2016-11-09, 23:51
Medlem
Poo-tee-weets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Eller så slutar vi ge svenska bönder betalt för att pilla navelludd istället för att odla mat så kan vi köpa svenska tomater som inte fraktats över hela Europa.
Så du tror att din politiskt korrekta torskgryta är bättre för miljön än mitt lokalproducerade ekokött?
Jag tvivlar på det men jag kan ha fel...
Men fortsätt du att äta dina politiskt korrekta rätter odlade på andra sidan jorden, dom är billiga och besprutningen som används på dom kan göra dig steril, ge dig nervskador, cancer eller förgifta dig...
skyddsutrustningen dom fattiga odlarna har att tillgå när dom besprutar fälten brukar bestå i ett par sandaler och shortsen och t-tröjan du slängt i UFFs container.
Smaklig måltid...har du tur så slipper du hälsa på mig på mitt jobb.

Jag håller helt och hållet med om att vi borde producera mer mat i sverige, vår matsäkerhet är rent bedrövlig. Mina rätter är inte politiskt korrekta, de innehåller t o m ofta ämnen som kan uppfattas som kränkande av nötallergiker och andra minoriteter

Det är skillnad på miljö och klimat, där miljöpåverkan är svårare att kvantifiera, men kött är generellt sett rätt dåligt för klimatet: http://www.skepticalscience.com/how-much-meat-contribute-to-gw.html (skrolla ner till en grön graf). Man får ju komma ihåg att det krävs ca 10 kg foder för att producera 1 kg kött, så det är inte så konstigt att det släpper ut en hel del.

Du har rätt i att dessa grönsaker kan vara besprutade med farliga kemikalier och att arbetarna kan arbeta under hemska förhållanden, jag har inte sagt något annat. Jag påpekade bara att klimatmässigt så är transporten relativt obetydlig.

Du har en ganska aggresiv ton, jag hoppas du förstår att jag inte försöker attackera dig, jag försöker bara dela med mig av lite saker jag har lärt mig, precis som du försöker göra. Go kväll!
2016-11-09, 23:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Kommer inte hända. Hon utgör ju inget hot längre så varför lägga energi på något som riskerar att slå åt fel håll?
Hade Clinton vunnit had det varit en helt annan sak.

Kanske har du rätt, kanske inte. Jag uppfattar inte DT kandidatur som att han ville åt makten för att berika sig eller bara var kåt på makten utan att han ville ändra i systemet för att USA ska kunna läka. I den processen är Clintons ett utmärkt exempel att just statuera exempel på. Hon har varit central i amerikansk politik, korrupt i 30 år.

Som en general sa att hade han hanterat en bråkdel av det TS-material som Hillary "slarvat med" hade han blivit degraderad till mister omedelbums och sedan sett fram mot åratal av fri kost och logi.

Trump är intelligent modig och förefaller göra det oväntade. Vi får se hur det fortlöper.
2016-11-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
En historisk dag.
Den 9 november 2016 var dagen då folket tog tillbaka makten, det var dagen då media och etablissemang i chock såg hur deras egna förvridna världsbild rämnade som ett korthus.
Igår kväll skrattade de åt Trump och hånade hans följare, men verkligheten hann ikapp och idag skrattar de vidriga asen inte längre..
Nu väntar det nya tider!

Ett stort grattis till Mr Trump - president of the United States

God bless you all.

Hon fick ju ändå fler röster, så att folket tog makten stämmer nog inte.
2016-11-09, 23:53
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Ju fler som inser detta, desto bättre!

Tyvärr så verkar ju var och varannan tro media fullt ut. Det märks extra väl nu när jag loggade in på FB. Hittade 1 trump supporter som var glad medans resten förespår dagens undergång. Med medierna som källa...

Man blir lite ledsen faktiskt att folk kan vara så indoktrinerade.
Man kan ju tycka att folk i alla fall har den analytiska förmågan. Men bland min vänskapskrets så verkar det bara vara jag som har den "gåvan"... Nåväl.

Samma för mig. Riktiga nötter. Men visst är det konstigt att folk sådana totala får. Mycket konstigt hur lättpåverkade folk är av media.
2016-11-09, 23:54
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poo-tee-weet
växthusgas är farligt och giftigt ska du se

Förstår inte din poäng gällande Obama, Gore och Dicaprio. Ingen av de tre forskar dock på ämnet så vet inte varför deras ord skulle väga tungt.
Du får dock ha en trevlig kväll bäste herr heis, hoppas bara att inte de onda judarna och kineserna kommer och dödar en sådan modig sanningssägare som du!
Som min och din utandningsluft? Vad gillar du all cirkus av privatflyg som Obama, co-Kaine, Bill Clinton, Joe Biden, Chelsea & Hillary och fans moster har vanan att ta överallt, till meningslösa kampanjmöten såväl som golf på Hawaii, samt "klimatmöten". rolleyes-smiley på den.

