2016-11-10, 00:44
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Varför ens slösa energi på pajas AB (Filip & Fredrik) dom är förbi å ska så vara, ju mer vi nämner deras namn så finns dom ju till, denna skam ska ju helst glömmas bort och strös med salt!
2016-11-10, 00:45
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Kommunist är hon inte. Men hon är vänsterorienterad när det gäller ekonomisk politik. Hon ville höja skatterna samtidigt ville hon motverka företagsflytten från USA till Mexiko. Det går liksom inte ihop. När det gäller ekonomi talar hon på samma sätt som Stefan Löfven.

Löjeväckande. Talar hon på samma sätt som Löfven? Förklara gärna på vilket sätt?

Sedan kan jag inte se hur det skulle vara dåligt att hon vill verka mot att företag flyttar från USA till Mexico? Kan du?
2016-11-10, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Tydligen så trendar "CalExit" (California Exit) på twitter...

https://twitter.com/hashtag/Calexit?src=hash

Hur dumma får folk vara? Staten är bankrupt och helt fullt med illegala, givetvis helt osannolikt att dom lämnar de förenta staterna, men det hade varit extremt underhållande. Lite som att se hur bra det hade gått för Malmö om del lämnade Sverige och dess utjämningsbidrag.
1776 all over again. Dom har hashtags,bögflaggor och cucks i drivor. Trump och hans stab måste verkligen darra.
2016-11-10, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Jag såg hela och det var ett sansat och bra tal och så får man köpa sånt som att det blir lite överdrifter i tacken till alla dem som hjälpt till, en dag som denna och med tanke på att det är USA, överdrifternas land. Såg inga tårar som det pratats om, inte hos henne i alla fall, men det kan jag ha missat. Läser och ser i kors av allt bläddrande och kollande fram och tillbaka märker jag. Svarar på fel saker och så, så mitt omdöme är inte mycket att ha.
Bristen på tårar beror på att psykopater är fysiskt oförmögna att gråta - de saknar nämligen det inre emotionella liv som krävs för att förstå hur/varför man gråter.

Vi är många som förväntar oss att Trump nu (enl vissa källor är det på g) utser en åklagare för att utreda Clintons alla brott!
2016-11-10, 00:59
Avslutad
hillary fick mer röster men ändå säger ni han representerar "folket" hahaha.
2016-11-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Han representerar den vita befolkningen som fortfarande faktiskt är i majoritet och som alltid samhällsbäraren och icke att glömma grundaren av dom förenta staterna.
2016-11-10, 01:05
Medlem
area50s avatar
N24 går ut med en artikel där dom säger att man tyligt kan höra en person skrika "kill Obama" under Trumps segertal, men om man faktiskt lyssnar så säger han "repeal Obama"... N24 skriver såklart att Trump inte brydde sig ett skit att någon ville "döda" Obama. Vilka jävla nollor dom är alltså
2016-11-10, 01:11
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Tack för infon. Visste inte detta..

Nej det har jag inte men det är fakta han vann men det är fakta hon fick mer röster horunge
Ja men din mupp, som jag skrev ovan i post #12868: (FB) USA:s presidentval 2016 / Valvaka

Funkar inte att ta röster från ett valsystem och applicera på ett annat hypotetiskt valsystem och skrika om att losern har större folkligt stöd.

Idiot.
Senast redigerad av DoctorSun 2016-11-10 kl. 01:15.
2016-11-10, 01:12
Medlem
237s avatar
Citat:

Varför är alla SJW-millenials så förtjusta i att skriva hahaha. Alltså samma stavning, i slutet av en one-liner-mening som inte ens är smart eller rolig.
2016-11-10, 01:13
Medlem
Borde man verkligen låta folk rösta "blankt"? Det avgör ju hela skiten, dessa människor förstör bara för alla andra.
2016-11-10, 01:19
Medlem
Insomfornis avatar
Känns bra att Trump vann.

Jag läste för övrigt ett inlägg här innan som behandlade förhållandet mellan elektorer och faktiska röster. Jag förstår att USA är en federation innehållandes 50 stater. Min fråga är varför man använder det här valsystemet? Är det för att en folkrik stat inte ska få alltför stort inflytande och försvaga små stater såsom Nebraska i val?
2016-11-10, 01:23
Medlem
Jofs avatar
Verkar som om alla svenska och utländska ministrar beklagar detta val. Ett WT val, men sån är ju demokratin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in