Citat:
Eller så slutar vi ge svenska bönder betalt för att pilla navelludd istället för att odla mat så kan vi köpa svenska tomater som inte fraktats över hela Europa.
Så du tror att din politiskt korrekta torskgryta är bättre för miljön än mitt lokalproducerade ekokött?
Jag tvivlar på det men jag kan ha fel...
Men fortsätt du att äta dina politiskt korrekta rätter odlade på andra sidan jorden, dom är billiga och besprutningen som används på dom kan göra dig steril, ge dig nervskador, cancer eller förgifta dig...
skyddsutrustningen dom fattiga odlarna har att tillgå när dom besprutar fälten brukar bestå i ett par sandaler och shortsen och t-tröjan du slängt i UFFs container.
Smaklig måltid...har du tur så slipper du hälsa på mig på mitt jobb.
Så du tror att din politiskt korrekta torskgryta är bättre för miljön än mitt lokalproducerade ekokött?
Jag tvivlar på det men jag kan ha fel...
Men fortsätt du att äta dina politiskt korrekta rätter odlade på andra sidan jorden, dom är billiga och besprutningen som används på dom kan göra dig steril, ge dig nervskador, cancer eller förgifta dig...
skyddsutrustningen dom fattiga odlarna har att tillgå när dom besprutar fälten brukar bestå i ett par sandaler och shortsen och t-tröjan du slängt i UFFs container.
Smaklig måltid...har du tur så slipper du hälsa på mig på mitt jobb.
Jag håller helt och hållet med om att vi borde producera mer mat i sverige, vår matsäkerhet är rent bedrövlig. Mina rätter är inte politiskt korrekta, de innehåller t o m ofta ämnen som kan uppfattas som kränkande av nötallergiker och andra minoriteter
Det är skillnad på miljö och klimat, där miljöpåverkan är svårare att kvantifiera, men kött är generellt sett rätt dåligt för klimatet: http://www.skepticalscience.com/how-much-meat-contribute-to-gw.html (skrolla ner till en grön graf). Man får ju komma ihåg att det krävs ca 10 kg foder för att producera 1 kg kött, så det är inte så konstigt att det släpper ut en hel del.
Du har rätt i att dessa grönsaker kan vara besprutade med farliga kemikalier och att arbetarna kan arbeta under hemska förhållanden, jag har inte sagt något annat. Jag påpekade bara att klimatmässigt så är transporten relativt obetydlig.
Du har en ganska aggresiv ton, jag hoppas du förstår att jag inte försöker attackera dig, jag försöker bara dela med mig av lite saker jag har lärt mig, precis som du försöker göra. Go kväll!