2016-11-09, 21:29
Medlem
WrynolfBents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Man kan ju inte välja någon till att bli president, bara för att den personen råkar vara kvinna.
Om man jobbar på Expressen är det ett helt legitimt skäl att bli president. Kompetens är inte något man strävar efter där inte.
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
Att man propagerar mot Trump i svenska massmedia beror på att man känner att den globalistiska idén är hotad.

Tänk dig själv, här håller man på och uppfostrar folk och MSM i hela västvärlden att vara globalister och PK-ister för att kunna riva gränser mellan länder, och därmed få allt billigare arbetskraft och nya marknader.

Sedan följer dråpslag såsom Brexit och nu Trump som president. Klart att de blir rädda.

Detta är sant. Dessutom börjar det lukta valkonspiration a la jude när man vet att Soros äger valmaskinerna, även de som användes under Brexit omröstningen.

Syftet kanske inte var att få in Hillary, utan att påverka börserna världen över. Förfarandet är otroligt snarlikt.

Nu skall vi rota ut vänstermedia.... det börjar osa hett om deras öron.

Satan va rädd jag skulle vara som Svensk SVT journalist just nu.... det är dags att bränna bevisen.

Detta går djupare än vad vi någonsin kunnat tro.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
Att man propagerar mot Trump i svenska massmedia beror på att man känner att den globalistiska idén är hotad.

Tänk dig själv, här håller man på och uppfostrar folk och MSM i hela västvärlden att vara globalister och PK-ister för att kunna riva gränser mellan länder, och därmed få allt billigare arbetskraft och nya marknader.

Sedan följer dråpslag såsom Brexit och nu Trump som president. Klart att de blir rädda.

exakt!

Monsterkapitalistiska krafter bakom antagligen...
2016-11-09, 21:30
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja

Michael Moore berättar varför Trumf vann:
https://www.youtube.com/watch?v=YKeYbEOSqYc

Första gången jag sett den (även om jag läst om det), snacka om att få till det till 100 %.

Hatten av till Moores analys (även om han verkar vara ett svin ibland).
2016-11-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Jag med. Väntade och väntade, tv:n på men jag somnade. Nu när jag är ledig och kunde ha kollat. Har sett delar men vill se hela.

Ca 12 min vet inte om det är hela.

http://www.nytimes.com/video/us/politics/100000004708101/hillary-clinton-concession-speech-live-stream.html
2016-11-09, 21:32
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Svannelunda
Börja organisera er mot Trump, dela ut flygblad, disskutera runt matbord och hyr lokaler för att skapa en rörelse och orangastion här sverige. rita ut ,planera .

Du menar förstås FÖR, inte sant, och resten i posten avser den hej dundrade välkomstfesten VI skall bjuda honom på!
2016-11-09, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
En härlig dag! Har jobbat i snöstorm och motvind hela dagen men har inte haft problem att hålla humöret på topp Lyssnade på P1 och P4 i morse och satt och mös i bilen i en hel timme. Det var rena likvakan för PK-isterna på SR. Härliga tider!

Mvh

https://pbs.twimg.com/media/Cw2O-QYUAAADKZs.png

2016-11-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Kommer ju inte se så bra ut när han lovat sina väljare det dock att hon skall granskas ordentligt och åtalas om det finns bevis för det.

Det är han som utser justitieministern som i sin tur har hand om rättsväsendet och lagstiftningsfrågor... en politisk motståndare som är korrupt utav helvete av det som framkommit genom wikileaks så att du kallar det för påhittade brott visar bara på vilken ignorant idiot du faktiskt är... Så det är Stalin metoder eller Putins att åtala brottslingar isåfall har vi många Stalinister och Putinister runtom i världen.
En långsiktig plan, alltså. Jag undrar om du hörde Trumps tal i morse. Han beundrade Hillary och beskrev henne i helt andra ordalag än vad han gjorde under sin kampanj. Jag förstår inte heller varför du blandar Wikileaks i det hela. Eller tror du att Trump gillar dem? Jag tror att Snowden lever farligt nu. Putin kan få för sig att utvisa honom till USA nu när hans favorit blivit president.
2016-11-09, 21:35
Medlem
Ducadreams avatar
Det har fortfarande inte sjunkit in. Är så tom i själen.
2016-11-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Ca 12 min vet inte om det är hela.

http://www.nytimes.com/video/us/politics/100000004708101/hillary-clinton-concession-speech-live-stream.html
Supertack! Vad tyckte du om talet?
2016-11-09, 21:37
Medlem
Sjöstedt och Åkesson i TV2.

Åkesson fick både börja och avsluta replik. När hände det senast?
2016-11-09, 21:37
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersnilllson
Såg Lilla Aktuellt med min dotter nyss, skrämmande hur opartiskt och vinklat programmet var. Trump utmålades som en arg gubbe, full av hat, och som kommer förstöra allt.

http://www.svt.se/barnkanalen/barnplay/lilla-aktuellt/11023297
Oxå en grej som retat mig till vansinne, men ett gammalt beprövat propaganda trick, som man önskar iof hade dött ut men som utövas kraftigt, och gärna för att fostra även våra små till "dom rätta" tankarna, så jävla cyniskt å vidrigt så att hälften vore nog! Förstår att barnen vill ha sitt tecknat mm men vill vi att dom ska fostras av dagens politiska agenda? Så enormt sjysst att du faktiskt har reflekterat över det! 😍

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in