https://www.youtube.com/watch?v=SxHKsaG6Guc Här är Obama och Di Caprio (en f.d bra skådespelare, nu shillar han åt .. luft, "nåns kapital") och pratar flum i minst 1 timme.
Citat:
Ursprungligen postat av Poo-tee-weet
Du får dock ha en trevlig kväll bäste herr heis, hoppas bara att inte de onda judarna och kineserna kommer och dödar en sådan modig sanningssägare som du!
Det hade gjort min kväll, spinkiga judar och kineser som vill döda mig, höh. Jag ska drömma om det, tänk att Jesus spöke alltid vakar över dig när du sover, ofredar dig, när Mubarak Obama äntligen ska få lämna över presidentposten till mr Donald. Det ser jag fram emot.
Senast redigerad av heis 2016-11-09 kl. 23:59.
2016-11-09, 23:54
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Sverige är lite likt Nordkorea på något sätt .

https://www.youtube.com/watch?v=s4Dyo4gJhYE

Går det inte att sätta svenska flaggan där nere till höger och sen lägga på svensk text där de säger att de är från SVT och gråter över att trump vunnit och mörkermedias dagar är räknade?

Vore skitkul som internet meme.
2016-11-09, 23:55
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Påminnelse!

Trump kommer nu tillsätta minst 4 av 7st domare i högsta domstolen.
Trumpväldet och konstitutionen kommer med andra ord råda i flera decennier framåt oavsett hur allt annat går!
Har ni inte förstått det storheten i detta så är mitt tips att googla, ni kommer sova väldigt bra/dåligt inatt beroende på vilken sida ni stöttar

Helt rätt. Betydelsen av det här går knappast att överdriva. Fullständigt avgörande för hur landet kommer utvecklas.

Var har du sett att han kan komma få tillsätta 4 stycken?
2016-11-09, 23:56
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
16 minuter in börjar det roliga.. HAHAHAAHA.

"... jamen,,, då får man ju säga precis vad som helst..." skrattar fortfarande åt detta.
Hahhhhaaaa vilka tomtar i den valvaka studion se bara deras miner i början när det får reda på att han har nu 54% chans att vinna..priceless haha
2016-11-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Orkade inte lyssna på mer än halva.

Men hon sade typ det som förväntades tyckte jag.

Jag gillar inte Trump något vidare heller som presidentkandidat.
Men eftersom jag ogillar Hillary Clinton ca 100 gånger mer p.g.a av allt skit hon & hennes polare har gjort i Mellanöstern så är jag jävligt glad över att Trump vann.
Jag såg hela och det var ett sansat och bra tal och så får man köpa sånt som att det blir lite överdrifter i tacken till alla dem som hjälpt till, en dag som denna och med tanke på att det är USA, överdrifternas land. Såg inga tårar som det pratats om, inte hos henne i alla fall, men det kan jag ha missat. Läser och ser i kors av allt bläddrande och kollande fram och tillbaka märker jag. Svarar på fel saker och så, så mitt omdöme är inte mycket att ha.
2016-11-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Japp, detta var slutstriden. Nu är det kört för vänstern och alla mörkerjournalister för en livstid framöver. Vi ska skratta, dansa och sjunga oss till sömns inatt.

Oh vilka drömmar vi kommer ha! Vilka underbara minnen vi kommer bevara! Vilken fantastisk värld våra barn kommer att ärva!
Helt galet, svårt att ta in, nu har pendeln verkligen svängt.

Kul kuriosa:
Den svenske stoltheten och utvandraren Henrik Palmgren gör succé i staterna med sitt 'Red Ice Radio'
Här är valvakan där många av amerikas mest namnkunniga alt-right förespråkare flockas, oerhört proffsigt gjort!
Alt-Right Election Night Marathon Coverage with Red Ice:
https://www.youtube.com/watch?v=0kgVB8wLZ7Q
2016-11-09, 23:58
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Påminnelse!

Trump kommer nu tillsätta minst 4 av 7st domare i högsta domstolen.
Trumpväldet och konstitutionen kommer med andra ord råda i flera decennier framåt oavsett hur allt annat går!
Har ni inte förstått det storheten i detta så är mitt tips att googla, ni kommer sova väldigt bra/dåligt inatt beroende på vilken sida ni stöttar
Är ganska säker på att de är 9, men fortfarande rejält. Hoppas han tillsätter några unga och radikala nu då

Hur kommer det dock att det står fyra platser vakanta? Trodde det bara var två? Har inte följt det, men glädjande att det av republikanerna dominerade representanthuset lyckats förhala processen hela året då en dog ju i början av året.
2016-11-09, 23:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Är det någon som nu har koll på vilka som nu lämnat USA redan. Extremt många Hollywood kändisar skulle göra det direkt inkl. vår egen Kinnaman och vi har hört om stopp på Kanadas webbsajt om visum. Men har nu något faktiskt gjort slag i saken? I så fall kudos till den för att faktiskt vara ärlig till sitt ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in