2016-11-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Menar du att det var planerat 11 år innan? Det absolut tidigaste jag hört diskuteras att han var intresserad av presidentposten var runt finanskrisen och då pratar vi alltså löst om att ge sig in i politiken. Eller säger du att inspelningen är oäkta och gjord i nutid, planterad för att sedan utnyttja situationen?

Det finns gamla klipp där han säger att han haft i åtanke att ta posten tidigare ja, men väntat.
First lady har nog inatt fått höra "sa jag inte att du skulle bli first lady en dag? "

Trump är en vinnare av rang, så är det.
Vi vet inte hur djupt insyltad han är med israel, vi får helt enkelt se vad som sker.
Jag väntar iaf ivrigt på den 20e januari nu!

Håll i hatten! B-)
2016-11-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersnilllson
Såg Lilla Aktuellt med min dotter nyss, skrämmande hur opartiskt och vinklat programmet var. Trump utmålades som en arg gubbe, full av hat, och som kommer förstöra allt.

http://www.svt.se/barnkanalen/barnplay/lilla-aktuellt/11023297
Antar att du menar PARTISKT!
2016-11-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja hur gick the black vote? Han slog ju rekord bland latinos. Jag gissar att många svarta arbetare och medelklass röstade på Trump. Medan bidragstagarna röstade Hillary.

Slaget om köttgrytan. Då är man sig själv närmast. Vit, svart, latino spelar ingen roll.
2016-11-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Detta måste sägas vara den största valbedriften i ett presidentval någonsin, denna gång var det verkligen folket Vs eliten!

Ja

Michael Moore berättar varför Trumf vann:
https://www.youtube.com/watch?v=YKeYbEOSqYc
2016-11-09, 21:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Menar du att det var planerat 11 år innan? Det absolut tidigaste jag hört diskuteras att han var intresserad av presidentposten var runt finanskrisen och då pratar vi alltså löst om att ge sig in i politiken. Eller säger du att inspelningen är oäkta och gjord i nutid, planterad för att sedan utnyttja situationen?
Okay, jag visste inte att inspelningen var så gammal. Hade bara svårt att förstå honom, trodde lite bättre om honom som människa.

Men varför skulle han inte ha kunnat byggt upp sin image under ett antal år? Han verkar vara en mycket målmedveten person som tidigare hade en sundare personlighet. I filmerna från 2000-talet tycks han ha genomgått en personlighetsförändring. Men visst kan det vara gubbsjuka - en jobbig åkomma med biologisk bakgrund.
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Skulle det inte vara nån debatt med Åkesson och några andra nu på svt eller missade jag det?
Medlem
Imalosers avatar
Lite trist att Clinton hade lite fler popular votes. Orkar inte höra fittorna klaga. Trump vann USA, Clinton CA. Kan tänka mig att Republikaner i CA inte bemödar sig med att rösta eftersom systemet ser ut som det gör
2016-11-09, 21:22
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrynolfBent
Hittade gårdagens Expressen

"Den amerikanska mardrömmen eller den första kvinnan"
https://goo.gl/images/yNPdVK

Må de brinna i helvetet!
Man kan ju inte välja någon till att bli president, bara för att den personen råkar vara kvinna.
2016-11-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tack för vänliga ord. Det är ömsesidigt.

Man får ringa wabulansen till oss
https://www.youtube.com/watch?v=KIikqPmbgvI

Helt sant! Men vafan, det kan jag ta, en dag som den här kan man precis som Mr. Trump kosta på sig att vara lite ödmjuk
Citat:
Det är ofattbart att Trump faktiskt gick segrande ur striden. I princip alla har varit emot honom utom de väljare som till slut röstade på honom. Den tysta majoriteten! Min gissning är att det mer eller mindre ser ut på samma vis i Europa 2017-2018. Österrike, Frankrike och Tyskland kommer blir oerhört spännande. Tydligen val i Nederländerna 2017 också!

En lärdom man kan dra av det här och Brexit är hur opålitliga OI och vadslagningsbyråer är.
Ja, herregud, men allt det där tillsammans var inte lika stort som det här!
NU vände det!
I världens mäktigaste land just nu:
https://www.youtube.com/watch?v=_WfvdNAoxGc

Det där är nuvarande presidentens senaste kampanjfilm, inte ens en vecka gammal.
- Our movement is about replacing a failed and corrupt political establishment with a new government controlled by you, the american people.
The establishment have trillions of dollars at stake.

... Maga.

För lite över ett år sedan fanns inte detta formulerat någonstans, nu... Historia.
Jag? jag har haft lyxen att kunna följa detta i realtid, i HD, på flera skärmar samtidigt, med amerikanskt snacks och en jävla massa amerikansk öl.

God bless Mr. Trump, det fanns t.om en profetia från 2011 om att Mr. Trump var 'Chosen by god'
Jadu, ingenting verkar ju omöjligt efter det här.
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Svensk propaganda. Förstår inte riktigt varför vi matas med propaganda gällande det amerikanska presidentvalet. Vi kan ändå inte rösta.

Att man propagerar mot Trump i svenska massmedia beror på att man känner att den globalistiska idén är hotad.

Tänk dig själv, här håller man på och uppfostrar folk och MSM i hela västvärlden att vara globalister och PK-ister för att kunna riva gränser mellan länder, och därmed få allt billigare arbetskraft och nya marknader.

Sedan följer dråpslag såsom Brexit och nu Trump som president. Klart att de blir rädda.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Man kan ju inte välja någon till att bli president, bara för att den personen råkar vara kvinna.

Men man kan ge någon Nobelpris om denna har mörk hy .
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Vad är det han gjort mot Trump som är så uppseendeväckande? Det är väl klart han stödjer Clinton som är i hans egna parti. Och även om man stödjer Trump går det inte att motsäga att han sagt extremt mycket dumheter under denna valrörelse. Men jag är också glad över segern.

Tycker hur som helst att Obama gör det bästa av situationen här.

Se dokumentärerna jag nämnde, konflikten mellan Trump och Obama började långt innan Trump ens började tänka på en politisk karriär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in