2016-11-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Hade Bernie funnits på valsedeln hade det varit ett annat val för mig, så du vet. Han är en mycket gedigen och bra person. Man jag vill rocka systemet hårt då fanns endast Trump att ta till.
Sanders gillar inte öppna gränser eller frihandel eller NAFTA, kan vara bra att veta.

Det hade varit mycket lättare för Trump att utmåla Bernie som ett kommunistiskt spöke. Det är han förstås inte, men med amerikanska mått mätt är han långt till vänster. Förmodligen hade en hel del av media hängt på i en sådan "rödmärkning". Dessutom är det ärligt talat tveksamt om Bernie hade kunnat få igenom särskilt mycket av det han utlovade, kongressen hade nog inte varit särskilt intresserade och Sanders är inte känd för att vara en bra och smidig förhandlare.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Haha! Jo, tjena.

Tror du att Trump bestämmer allting själv? Det kommer aldrig någonsin att byggas någon mur. Det där med att riva upp frihandelsavtalen kan du bara drömma om. Kommer aldrig att hända - USA vill gå framåt, inte 100 år bakåt.

Muren tror jag kommer upp men den kommer varken vara betald av Mexiko eller vara så häftigt som folk vill tro, det kommer inte att vara Svi-Fi murar av cement med beväpnade vakter utan man kommer säkert att byta ut stängslen mot halvhöga cementmurar som är svåra att klättra över men den lilla bit på västkusten som idag saknar stängsel inte kommer att fyllas igen.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-11-09 kl. 19:12.
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Haha, nej det kommer han säga till Obama.

Precis, just när han fått nycklarna!!!!
2016-11-09, 19:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Vi får se. Hade varit kul med åtminstone en rakryggad politiker som städar upp i röran och startar en trend som förhoppningsvis sprider sig till Sverige.

Det måste "tyvärr" komma underifrån från organisationer som Wolf-Pack osv, att gå via senat och president och rensa bort är dödfött då det är de som bestämmer på de nivåerna och de vill nog inte gå miste om extra stålar i fickorna.
2016-11-09, 19:13
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Var det öht någon här i tråden som orkade genomlida Filip & Fredriks valvaka? Jag provade att se den på play såhär dagen efter, men den är så smärtsamt PK att det inte går. Vinjetten sjöngs av 2 lesbiska pro-Hillary feminister, ALLA gäster var anti-Trump, och redan i första mys-diskussionen pratade Filip framsteg inom genuspolitiken

Sedan satt batik-drottningen Amelia Adamo och beklagade sin miljonärs-rumpa om hur svårt det är för kvinnor, och att Hillary var bäst, att hon inte var inkvoterad (vilket hon ju faktiskt var då hon började sin bana på Harvard), att kvinnor döms efter sitt utseende varpå hon började trasha Trumps utseende ... hon beklagade sig över Trumps kommentarer om kvinnor, för att direkt efter kalla honom gubbslem ... detta var alltså inom loppet av en timma.

Inte ens tanken på att få se Filip bryta ihop i direktsändning när han fattar att det är kört kunde hålla mig kvar.

Missade jag något?
Knappast! Förutom att Filip å Fredrik inte är värt att slösa din tid på!
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Haha! Jo, tjena.

Tror du att Trump bestämmer allting själv? Det kommer aldrig någonsin att byggas någon mur. Det där med att riva upp frihandelsavtalen kan du bara drömma om. Kommer aldrig att hända - USA vill gå framåt, inte 100 år bakåt.

Men lägg av häxan har förlorat, det är kört nu. Muren åär redan klar till en tredjedel och givetvis ska avtal omförhandlas.

