2016-11-09, 15:38
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Galet att tråden har så stort intresse egentligen. Har ju redan nästan 4 gånger fler poster än vad tråden från valet 2012 fick. Tankar kring detta?

För att det var PK Vs Icke-PK. Allting som är Icke-PK är stort för det är vad gemene man törstar efter. Vi är trötta på åsiktskorridorer och SJW:s. Världen ligger efter, men Sverige är helt klart sist när det gäller att inte ha koll på vad befolkningen vill ha.
2016-11-09, 15:38
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Och där sköt HRC upp talet en timme till. Man kanske skulle få betta kring om hon dyker upp över huvud taget...

Så det är 16:30 nu? Hon har redan låst in sig på rummet och skjutit upp talet sen igår kväll enligt http://www.standard.co.uk/news/world/hillary-clinton-had-concession-speech-ready-but-was-too-upset-to-give-it-a3390981.html
2016-11-09, 15:39
Medlem
Betongsossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, de stirrar sig blinda på yttre attribut. I deras ögon förlorade Clinton valet eftersom hon är kvinna - och sedan undrar SVT: "Varför tar ingen oss seriöst längre?"

Det är helt sanslöst. Ingenting om korruption, tvivelaktiga kontakter inom media eller fusk i primärvalen. Det går inte att ta SVTs valrapportering seriöst.
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Och du tror möjligtvis inga möjligheter att byggherren Trump ser chansen att berika sig själv nu när han ska förnya USAs infrastruktur för 1000 tals miljarder?

Killen har 3,7 miljarder dollar. Tror inte han har behov av att bli rikare än så, annat i en svensk-rödings konspirationsteorier där rikedom är ondska och alla amerikanska har penga-hybris.
Bannlyst
Citat:
SVT nyss: "Då vet vi att det är lättare att bli president om man är svart än om man är kvinna... idag... 2016"

Vadå? Det ligger nog en hel del i det. Var nog många som gick från Obama till Trump av enda anledningen att dom inte kan föreställa sig en kvinna på presidentposten.
2016-11-09, 15:40
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Jag håller i stort sett med i hur media hanterar saker och gömmer undan saker, det förändrar dock inte min ståndpunkt överhuvudtaget gällande att skribenter inom media har all rätt att ogilla Trump.

In my face? Nej, USA förlorade redan i primärvalen när Bernie Sanders gav upp.

Problemet är att media har för mycket makt. Varför ska deras åsikt vara värd mer än någon annans?
Medlem
JoeL431s avatar
Har fan inte kunnat slita mig från TV'n och datorn från inatt, sov ett par timmar när valet var avgjort. Sitter med spänning och följer vad som väntar de kommande dagarna. Så jävla intressant val.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bezmenov
Han är nöjd, han har tjänat sina miljarder. Vad kan tilltala en sund narcissist mer än att rädda världen?

Vad kan tilltala en narcissist mer än att bli president
Glöm det där med att rädda världen.
Inte direkt en narcissist mål.
Makt, Ego, Fitta snarare.
Men framförallt MAKT.
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Malena Ernmans är en jävla pajas finns det någon som bryr sig om vad den kommunistidioten har att säga?

Hon är bara så jävla butthurted för att The Donald krossade hennes drömmar om en kvinnlig president! och det som är så jävla skönt är att Hillary aldrig någonsin kommer att bli POTUS

Det är dessutom intressant att hon säger att man inte kan möta hat med hat när vänstern är långt värre än alla andra
2016-11-09, 15:41
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Tycka vad man vill om Trump, men efter en stunds genomlidande av SVT och 4:ans "rapportering" & "analys" av valet så ligger illamåendet nära till hands.
Är vi verkligen i behov av att ständigt matas av denna totalt oemotsagda "sanning" som dessa kanaler ständigt pumpar ut? Det amerikanska folket har valt sin president, i en vad man kan anta demokratisk process, acceptera det! Och vad är det med denna sorgeklädsel??, jag tror dom flesta redan har förstått att ni önskade ett helt annat valresultat!

Huitfeldt och Nordegren var dock rätt rimliga i förmiddagens P1-sändning.
2016-11-09, 15:42
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Min haka ligger fortfarande på golvet. Jag kan inte tro detta. Det kan inte vara sant.

Nej, men det är ju för att människor som du utgår från att folket är idioter.
2016-11-09, 15:42
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
SVT nyss: "Då vet vi att det är lättare att bli president om man är svart än om man är kvinna... idag... 2016"

Helt sanslöst. För att inte tala om alla möjliga och omöjliga domedagsprofetior.

Sen sitter en idiot på SVT och spekulerar om att aborträtten kan vara i fara.....

Nu ser jag fram emot att se fittan Hillary rödgråten i sitt losertal

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in