2016-11-09, 19:17
Medlem
motarbetars avatar
hahaha alltså det här är fan stört. Nu så hade Tv4nyheterna ett klipp på trumps val på kanske 5 sekunder som var textat helt plötsligt!!! Vi i Sverige måste få dessa sjukt äckliga mediebolagen i konkurs och starta upp något nytt revolutionerande!

MAKE SWEDEN SWEDISH AGAIN!
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Var det öht någon här i tråden som orkade genomlida Filip & Fredriks valvaka? Jag provade att se den på play såhär dagen efter, men den är så smärtsamt PK att det inte går. Vinjetten sjöngs av 2 lesbiska pro-Hillary feminister, ALLA gäster var anti-Trump, och redan i första mys-diskussionen pratade Filip framsteg inom genuspolitiken

Sedan satt batik-drottningen Amelia Adamo och beklagade sin miljonärs-rumpa om hur svårt det är för kvinnor, och att Hillary var bäst, att hon inte var inkvoterad (vilket hon ju faktiskt var då hon började sin bana på Harvard), att kvinnor döms efter sitt utseende varpå hon började trasha Trumps utseende ... hon beklagade sig över Trumps kommentarer om kvinnor, för att direkt efter kalla honom gubbslem ... detta var alltså inom loppet av en timma.

Inte ens tanken på att få se Filip bryta ihop i direktsändning när han fattar att det är kört kunde hålla mig kvar.

Missade jag något?

Det kan jag fan tänka mig. Ännu roligare då att Trump vann så dessa nötter, som för övrigt är så långt ifrån arbetarklass som det går att vara och tillhör eliten men ändå försöker vara "röda". Patetiskt.

Filip är dock mer benägen att kalla folk för rasister till höger och vänster utan grund medan Fredrik är lite mer öppen för andras tankar, som vi såg i Trumpland.
Medlem
Varangians avatar
Drain the swamp! Lock her up! Build that wall!

Skål för Joe sixpack!
Medlem
Blond.bimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Feministerna får sin president när Marine Le Pen tar över Frankrike... he he

Det skulle inte förvåna om de var glada då. De är så könsfokuserade att det är patetiskt.

Perfekt. Nu eftersom hillaries späckbara glastak är helt oanvänt, så skulle de vara riktigt fint om Marine Le Pen köpte de begangat.. skulle vara en fin gest.
2016-11-09, 19:18
Medlem
Triremers avatar
SVT är så jävla korkade "Donald Trump ny president". Nej han är blivande, nästa men fan inte ny president ännu.
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Haha! Jo, tjena.

Tror du att Trump bestämmer allting själv? Det kommer aldrig någonsin att byggas någon mur. Det där med att riva upp frihandelsavtalen kan du bara drömma om. Kommer aldrig att hända - USA vill gå framåt, inte 100 år bakåt.

han har majoritet i både senaten och representanthuset, stora delar av väljarna vill se dessa löften infriade, så vi får väl se...
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Kommer ju inte se så bra ut när han lovat sina väljare det dock att hon skall granskas ordentligt och åtalas om det finns bevis för det.

Clinton kommer att glömmas bort om ett halvår till ett år och om han kan hålla fokus på annat så kommer hon definitivt att glömmas bort helt.

Grejen är den att hon är en potentiell Pandoras ask som kan leda till extrema problem för Trump om han öppnar den då även hans egna VP är korrupt och har aktivt stått och nekat att tobak inte kan leda till cancer och att homosexualitet kan botas genom nedbrytningsterapi.