Live with it loosers.
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Var det öht någon här i tråden som orkade genomlida Filip & Fredriks valvaka? Jag provade att se den på play såhär dagen efter, men den är så smärtsamt PK att det inte går. Vinjetten sjöngs av 2 lesbiska pro-Hillary feminister, ALLA gäster var anti-Trump, och redan i första mys-diskussionen pratade Filip framsteg inom genuspolitiken

Sedan satt batik-drottningen Amelia Adamo och beklagade sin miljonärs-rumpa om hur svårt det är för kvinnor, och att Hillary var bäst, att hon inte var inkvoterad (vilket hon ju faktiskt var då hon började sin bana på Harvard), att kvinnor döms efter sitt utseende varpå hon började trasha Trumps utseende ... hon beklagade sig över Trumps kommentarer om kvinnor, för att direkt efter kalla honom gubbslem ... detta var alltså inom loppet av en timma.

Inte ens tanken på att få se Filip bryta ihop i direktsändning när han fattar att det är kört kunde hålla mig kvar.

Missade jag något?

hehe, ja jag såg stora delar av den för underhållningen

Tycker fortfarande Filip och Fredrik är bra. De tycker inte som jag att Trump skulle vunnit dock, men de är bra programledare i övrigt!

De står ju tydligt med sin åsikt(till skillnad från SVT), och har heller inget krav på sig att vara opartiska som statlig tv har.
2016-11-09, 19:14
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Handlar inte om att hoppas på att han inte ska ge sig på en korrupt politiker (ärligt talat hon är inte den mest korrupta i Washington titta på allt skit som Republikanerna har velat genomföra de senaste 8 åren) det handlar om att om han verkligen ska ge sig på korruption så är inte Clinton den enda han behöver ge sig på utan det är de två största partierna i USA och det kommer inte att sluta lyckligt för honom.

Det är bättre att han låter henne försvinna ut och bli ihågkommen som den som förlorade till Trump, det är ett värre öde för henne.

Kommer ju inte se så bra ut när han lovat sina väljare det dock att hon skall granskas ordentligt och åtalas om det finns bevis för det.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är det någonting som en president i USA gör, alltså sätter ihop ett team (av poliser och åklagare får man förmoda?) för att få en politisk motståndare åtalad och dömd för påhittade brott. Låter mer som Stalins metoder, eller varför inte Putins.

Det är han som utser justitieministern som i sin tur har hand om rättsväsendet och lagstiftningsfrågor... en politisk motståndare som är korrupt utav helvete av det som framkommit genom wikileaks så att du kallar det för påhittade brott visar bara på vilken ignorant idiot du faktiskt är... Så det är Stalin metoder eller Putins att åtala brottslingar isåfall har vi många Stalinister och Putinister runtom i världen.
2016-11-09, 19:14
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
trodde inte dom va pk, men tur man inte kollade då.

De är ju så jävla PK de kan bli, helt politiskt ofarliga även om de "vågar" svära i TV ibland.
2016-11-09, 19:15
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Haha! Jo, tjena.

Tro mig, muren kommer att byggas.

Donald Trump är tydligen en person som verkligen gör något om han har sagt det.
2016-11-09, 19:16
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Självbedrägeri?

Hävdade förresten inte du att Hillary skulle vinna, så sent som vid 2-tiden i natt? A propos att bli förvånad...

Haha, jodå. Trodde hon vunnit Florida vid 2-tiden och därför (eftersom denna stat var så jämn i opinionen) troligtvis skulle vinna de stater hon ledde med lite mer i opinionen. Men det är inte som att resultatet är speciellt förvånande med tanke på hur lite hon ändå ledde med i viktiga stater som NC och Florida.
2016-11-09, 19:16
Medlem
Burkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
På SVT1 nyss, Public Service förklarar hur man bästa talar med barnen om Trump på ett sätt att de inte tappar förtroenden för vuxna.

Seriöst alltså!!!!
Jag tror det är en form av egen "damage control" av media, de har ju under flera månader demoniserat Donald Trump (DT) och framställt DT som jävulen själv som ska mörda hela världen och Tant Hillary som en ängel, och det har ju ungjävlarna gått på och svalt betet med hull och hår.

Jag hoppas föräldrarna berättar hur fan det egentligen ligger till att MSM gjort allt för att ljuga folk rakt upp i ansiktet.
Jag har myst hela jävla dagen med att se på hur de i MSM vridit och vänt sig ut och in för att hitta vad felet är, ingen självinsikt alls, jävla nötter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in