2016-11-09, 19:37
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Benägen att hålla med! Mest lustigt är ju hur dom långsamt men säkert gräver sin egen grav, genom sin ensidiga rapportering och totala avsaknad av "grundläggande demokratiska värderingar", som tydligen ska följas av oss men inte av dom.

Exakt! och det dom vägrar inse är att (om inte det största) ansvaret varför det ser ut som det gör i väst världen är pga utav dom. Jag hoppas innerligen att inom ett decennium är dagens mediabolag ett minne blott.
2016-11-09, 19:37
Medlem
Grisbrottarens avatar
F-n vad trött jag blir på SvT:s infantila analyser av "vad som gick fel".
Nu kör man för femtielfte gången myten om "lågutbildade vita män" som är "rädda för utvecklingen". Det var för f-n så att hälften av amerikanerna röstade på Trump, inte bara alla banjospelare i Mellanvästern.

Det är just p g a de här infantila analyserna i MSM i Sverige liksom i USA som Trump vann. Den vanlige amerikanen vill lika lite som svensken ses som ett problem när man reagerar på uppenbara missförhållanden i samhället och etablissemangets arrogans och maktmissbruk.
2016-11-09, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Sa SVT just att det åtminstone är en tröst att HRC fick fler totalt antal röster?

Om det handlade om flest antal röster hade strategin sett annorlunda ut från bådas håll. Det är snarare ett tecken på demokratisk och republikansk prevalens.
2016-11-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
F-n vad trött jag blir på SvT:s infantila analyser av "vad som gick fel".
Nu kör man för femtielfte gången myten om "lågutbildade vita män" som är "rädda för utvecklingen". Det var för f-n så att hälften av amerikanerna röstade på Trump, inte bara alla banjospelare i Mellanvästern.

Det är just p g a de här infantila analyserna i MSM i Sverige liksom i USA som Trump vann. Den vanlige amerikanen vill lika lite som svensken ses som ett problem när man reagerar på uppenbara missförhållanden i samhället och etablissemangets arrogans och maktmissbruk.

Svensk propaganda. Förstår inte riktigt varför vi matas med propaganda gällande det amerikanska presidentvalet. Vi kan ändå inte rösta.
2016-11-09, 19:39
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Sa SVT just att det åtminstone är en tröst att HRC fick fler totalt antal röster?

Sionistiskt Vänster Trams kan trösta sig så gott de kan. Jag lider verkligen inte med dem.
2016-11-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Även att republikanerna vann båda husen, det har inte hänt på 100år samtidigt som presidentposten!

Mr. Trump kommer alltså få igenom hela det republikanska programmet och kommer bara behöva använda executive order till de mest galna sakerna!

The time for Real Change is upon us!
Västanvinden blåser stark!
Ja det är en otrolig fördel för honom. Han har verkligen blivit serverad en räkmacka. Obama t ex har inte fått igenom någonting som han har velat eftersom kongressen har sagt nej. Vilja men inte kunna.

Vilket läge Trump har att göra verkligt gott.
2016-11-09, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heuristik
Är Brexit och Trumps vinst det grövsta felet spelbolagen någonsin haft? Tyson-Douglas blev folk miljonärer på men kan inte komma på mycket annat.

öecester city som vinnare i england gav 5000 ggr pengarna i jämförelse var trump favorit i valet
2016-11-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Sådär har jag hört honom många gånger tidigare i interjuver hos MIchael Savage. Som han som enda radioshow ringde upp på valdagen och de hade ett väldigt fint samtal. Trump har aldrig och är inget monster. Han är en ärlig intelligent person.
Han har ju även påpekat flera gånger att han kommer vara den mest "presidential" presidenten någonsin han kommer vara det amerikanska folkets 'Champion'.

Om 4år hänger hans porträtt i fler vardagsrum än Kim Il Sung's.
Om 20år när han gått bort kommer det säljas fler tröjor med hans tryck på under ett år än det sålts på Che Guevara under 60år.

Filmen som är klar på ca6-10år kommer ses av fler än Star Wars.

Vi vann!
2016-11-09, 19:41
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Republikanerna är ett splittrat parti. Alla står inte bakom Trump eller hans idéer. Förövrigt vet alla som har läst lite nationalekonomi att det är uselt att riva upp ett frihandelsavtal. USA kommer aldrig någonsin att isolera sig från omvärlden - det är bara löjligt att det ens diskuteras.

Jag har skapat en ny tråd om detta

(FB) Trumps upprivande av friandelsavtal, bra eller dåligt?

Där vi kan diskutera om upprivning av frihandlesavtal är verkligen bra eller dåligt för USA.
2016-11-09, 19:42
Medlem
Neroxxs avatar
Nu ser jag att Clinton har gått om i antal röster, leder nu med runt 200k röster.
Inte alls relevant nu visserligen, men det visar även att den som får mest röster vinner inte alltid i ett system som detta.
2016-11-09, 19:42
Medlem
RonnyRasks avatar
Säg vad man vill om Clinton och hennes rally, men det var iaf ett värdigt tal hon och Obama framförde. Helt ärligt trodde jag inte att de skulle agera så moget.

Om Hillary hade vunnit har jag lite svårt att se hur Trump skulle kunna säga något annat än att det är en konspiration.

Dessutom tycker jag TV4 höll en väldigt bra valvaka, om än aningen efter med vissa uppdateringar så höll de iaf måttet. Marcus Oscarsson är en härlig kille att kolla på. Även han den där gamlingen som var utsänd till Hillarys valvaka i NY som mest verkade hata sitt jobb var jävligt rolig.

Slog över till SVT's valvaka där runt 6 på morgonen bara för att mötas av två extremt dystra ansiktet som mest verkade vilja kasta sig ut från trettonde våningen. SVT har dock aldrig varit något vidare på liverapporteringar..
2016-11-09, 19:43
Medlem
Citat:
Nej, inte på det sätt du antyder.
(Usch, man får skylla sig själv som hänger på detta forum, i denna tråd. Var är alla sansade, balanserade och något så när objektiva människor?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in