidigare att medborgarplikten har prövats i ett så skarpt läge som det nuvarande. Misslyckandet är totalt!
Street theatre är när två eller flera stalkers spelar upp en inövad scen mitt framför ögonen på en TI. Dialogen innehåller ord och fraser som gör att man ska veta att de talar om personliga detaljer ur den utsattes liv. De medverkande talar ofta onödigt högt och forcerat, lägger in hånfulla skratt och eventuellt också hostningar, utbyter menande blickar sinsemellan och liknande.
Har man en i förväg inbokad tid någonstans, som jag då hade hos tandläkaren, så har de god tid på sig att planera in sådana här attacker innan, och i detta fall se till att det stod en polisbil där samt informera de som deltar rent verbalt om vad de ska säga när de spelar upp sin lilla teaterpjäs.
Har man en i förväg inbokad tid någonstans, som jag då hade hos tandläkaren, så har de god tid på sig att planera in sådana här attacker innan, och i detta fall se till att det stod en polisbil där samt informera de som deltar rent verbalt om vad de ska säga när de spelar upp sin lilla teaterpjäs.