Citat:
Ursprungligen postat av
237
från Malena Ernmans Facebook:
Många känner en stor rädsla den här tidiga morgonen. Jag är en av dom. Men vi får inte ge efter för rädslan. Vi måste hålla ihop. Höger och vänster. Över blockgränser. Vi måste starta en motrörelse här och nu. Vi måste organisera oss mot det mörker och det hat som har uppstått i dom allt större klyftor som har växt fram i världen. Men vi får aldrig möta hatet, rasismen och mobbningen med samma hat och mobbning. Aldrig nånsin får vi sänka oss till hat. Vi måste börja minska klyftorna istället. Vi måste stå enade tillsammans för humanismen och för alla människors lika värde. When they go low. We go high.
Nu är inte tid att sörja eller vara rädda.
Nu är tid att organisera oss.
Hon har även kört en edit och lagt till detta.
Citat:
When they go low. We go high.
Nu är inte tid att sörja eller vara rädda.
Nu är tid att organisera oss.
Ps Min äldsta dotter brinner för miljön.Hon är mycket mer påläst och kunnig än jag. Hon har hela tiden sagt så här: " När klimatläget är så akut som det är nu så är nog den enda räddningen att Donald Trump vinner valet - för först då kanske människor fattar hur illa det är. När en klimatförnekare och galning som Trump vinner och blir världens mäktigaste man - då kanske folk äntligen vaknar och blir tillräckligt omskakade för att starta den gigantiska motrörelse som krävs för att vi ska nå en riktig förändring i tid." Hennes ord känns så oerhört hoppfulla och värdefulla idag. Jag ska snart gå upp och väcka henne.. med allt det hopp jag har. Det är dags att vi börjar kämpa. För henne och för alla våra barn.
Med infogad bild på stay calm and get organized..
Herregud