Det är helt enkelt inte värt det för honom att riva runt i det där skatbot vid namn Clinton, det funkade som valtaktik men det kommer inte att funka i praktiken.
2016-11-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Var det öht någon här i tråden som orkade genomlida Filip & Fredriks valvaka? Jag provade att se den på play såhär dagen efter, men den är så smärtsamt PK att det inte går. Vinjetten sjöngs av 2 lesbiska pro-Hillary feminister, ALLA gäster var anti-Trump, och redan i första mys-diskussionen pratade Filip framsteg inom genuspolitiken

Sedan satt batik-drottningen Amelia Adamo och beklagade sin miljonärs-rumpa om hur svårt det är för kvinnor, och att Hillary var bäst, att hon inte var inkvoterad (vilket hon ju faktiskt var då hon började sin bana på Harvard), att kvinnor döms efter sitt utseende varpå hon började trasha Trumps utseende ... hon beklagade sig över Trumps kommentarer om kvinnor, för att direkt efter kalla honom gubbslem ... detta var alltså inom loppet av en timma.

Inte ens tanken på att få se Filip bryta ihop i direktsändning när han fattar att det är kört kunde hålla mig kvar.

Missade jag något?

F och F sitter på en privatägd kanal och är öppet partiska. Värre med public service när de så öppet tar ställning.
2016-11-09, 19:19
Medlem
Det här har tamigfaan varit en dag av eufori sedan jag vaknade imorse.
Går helt enkelt inte att ta leendet från munnen

Jag har inte röstat på 14 år, för att jag helt enkelt inte tror på systemet.
Trump är kanske en puppet åt nwo han med, men nog faan känns det iaf som att seglen tar vind i rätt riktning.

2018 kommer luffaren Åkesson få min röst, även om jag inte gillar politiken till 100. Han är iaf tusen resor bättre än den jävla ankdammen som simmar runt och klappar varandra på ryggen nu.

Jag vet att tusentals Svenskar känner precis likadant.

Yeah!
2016-11-09, 19:20
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
De sitter just nu och planerar sin respons. Det kommer inte att bli vackert. Men fr o m nu, så är det den demokrati de nyss hyllade som de snart ska visa att de ändå inte riktigt tror på. Jag tror...att deras PR-avdelningar kommer att behöva jobba järnet. Och jag är inte säker på att ens det hjälper.
Det finns tre mycket mycket mäktiga män de inte har någon kontroll över. Donald Trump, Vladimir Putin och Xi Jin Ping.

Snart tapppar de även kontrollen över EU.

Jag vaknade 8.45 slog på SR och strax efter började Donald tala. Jag gråter extremt sällan men här var det riktiga glädjetårar. Man hör hur genuin han är. EN riktig karl och en sann hjälte.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
han har majoritet i både senaten och representanthuset, stora delar av väljarna vill se dessa löften infriade, så vi får väl se...

Handlar ju även om att senaten och huset skall vilja införa allt han har lovat också, den som lever får se helt enkelt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Uppenbart fortsätter de agera nyttiga idioter åt SD även efter denna uppenbara näsknäpp i amerikanska valet. De fattar inte att deras agerande är fullständigt kontraproduktivt för deras godhetsknarkaragenda. Ju mer de försöker få Trumps seger att vara någon form av trauma ju dummare framstår de. Det måste varit jobbigt för dem att börsen vände upp igen. Det är inget krisläge annat än i deras egna hjärnor.

Precis. SD kommer att vinna valet 2018 p.g.a. medias gratisreklam. Rödvinsfyllona på vänsterkanten kommer att gråta i kör och protestera (läs: kasta gatstenar) och sedan fundera hur det kunde gå så snett för att sedan direkt återgå till att upprepa sin idioti. Allt dåligt i Sverige som hänt de senaste 30 åren är vänstern direkt ansvariga för (ja, jag räknar även flummoderaterna till detta pack).

Världsfrånvändhet och politik/samhällsstyre är två saker som aldrig bör förenas.

Jag tror Trumps vinst är början på en ny era där "prästerskapet" kommer att avskaffas alternativt reformeras kraftigt. Folk börjar inse att de blivit förda bak ljuset i årtionden av dessa korrumperade sanningsmonopolister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in