2016-11-09, 21:08
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Haha! Den här gången är jag säker. Jag tvivlar på att han kommer bli omvald om fyra år.
Där har du "tyvärr" fel, han kommer göra mer gott än någon modern president.
Kan tillägga att bettade friskt på Trump, just eftersom jag var väldigt säker på att han skulle vinna.
Grejen är att så mycket mer kommer ske i vår värld de närmsta åren, jag är inte äns säker på att det blir en presidentperiod till efter denna.
2016-11-09, 21:09
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
XD!!! Vänta bara tills Trumps anhängare får se hur han inte kommer att kunna genomföra sina vallöften. Det blir ingen mur mot Mexico, han kommer inte att få multinationella företag att komma tillbaka med jobben till amerikanarna. Då får dom väl räkna med samma löner som asiaterna för företagen kommer aldrig gå med på att förlora vinster. Det kommer sluta med ÄNNU fler arga vita män snart, hahaha! Lättlurade amerikaner.

Hoppet är det sista som överger förloraren...
2016-11-09, 21:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Har hon någon chans då?

Europa ska inte falla till mångkultur. Vi ska inte ha hit islam och svarta människor. Ska världen ha mångkultur så låt kineser, sydamerikaner och afrikaner börja med att bjuda in resten av världen så kan vi utvärdera resultaten och se.

Länge leve den vite mannen!

Enligt bekanta boendes i Frankrike talas det överallt nästan bara om två saker. Terrordåd/"hatet" mot muslimer och att det kommer saknas 120 miljarder årligen i EU när Brexit verkställs.

Jag gissar (hoppas) Le Pen vinner och att man snart börjar komma till Frexit.
Medlem
Haha...
Fredrik Reinfeldt konstaterar i aftonbladet att "Den arga vita mannen har gjort Trump till president".

I en tidigare artikel i samma blaska kan vi läsa "Vita kvinnor och latinos fällde Clinton"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Vad gör Trump nu med sin 757:a? Han lär ju inte behöva sitt flygplan när han har Air Force One.

Varför skulle han sätta sig i den gamla fågeln?
Naturligtvis är det AIR FORCE TRUMP som gäller!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Samma sak skulle du säkert ha sagt efter Mussolinis oblodiga statskupp, eller Hitler maktövertagande.

Jo, en ljusare framtid, frågan om är bara för vilka........
För.....mänskligheten? Att NWO är hotad nu är en vinst för alla som bor på denna planet, men jag kan tänka mig att den kognitiva dissonansen bland Hillarysupportrar är massiv just nu. Det tar lite tid, men sen när ni kommit ner på jorden, börjar använda vänster hjärnhalva och tänka igenom VARFÖR det blev en massiv land slide för Trump, även i Hispanic-Florida, då kan vi snacka globalism och One World Government och varför det inte gynnar "den lilla människan" i synnerhet. Enbart för trollpackor/biljardärer.
2016-11-09, 21:11
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tack för vänliga ord. Det är ömsesidigt.

Man får ringa wabulansen till oss
https://www.youtube.com/watch?v=KIikqPmbgvI

Det är ofattbart att Trump faktiskt gick segrande ur striden. I princip alla har varit emot honom utom de väljare som till slut röstade på honom. Den tysta majoriteten! Min gissning är att det mer eller mindre ser ut på samma vis i Europa 2017-2018. Österrike, Frankrike och Tyskland kommer blir oerhört spännande. Tydligen val i Nederländerna 2017 också!

En lärdom man kan dra av det här och Brexit är hur opålitliga OI och vadslagningsbyråer är.

Detta måste sägas vara den största valbedriften i ett presidentval någonsin, denna gång var det verkligen folket Vs eliten!
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det blir åtta år för Donnie. Dagens Reagan som han själv sa.
Om det blir ännu en presidentperiod så tror jag han tar den utan tvekan, tror dock inte det blir en till period överhuvudtaget.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Ja han är ju affärsman, sen vet jag inte hur skicklig han är.

Det är nog få som vet. Men mycket snack och spekulationer. Det vet man nog bara om man själv mött honom i en tuff förhandling. Vilket vore intressant att göra.
Medlem
Måste säga att Obama gav ett väldigt moget och värdigt tal nyligen. Har respekt för honom trots allt.
2016-11-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tack för vänliga ord. Det är ömsesidigt.

Man får ringa wabulansen till oss
https://www.youtube.com/watch?v=KIikqPmbgvI

Det är ofattbart att Trump faktiskt gick segrande ur striden. I princip alla har varit emot honom utom de väljare som till slut röstade på honom. Den tysta majoriteten! Min gissning är att det mer eller mindre ser ut på samma vis i Europa 2017-2018. Österrike, Frankrike och Tyskland kommer blir oerhört spännande. Tydligen val i Nederländerna 2017 också!

En lärdom man kan dra av det här och Brexit är hur opålitliga OI och vadslagningsbyråer är.
Ngt off topic men hoppas ni har överseende! Som boende i FR kan jag intyga att många sossar jag talat med kommer rösta Le Pen. Inte för att de är högerextrema, utan för att de vill stoppa globalism och fortsatt "unvetted" muslimsk immigration.
2016-11-09, 21:12
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag vet ingenting om din bubbla och tittar aldrig på TV. Jag hatar ingen men reflekterar över en fejkad ful kampanj som var 100 % taktik.

Undrar om inte många av "skandalerna" också var fejkade, t.ex. inspelningen när han förtroligt förklarar att han kan ta kvinnorna på musen därför att han är en stjärna. Det framstår nästan som menat som någon sorts skryt, fast 90 % av mänskligheten uppfattade det som "kontaktproblem". O.s.v.

Menar du att det var planerat 11 år innan? Det absolut tidigaste jag hört diskuteras att han var intresserad av presidentposten var runt finanskrisen och då pratar vi alltså löst om att ge sig in i politiken. Eller säger du att inspelningen är oäkta och gjord i nutid, planterad för att sedan utnyttja situationen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in