2016-11-09, 15:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Min haka ligger fortfarande på golvet. Jag kan inte tro detta. Det kan inte vara sant.
Du har uppenbarligen dålig kontakt med verkligheten.

Men du är ju inte ensam om det... hela etablissemanget reagerar som du. Ett tips: sluta tro på mainstreammedia och etablissemanget överlag. Tänk själv i stället och var kritisk. Det kommer kännas mycket bättre då och ditt självförtroende kommer växa!
Bannlyst
Var sänds Hillarys tal? Det bara måste ses. Någon som vill tippa på tårar från psykopaten?
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
från Malena Ernmans Facebook:

Många känner en stor rädsla den här tidiga morgonen. Jag är en av dom. Men vi får inte ge efter för rädslan. Vi måste hålla ihop. Höger och vänster. Över blockgränser. Vi måste starta en motrörelse här och nu. Vi måste organisera oss mot det mörker och det hat som har uppstått i dom allt större klyftor som har växt fram i världen. Men vi får aldrig möta hatet, rasismen och mobbningen med samma hat och mobbning. Aldrig nånsin får vi sänka oss till hat. Vi måste börja minska klyftorna istället. Vi måste stå enade tillsammans för humanismen och för alla människors lika värde. When they go low. We go high.
Nu är inte tid att sörja eller vara rädda.
Nu är tid att organisera oss.

Organisera oss... mot vilka? Och är inte det att motverka syftet att minska klyftorna? När ska hon sluta öka gapet mellan människor och sluta kalla 20% av svenskarna rasister? Ska hon släppa julskiva? Är det därför hon är ute och ylar?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Helt sanslöst. För att inte tala om alla möjliga och omöjliga domedagsprofetior.

Sen sitter en idiot på SVT och spekulerar om att aborträtten kan vara i fara.....

Nu ser jag fram emot att se fittan Hillary rödgråten i sitt losertal

När kommer det bli?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfahannen2
Var det några här som kammade hem lite pengar genom att betta på Trump? Man kunde göra sig en bra affär där ett tag
Vann 9000. Såg någon som skrev att han vann 50 000. Spelbolagen kan inte vara nöjda idag..
Senast redigerad av davetjag 2016-11-09 kl. 15:47.
2016-11-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Säkerligen. Lite som slutscenen på Twin peaks när Cooper slår in sitt huvud i badrums-spegeln.
Haha.
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Vadå? Det ligger nog en hel del i det. Var nog många som gick från Obama till Trump av enda anledningen att dom inte kan föreställa sig en kvinna på presidentposten.

Du tror inte att det har med hennes inkompetens, som ju också Obama erkänt, att göra alls?
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Så det är 16:30 nu? Hon har redan låst in sig på rummet och skjutit upp talet sen igår kväll enligt http://www.standard.co.uk/news/world/hillary-clinton-had-concession-speech-ready-but-was-too-upset-to-give-it-a3390981.html
Det tar tid att medicinera kärringen så hon blir presentabel.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 237
från Malena Ernmans Facebook:

Många känner en stor rädsla den här tidiga morgonen. Jag är en av dom. Men vi får inte ge efter för rädslan. Vi måste hålla ihop. Höger och vänster. Över blockgränser. Vi måste starta en motrörelse här och nu. Vi måste organisera oss mot det mörker och det hat som har uppstått i dom allt större klyftor som har växt fram i världen. Men vi får aldrig möta hatet, rasismen och mobbningen med samma hat och mobbning. Aldrig nånsin får vi sänka oss till hat. Vi måste börja minska klyftorna istället. Vi måste stå enade tillsammans för humanismen och för alla människors lika värde. When they go low. We go high.

Hon har även kört en edit och lagt till detta.

Citat:
When they go low. We go high.
Ps Min äldsta dotter brinner för miljön.Hon är mycket mer påläst och kunnig än jag. Hon har hela tiden sagt så här: " När klimatläget är så akut som det är nu så är nog den enda räddningen att Donald Trump vinner valet - för först då kanske människor fattar hur illa det är. När en klimatförnekare och galning som Trump vinner och blir världens mäktigaste man - då kanske folk äntligen vaknar och blir tillräckligt omskakade för att starta den gigantiska motrörelse som krävs för att vi ska nå en riktig förändring i tid." Hennes ord känns så oerhört hoppfulla och värdefulla idag. Jag ska snart gå upp och väcka henne.. med allt det hopp jag har. Det är dags att vi börjar kämpa. För henne och för alla våra barn.

Med infogad bild på stay calm and get organized..

Herregud
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av davetjag
Vann 9000. Såg någon som skrev igår att han vann 50 000. Spelbolagen kan inte vara nöjda idag..

Verkligen inte. Det var nån "spel-guru" i USA som hade lagt 500.000 på Clinton. Surt.
2016-11-09, 15:45
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men seriöst???? Svensk MSM har en artikel om hur man "pratar med barnen" om det "hemska som skett i USA" och låter även Mattias Lundberg, en docent i psykologi, samt Somaya Ghanem, kurator på Bris, förklara hur man bäst lägger upp det för småbarnen i Svergie så att de kan bearbeta detta!!! Jag har sett mycket tokerier men vad f-n?? Detta är ju bara för mycket!!!

http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/barn/sa-kan-du-tala-med-barnen-om-donald-trump

http://www.metro.se/nyheter/sa-kan-du-tala-med-barnen-om-trump/Hdzpki!iB3T4Z4g78cgNQDGDZk3oA
Bland det sjukaste jag läst...
2016-11-09, 15:45
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Min haka ligger fortfarande på golvet. Jag kan inte tro detta. Det kan inte vara sant.

In yo face.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in