2016-11-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Vad i... Är det där ett skämt eller?

Absolut inte.
2016-11-10, 21:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Något jag gillar med Trump direkt är att man ser på presskonferenserna idag att han inte litar på någon av dem.

Hans förakt verkar grundmurat och vattentätt för msm..
(ett sundhetstecken ! )

Är mycket glädjande att han är emot sammanslåendet mellan : AT&T-Time Warner
Senast redigerad av Snapcount 2016-11-10 kl. 21:57.
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Margot Wallström är ju expert på att skapa hat. Det första hon gjorde som utrikesminister var ju att göra 8 miljoner judar i Israel förbannade.
Det vore kul om Trump förklarade krig mot det svenska etablissemanget. Förnedrade dem på något sätt. Stora delar av svenska folket skulle nog jubla.
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Eller så har hennes vän inte vågat anmäla vem vet, men ja det lutar mot skitsnack, frågan är bara hur mycket som är skitsnack och hur mycket som är sanning
Att det kryper fram en och annan rasist får man nog räkna med, men när det är av denna magnitud så får man nog räkna bort åtminstone 8 av 10 utav fallen. Detta är nog något som kommer att fortsätta några veckor, sen kommer det bli lugnt, och den 20 januari så kommer det att upprepas.
2016-11-10, 21:55
Medlem
VIRTUALCLOWNPANDAs avatar
Citat:
Första dagen efter valet (Day 1 In Trump's America):
https://twitter.com/i/moments/796417517157830656

En del folk verkar ha gått bananas. Många Trumpsupportrar tycks vara riktiga rasistiska svin

Väldigt många som påstår saker utan bevis.

Att tro att det är en Trump supporter som har klottrat ner hans bil är ungefär som att tro att det var en Trump-anhängare som brände ner kyrkan för att klottra Trump på väggen.

Tror ni folk är dumma? Ingen är dum nog att tro att det gynnar Trump på något sätt att göra såna saker och sen klottra hans namn för. Det är ENBART dumt och kontraproduktivt.

Så när du ser såna här saker ställ dig frågan: Vem/vilka har något att vinna på detta?
Svaret på den frågan är ofta den som också har gjort det.

Istället kan du ju kolla på den här: https://streamable.com/6nwo
Utmanar dig att hitta en enda liknande video fast det är en Hillary supporter som blir misshandlad, rånad och får sin bil stulen.
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Första dagen efter valet (Day 1 In Trump's America):
https://twitter.com/i/moments/796417517157830656

En del folk verkar ha gått bananas. Många Trumpsupportrar tycks vara riktiga rasistiska svin

Men denna vägrar du kolla på din vidriga fan https://www.youtube.com/watch?v=djx3T9IEc1A jag har 0 empati för äckliga supportrar till Hillary...

En ren o skär jävla fröjd att läsa hoppas det stämmer att Trumpsupportrarna börjar betala tillbaka till demokratäcklen nu för deras våldsamheter.
Senast redigerad av korvbenke 2016-11-10 kl. 22:04.
Bannlyst
Citat:
Ok kommer svära lite i kyrkan nu.

Men såg verkligen inte ut som att Trump ville ha jobbet som president idag. Verkar lite som fan att det hände.

https://www.youtube.com/watch?v=BFZy2AVM7ls
2016-11-10, 21:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Den tysta majoriteten. Ju oftare vi vägras komma till tals och ju mer vi förlöjligas och fördummas desto mer dramatisk blir reaktionen. Lägg ni skulden på arga vita män, lågutbildade, white trash rednecks eller vilka ni så fan vill men denna kraftiga respons har ni själva skapat genom att demonisera alla som inte slaviskt följer er politiskt korrekta ideologi (om man är vit förstås, alla andra raser är tillåtna att kliva ur lådan när som helst). Man blir direkt rasist, mans-chauvinist, homofob, islamofob, nazist osv så fort man ifrågasätter religionen. Hade ni varit lite resonliga och visat på lite självdistans hade polariseringen inte varit lika extrem. Nu talar jag som om jag just röstat för Trump själv men situationen är densamma i Sverige.

