Citat:
Ursprungligen postat av
LasseHansson
Östra rikshalvan, numera känt som Finland, anmäler avvikande uppfattning.

Men jag håller med om att Trumps valseger kan bidra till mer förtroendefulla relationer mellan Ryssland och USA/Europa.
Vad Finland gör är helt irrelevant så länge det är status quo, och ryssarna har full koll på dem.
Jag pratade om ett scenario (om killary hade vunnit) där Sverige mobiliserar nya trupper, går med i NATO och allierar sig med USA som inte är speciellt villiga att samarbeta med Ryssland. Då kan vi fort bli insyltade i en vi-och-dem-situation vi helst hade sluppit.
Jag kan inte ens föreställa mig ett kärnvapenkrig mellan Ryssland och USA när vi ligger i mitten och är medlem i NATO, men chanserna hade ökat dramatiskt med Hickory vid Makten. Putin avskyr Clittan. Han har uttrykt sin oro över världsordningen. Det är en dödlig kombo att ha dem båda regera dessa stormakter samtidigt.
Nu kom frälsaren Trump in och neutraliserade en potentiell livsfarlig och oberäknelig krigsmakt. Folk borde vara mer tacksamma.
Jag tycker Trumps segertal visade på ödmjukhet, samarbete och vilja till fred på ett sätt som verkligen övertygade. Jag är helt övertygad om att han är 100% ärlig när han säger "make America great again". Det återstår att se såklart, men jag har tron på honom. Det finns ingen vits att inte ha det.