2016-11-09, 21:13
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Och nu Hultqvist i TV för kommentera valet.

Mannen som åker med statsplanet på safari med skattepengar, och bott på lyxhotell.

Just sådant som får folket att rösta mot etablissemanget.
Kraken vet ju inte bättre, han försöker ju bara leva livet liksom...
2016-11-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tack för vänliga ord. Det är ömsesidigt.

Man får ringa wabulansen till oss
https://www.youtube.com/watch?v=KIikqPmbgvI

Det är ofattbart att Trump faktiskt gick segrande ur striden. I princip alla har varit emot honom utom de väljare som till slut röstade på honom. Den tysta majoriteten! Min gissning är att det mer eller mindre ser ut på samma vis i Europa 2017-2018. Österrike, Frankrike och Tyskland kommer blir oerhört spännande. Tydligen val i Nederländerna 2017 också!

En lärdom man kan dra av det här och Brexit är hur opålitliga OI och vadslagningsbyråer är.

Jag är tacksam att bettingföretagen även är PK-fierade. Det genererade några tusen kronor som kommer gå till barncancerfonden.
Medlem
appletimes avatar
Rätt man vann
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Måste säga att Obama gav ett väldigt moget och värdigt tal nyligen. Har respekt för honom trots allt.
Äh, den där landsförrädarpsykopaten, som bara för ett par dagar sedan gick ut i ett offentligt tal och sa att han skulle ta det som en PERSONLIG FÖROLÄMPNING om folk inte röstade på Clinton, har tappat ALLT förtroende bland den tänkande delen av jordens befolkning. Psykopater är slick, clever and verbal. Men that's all they've got....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Kraken vet ju inte bättre, han försöker ju bara leva livet liksom...

Som någon sa. Regeringskansliet är en resebyrå.
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Reagand kandiderade 4 år tidigare utan att vinna så helt politisk oerfaren var han inte inte lika oerfaren som trump är idag.
Och?
Du ser ingen liknelse utöver dina kommentarer?
Vad jag sa är att de båda sågades innan de fick visa resultat.
Kan vi inte vänta på vad Trump kommer att göra innan vi börjar jämföra?
2016-11-09, 21:15
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Måste säga att Obama gav ett väldigt moget och värdigt tal nyligen. Har respekt för honom trots allt.

Ja tänk om han varit lika mogen mot Trump från början så kanske detta aldrig ens skett (den som såg de två senaste dokumentärerna i Dokument Utifrån fattar vad jag menar).
2016-11-09, 21:17
Medlem
Och nu Löfven i TV om valet.

Bla bla bla bla.

Nästa som ryker efter Hollande och Merkel.
2016-11-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ja tänk om han varit lika mogen mot Trump från början så kanske detta aldrig ens skett (den som såg de två senaste dokumentärerna i Dokument Utifrån fattar vad jag menar).

Vad är det han gjort mot Trump som är så uppseendeväckande? Det är väl klart han stödjer Clinton som är i hans egna parti. Och även om man stödjer Trump går det inte att motsäga att han sagt extremt mycket dumheter under denna valrörelse. Men jag är också glad över segern.

Tycker hur som helst att Obama gör det bästa av situationen här.
2016-11-09, 21:18
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Många svarta som orkade gå rösta, röstade på Trump. Fler än svensk media vill visa.

Men just nu pratas det om det på SVT1.
Ja hur gick the black vote? Han slog ju rekord bland latinos. Jag gissar att många svarta arbetare och medelklass röstade på Trump. Medan bidragstagarna röstade Hillary.
Medlem
Såg Lilla Aktuellt med min dotter nyss, skrämmande hur opartiskt och vinklat programmet var. Trump utmålades som en arg gubbe, full av hat, och som kommer förstöra allt.

http://www.svt.se/barnkanalen/barnplay/lilla-aktuellt/11023297
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Haha, det skulle jag också vilja se..

Det som ska bli mest intressant är att få se om Trump verkligen kommer göra stor skillnad för amerika och västvärlden, många vaknade nu också upp i det här valet, så många har ögonen på honom att han gör rätt.

Typiska är väl om han blir klippt.. Vore en tragedi

Jag tror inte att han som enskild person, sin nya post till trots kan vända allt i Amerika, men det viktigaste han kan och har gjort är att ge makten tillbaka till folket. Det är trots allt det ett lands regerings ansvar är.. Att se till sin egen befolkning och ge dom möjligheterna till det liv de vill ha! Att det ens känns främmande i dagens Sverige till exempel är så absurdt att jag inte vet vad jag ska säga. Men nu har vi folket på vår sida, runtom i världen! https://www.youtube.com/watch?v=lDUwXFvTJfA

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in