2016-11-09, 20:33
Medlem
Relays avatar
Jag hoppas verkligen att Trump kommer att tillsätta politiskt erfarna medarbetare.
2016-11-09, 20:33
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Det är något friskt över det här, folket som inte låter sig hunsas. Det är nästan så att man känner någon slags lättnadskänsla och frihetskänsla idag. Jag är också oerhört nöjd med Trumps tal, hur han lugnade ner stämningar nästan direkt. Nu kan han börja jobba konstruktivt.
Jag kan bara instämma! Har tänkt på samma sätt sista månaderna. Ronald Reagan blev på samma sätt totalsågad av media, politiker och andra proffstyckare då han kandiderade. Ingen gav en gammal avdankad skådis några chanser att vinna eller kunna göra något. I dag klassas han som den bäste presidenten efter WW2.
Låt Trump visa vad han går för...
2016-11-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Han var en förolämpning mot människosläktet under valkampanjen, men det var troligen bara en taktik. Han visste att det skulle gå hem att låtsas vara på samma nivå som vissa av väljarna: vara en misslyckad skit som nu minsann skulle ta för sig.

Men direkt efter segern gjorde han klart att det inte skulle bli något blodbad och att barnsligheterna var över. Han har ju trots allt ett väletablerat företagsimperium att slå vakt om.
Eller så har han proffs runt omkring sig som bl.a. skriver hans tal vid viktiga tillfällen, konstigt va?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
I sammanhanget som uttalandet gjordes var det tydligt att det handlade om s.k riggat valresultat eller eventuella felaktigheter. Sen så klipps soundbytes ihop på några sekunder som tar det ur sammanhanget för att passa agendan. Liknande saker har gjorts tidigare där man även använt delar av andra tal/segment för att spä på bilden man vill förmedla (ett exempel är Trump mocks reporter). Nu vet jag inte om det gäller ALLT som du anser vara märkligt, Trump är en rättfram person som inte har några problem med att säga när han inte gillar någon, så visst han trampar på tår. Men alla "galna" saker media hävdar att han säger, ta exempelvis kärnvapen uttalandet. De är HELT tagna ur sammanhang eller förvridna.
Tack för svar, låter inte omöjligt.
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
I Stockholms innerstad idag så såg jag inga löpsedlar, varken från Expressen eller Aftonbladet.
Haha!
De som redan fanns upptryckta hade visst fel budskap om en seger för Hitlary och godheten.

Skulle vara underbart att få tag på en sådan.
2016-11-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Fatta att han är pissed off nu, så sent som vid midnatt så satt han ju i TV och gjorde sig löjlig över att Trump trodde att han skulle haft en chans att vinna!

Ena sekunden säger Reinfeldt att vi skall jobba längre. Det är bra med erfarenhet. Gå ut och in i politiken. Nästa sekund kritiserar han Trump för att bli politiker vid 70 års ålder.

Reinfeldt har ingen trovärdighet kvar.
2016-11-09, 20:35
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag hoppas verkligen att han kommer att tillsätta politiskt erfarna medarbetare.

Han tillsätter de bästa of the best. Han är för narcissistisk för att göra något annat. Han kommer aldrig tillåta att något som ens luktar ett misslyckande ens får komma i närheten av hans USA.

Men övriga världen får se minskad närvaro av USA, för alla ekonomiska medel kommer att investeras på hemmaplan.

Glöm alla bomber över urbefolkning i mellanöstern och glöm att han skall göra någon militär operation mot ryssland eller kina. Trump är för Amerika, and America alone.
2016-11-09, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag hoppas verkligen att Trump kommer att tillsätta politiskt erfarna medarbetare.

Snackas om Newt Gingrich och Rudy Giulliani i olika roller. Tunga namn med stor erfarenhet bland dessa två iallafall om det nu stämmer.
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Jag kan bara instämma! Har tänkt på samma sätt sista månaderna. Ronald Reagan blev på samma sätt totalsågad av media, politiker och andra proffstyckare då han kandiderade. Ingen gav en gammal avdankad skådis några chanser att vinna eller kunna göra något. I dag klassas han som den bäste presidenten efter WW2.
Låt Trump visa vad han går för...
Reagand kandiderade 4 år tidigare utan att vinna så helt politisk oerfaren var han inte inte lika oerfaren som trump är idag.

Citat:
Från wikipedia Reagan sökte nomineringen som republikanernas presidentkandidat 1968 i en hastigt ihopkastad kampanj mot Richard Nixon, men drog sig tidigt ur och ställde sig bakom Nixon. Han ställde upp igen 1976 mot sittande republikanska presidenten Gerald Ford, vann primärvalen i ett antal stater, men besegrades med liten marginal av Ford (1 070 mot 1 187 röster). Ford förlorade sedan presidentvalet mot den demokratiske kandidaten Jimmy Carter.
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Jo jag vet att det var klart när Wisconsin gick till honom och Pennsylvania var på god väg. Tycker bara att det är kul att kika på slutgiltiga siffror för att knyta ihop säcken så att säga.

Samma här faktiskt, tror det tidigaste var när Fox News gjorde sitt uttalande som första media efter Pennsylvania var färdigt. Vågade inte lämna sändningarna innan

8:45 svensk tid:
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Fox har precis erkänt 270+ och givit segern till Trump!
2016-11-09, 20:37
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Haha!
De som redan fanns upptryckta hade visst fel budskap om en seger för Hitlary och godheten.

Skulle vara underbart att få tag på en sådan.
Jag borde varit tydligare. Jag gick i en affär, och då såg jag dem. Men såg inga löpsedlar när de satt utanför butikerna.
2016-11-09, 20:38
Medlem
swimmingpools avatar
Ingen är lika chockerad som Trump själv över resultatet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in