2016-11-09, 21:23
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Man kan ju inte välja någon till att bli president, bara för att den personen råkar vara kvinna.
I det nya idiotsverige tycker man det.
2016-11-09, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Östra rikshalvan, numera känt som Finland, anmäler avvikande uppfattning. Men jag håller med om att Trumps valseger kan bidra till mer förtroendefulla relationer mellan Ryssland och USA/Europa.

Vad Finland gör är helt irrelevant så länge det är status quo, och ryssarna har full koll på dem.

Jag pratade om ett scenario (om killary hade vunnit) där Sverige mobiliserar nya trupper, går med i NATO och allierar sig med USA som inte är speciellt villiga att samarbeta med Ryssland. Då kan vi fort bli insyltade i en vi-och-dem-situation vi helst hade sluppit.

Jag kan inte ens föreställa mig ett kärnvapenkrig mellan Ryssland och USA när vi ligger i mitten och är medlem i NATO, men chanserna hade ökat dramatiskt med Hickory vid Makten. Putin avskyr Clittan. Han har uttrykt sin oro över världsordningen. Det är en dödlig kombo att ha dem båda regera dessa stormakter samtidigt.

Nu kom frälsaren Trump in och neutraliserade en potentiell livsfarlig och oberäknelig krigsmakt. Folk borde vara mer tacksamma.

Jag tycker Trumps segertal visade på ödmjukhet, samarbete och vilja till fred på ett sätt som verkligen övertygade. Jag är helt övertygad om att han är 100% ärlig när han säger "make America great again". Det återstår att se såklart, men jag har tron på honom. Det finns ingen vits att inte ha det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrynolfBent
Hittade gårdagens Expressen

"Den amerikanska mardrömmen eller den första kvinnan"
https://goo.gl/images/yNPdVK

Må de brinna i helvetet!
Jag ska ringa Mr. Trump och skvallra!

Må deras tidningar återvinnas till dasspapper!
Medlem
sebastian_s avatar
http://www.dplay.se/trump-vs-clinton-filip-fredriks-valvaka/season-1-trump-vs-clinton-filip-fredriks-valvaka-del-4/

Här kan ni se valvakan med filip och fredrik när valet vänder. Njutbart
2016-11-09, 21:26
Medlem
2big4yous avatar
Någon som hört vad Arnstad har för synpunkter på valet?
2016-11-09, 21:26
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det finns gamla klipp där han säger att han haft i åtanke att ta posten tidigare ja, men väntat.
First lady har nog inatt fått höra "sa jag inte att du skulle bli first lady en dag? "

Trump är en vinnare av rang, så är det.
Vi vet inte hur djupt insyltad han är med israel, vi får helt enkelt se vad som sker.
Jag väntar iaf ivrigt på den 20e januari nu!

Håll i hatten! B-)

Haha det ryktas att hon sagt till honom "You know you will win, right?" innan det hela ens började. AIPAC talet visar på hårdare tag mot Irans kärn"energi"avtal bland annat. Sen har jag mina egna teorier om sista veckan, Hillarys klackvändning, FBI och utredningar kring både henne och Clinton Foundation och vilken djup insyn Trump har haft (ledtråd: Crooked Hillary)

Håll i hatten du med, nu blåser det!
2016-11-09, 21:27
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Skulle det inte vara nån debatt med Åkesson och några andra nu på svt eller missade jag det?
På Aktuellt snart.
2016-11-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Någon som hört vad Arnstad har för synpunkter på valet?

Skulle inte förvåna mig om han kolat vippen av detta
2016-11-09, 21:28
Bannlyst
Hoppas inte Trump accepterar att jobba med Hillary nu.
2016-11-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Fan jag missade Clintons tal, vart kan man se den?
Jag med. Väntade och väntade, tv:n på men jag somnade. Nu när jag är ledig och kunde ha kollat. Har sett delar men vill se hela.
2016-11-09, 21:29
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
Att man propagerar mot Trump i svenska massmedia beror på att man känner att den globalistiska idén är hotad.

Tänk dig själv, här håller man på och uppfostrar folk och MSM i hela västvärlden att vara globalister och PK-ister för att kunna riva gränser mellan länder, och därmed få allt billigare arbetskraft och nya marknader.

Sedan följer dråpslag såsom Brexit och nu Trump som president. Klart att de blir rädda.
Ja, men jag tycker inte synd om dem.
Den humanitära stormakten har idag fallit ihop som ett sandslott. Någonstans då tror jag inte att Trump administrationen kommer att hylla Löfven för att han tagit emot 100 000 tals afrikaner och arabiska muslimer. Nej.
2016-11-09, 21:29
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Det har jag svårt att tro. Men du är övertygad att det är så förstås.

Nej, hänger du inte med? Om Trump skulle bry sig mindre om vad Ryssland har i görningen så har Ryssland en agenda med Ukraina...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in