Och Sverige då...min son kommer hem från skolan och säger att han hatar Donald Trump. Hur fan är det möjligt att en åttaåring säger nåt sånt om en amerikansk president som JUST BLIVIT VALD? Jag har inte ens nämnt namnet men han hatar honom. Klimatet är fan läskigt när en grabb på åtta år kommer hem dagen efter ett val och säger så. Ni som inte ser vad som händer nu är fan mänsklighetens undergång. Man får inte ha fel åsikter och det borde skrämma skiten ur vilken vettig människa som helst.

Min rekommendation är att du sätter dig ner med din son, pratar med honom och försöker se varför han hatar Trump, diskutera med honom och ta upp det till en vuxen nivå (ja barn klarar av att diskutera saker på vuxen nivå, min farsa var politiker när jag var liten och jag för delvis fullt insatt i vad han stod för och varför redan när jag var 6 år gammal just för att han öppet pratade om det och förklarade det när jag inte förstod)

Hatet mot Trump kommer förhoppningsvis att lugna ner sig lite så han kan få en ärlig chans, jag ger honom en ärlig chans på 1-1½ år där han ska få bevisa att han är den räddare som folk tror att han är, i värsta fall så är han en ny Bush och i bästa fall så är han en frisk fläkt.
Medlem
VIRTUALCLOWNPANDAs avatar
Citat:
Ok kommer svära lite i kyrkan nu.

Men såg verkligen inte ut som att Trump ville ha jobbet som president idag. Verkar lite som fan att det hände.

Haha. Du håller fortfarande på alltså?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIRTUALCLOWNPANDA
Saudiarabien och Qatar.

Trump kommer jobba hårt för att dra tillbaka deras status som officella stater som Madam Clinton gav när hon var Secretary of State.

Detta var intressant. Har du någon källa på det. Personligen är jag lite skeptisk eftersom Trump själv har ett hotell i Dubai, UAE som är grannland till Saudiarabien. Ett riktigt skytbygge.
http://www.e-architect.co.uk/dubai/trump-tower

Han gör även affärer fortfarande i Saudiarabien
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-saudi-arabia-911-business-deals-a7038991.html

Jag kan bara säga så här. Trump är smart och manipulativ. Jag förstår att folk röstade på honom, därför att de var desperata och det har inte funnits ett alternativ i Amerikansk politik tidigare. Jag hade gjort samma själv.

Men nu efter valet så inser jag mer och mer att detta handlade om honom själv. Han är ingen idealist. Han är en affärsman och han vill gå till historien.

Jag tror vi kommer att få se ömsom vin och ömsom vatten. Jag har ingen aning om vilken ståndpunkt han har när det gäller Mellanöstern. Troligtvis handlar det om vad som gynnar honom själv mest.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrkaffekopp
Hoppas Röfven och hans pissregering får äta upp all skit dom snackat om Trump innan valet. Som statsman kanske man ska tänka på vad man häver ur sig, gäller kärringen som är ordförande för M med. Pinsamma som få.

För att inte tala om den äcklige Margot Wallstöm.
Hon och Mona Sahlin är Sveriges mörka motsvarigheter till crooked Hillary.
De är genomkorruperade allesammans och har skadat Sverige oerhört.
2016-11-10, 21:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Att det kryper fram en och annan rasist får man nog räkna med, men när det är av denna magnitud så får man nog räkna bort åtminstone 8 av 10 utav fallen. Detta är nog något som kommer att fortsätta några veckor, sen kommer det bli lugnt, och den 20 januari så kommer det att upprepas.

Absolut, vi såg lite skit efter Brexit så det vore bara konstigt om det inte dök upp några svin i USA också, det gäller bara o hoppas på att de riktigt våldsamma berättelserna faktiskt visar sig vara falska och att ingen kommer till fysisk skada oavsett vad man tycker om Trump!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in