2016-11-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
SVT 1 Godkväll jämför Trumps seger med 9/11. Man har kallat dit en psykolog... tal om att man/vi (Sverige) har ngt att göra med valet...t ex att barn ska sluta att lita på vuxna ojj ojjoj . Pekka Heino visar sin sämsta förlorarsida...

Fast det stämmer ju - vuxna som tror att världen går under för att Trump blir vald ska man absolut inte lita på...
2016-11-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
På tal om clinton foundation så donerade trump foundation 100.000$ till dem om du kollar på trumps wiki

Ja men wikileaks visade ju på en hel del oegentligheter som CF håller på med. Bl.a. köpt inflytande i olika frågor där Hillary haft ett finger med i spelet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Nej, det är jag medveten om, men jag tror heller inte Bernie bara säger saker för att få arbetarklassen med sig, utan jag tror att han verkligen vill verka för den. Jag bryr mig inte nödvändigtvis om globalism, vad jag pratar om är att Trump är inte den som lever som han lär.
Förhoppningsvis så rör han om ordentligt i systemet. Vänder blicken bort mot krig och satsar på att bygga upp USA. Hillary däremot är en chicken hawk, gillar att ge order om dödande av andra. Hon står för krig i kvadrat.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det fetade.., vad tänker du på där ?

(har inte läst något snusk om honom tidigare)

Hela biten att han anser att man kan bota homosexualitet, hur han sedan 2000 har varit köpt av tobaksbolagen i USA och en rad andra saker.

Citat:
Indiana governor and now Republican VP pick Mike Pence has a sleazy history of dealing with tobacco companies. Since he was first elected to Congress in 2000 he has religiously carried out the wishes of tobacco lobbyists while claim “religion” as his excuse for discriminating against women and LGBT Americans. When he broke on to the political scene in 2000, he wrote an op-ed in which he denied the link between tobacco smoke and cancer.

http://democraticreview.com/index.php/2016/07/16/trumps-vp-pick-mike-pences-corruption-exposed/

Han är helt enkelt inte fläckfri, det finns (tyvärr) extremt få om ens någon senator i USA som är fläckfri från korruption.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
jag tror att han kommer att genomföra muren och riva upp frihandelsavtalen samt riva upp obamacare. eventuellt att han kommer att neka inresetillstånd från "osäkra" länder, där IS finns osv.

att han låser in hillary blir det nog inget av.

Haha! Jo, tjena.

Tror du att Trump bestämmer allting själv? Det kommer aldrig någonsin att byggas någon mur. Det där med att riva upp frihandelsavtalen kan du bara drömma om. Kommer aldrig att hända - USA vill gå framåt, inte 100 år bakåt.
Medlem
Karmans avatar
Citat:
SVT 1 Godkväll jämför Trumps seger med 9/11. Man har kallat dit en psykolog... tal om att man/vi (Sverige) har ngt att göra med valet...t ex att barn ska sluta att lita på vuxna ojj ojjoj . Pekka Heino visar sin sämsta förlorarsida...
Förvånad? Det sänds ju från kommunist-Umeå.
2016-11-09, 19:08
Medlem
Y2Ws avatar
På SVT1 nyss, Public Service förklarar hur man bästa talar med barnen om Trump på ett sätt att de inte tappar förtroenden för vuxna.

Seriöst alltså!!!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då kommer han att få ett helvete, så gott som hela senaten, huset och en hel del guvernörer är korrupta i USA, Trumps egna VP har sina fläckar så nej, hans draining of the swamp lär inte ske då det är omöjligt utan att framstå som en hycklare.

Vi får se. Hade varit kul med åtminstone en rakryggad politiker som städar upp i röran och startar en trend som förhoppningsvis sprider sig till Sverige.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Var det öht någon här i tråden som orkade genomlida Filip & Fredriks valvaka? Jag provade att se den på play såhär dagen efter, men den är så smärtsamt PK att det inte går. Vinjetten sjöngs av 2 lesbiska pro-Hillary feminister, ALLA gäster var anti-Trump, och redan i första mys-diskussionen pratade Filip framsteg inom genuspolitiken

Sedan satt batik-drottningen Amelia Adamo och beklagade sin miljonärs-rumpa om hur svårt det är för kvinnor, och att Hillary var bäst, att hon inte var inkvoterad (vilket hon ju faktiskt var då hon började sin bana på Harvard), att kvinnor döms efter sitt utseende varpå hon började trasha Trumps utseende ... hon beklagade sig över Trumps kommentarer om kvinnor, för att direkt efter kalla honom gubbslem ... detta var alltså inom loppet av en timma.

Inte ens tanken på att få se Filip bryta ihop i direktsändning när han fattar att det är kört kunde hålla mig kvar.

Missade jag något?

trodde inte dom va pk, men tur man inte kollade då.
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
äckliga jävla tv4nyheterna ger fan i att texta klippet på när Trump har tal, men istället texta Hillary och Obamas tal, som nyss blev klara. Trumps tal var för typ 6-7 timmar sedan.

Satt och käkade på en restaurang när de spelade upp Trumps tal, fanns ingen textning så jag kunde inte veta vad som sades. Sjukt dåligt.

När ska journalisterna vakna till och börja lämna det sjunkande MSM-skeppet? Är ju guldläge att starta ny media nu.
2016-11-09, 19:09
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Var det öht någon här i tråden som orkade genomlida Filip & Fredriks valvaka? Jag provade att se den på play såhär dagen efter, men den är så smärtsamt PK att det inte går. Vinjetten sjöngs av 2 lesbiska pro-Hillary feminister, ALLA gäster var anti-Trump, och redan i första mys-diskussionen pratade Filip framsteg inom genuspolitiken

Sedan satt batik-drottningen Amelia Adamo och beklagade sin miljonärs-rumpa om hur svårt det är för kvinnor, och att Hillary var bäst, att hon inte var inkvoterad (vilket hon ju faktiskt var då hon började sin bana på Harvard), att kvinnor döms efter sitt utseende varpå hon började trasha Trumps utseende ... hon beklagade sig över Trumps kommentarer om kvinnor, för att direkt efter kalla honom gubbslem ... detta var alltså inom loppet av en timma.

Inte ens tanken på att få se Filip bryta ihop i direktsändning när han fattar att det är kört kunde hålla mig kvar.

Missade jag något?

Jag såg en hel del av deras sändning, stor njutning, speciellt Filip mådde uppenbart dåligt, talade osammanhängande och svor hela tiden.
2016-11-09, 19:09
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Uppenbart fortsätter de agera nyttiga idioter åt SD även efter denna uppenbara näsknäpp i amerikanska valet. De fattar inte att deras agerande är fullständigt kontraproduktivt för deras godhetsknarkaragenda. Ju mer de försöker få Trumps seger att vara någon form av trauma ju dummare framstår de. Det måste varit jobbigt för dem att börsen vände upp igen. Det är inget krisläge annat än i deras egna hjärnor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in