2016-11-09, 15:33
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men vad uselt, vari ligger logiken där? Tycker alla kort ska läggas fram så alla får granska varje stat....
Det är inte "först till 270", snarare den som får minst 270 när rösterna är räknade vinner.
2016-11-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men vad uselt, vari ligger logiken där? Tycker alla kort ska läggas fram så alla får granska varje stat....

När någon har fått mer än 269 vet man vem presidenten blir men de slutar ju inte att räkna röster för det. Snart har vi fått reda exakt på vilka av de kvarvarande delstaterna som röstade på Trump respektive Clinton.
2016-11-09, 15:34
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Galet att tråden har så stort intresse egentligen. Har ju redan nästan 4 gånger fler poster än vad tråden från valet 2012 fick. Tankar kring detta?
Medlem
Stones avatar
Gladast är nog Bill Clinton som slipper blir first Man
Medlem
Och nu undrar vi alla om Trump är välkommen som gäst på Grand hotel i hufvudstaden om han (mot förmodan) skulle vilja besöka Sverige.

Vad jag förstår så har ha inte rätt "värdegrund" och kommer hänvisas till Scandic motel.
Medlem
Stig-Britts avatar
SVT nyss: "Då vet vi att det är lättare att bli president om man är svart än om man är kvinna... idag... 2016"

2016-11-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Tycka vad man vill om Trump, men efter en stunds genomlidande av SVT och 4:ans "rapportering" & "analys" av valet så ligger illamåendet nära till hands.
Är vi verkligen i behov av att ständigt matas av denna totalt oemotsagda "sanning" som dessa kanaler ständigt pumpar ut? Det amerikanska folket har valt sin president, i en vad man kan anta demokratisk process, acceptera det! Och vad är det med denna sorgeklädsel??, jag tror dom flesta redan har förstått att ni önskade ett helt annat valresultat!

SVT:s valvaka var helt vedervärdig. Försökte lite men de snackade så mycket nonsens och dumheter... Perspektiv om "Hillarys motgång för att hon är kvinna", typiskt SVT-perspektiv. Och sen efter det: vad innebär valet för kvinnor? Och sen: Vad kommer kvinnor rösta på? Sen stängde jag av.

Illamående är ordet.

Sen Filip & Fredrik som bjudit in sina förvisso intelligenta och lagom småtrevliga gäster som alla var väldigt "etablissemang". Jag såg en soffa med Reinfeld och David Batra vilket fick mig inse vad DE skulle ha för perspektiv....

TV4 med Oscarsson var ändå ganska underhållande. Oscarsson var nog den ende glade svensken i svensk media igår natt.
Medlem
237s avatar
från Malena Ernmans Facebook:

Många känner en stor rädsla den här tidiga morgonen. Jag är en av dom. Men vi får inte ge efter för rädslan. Vi måste hålla ihop. Höger och vänster. Över blockgränser. Vi måste starta en motrörelse här och nu. Vi måste organisera oss mot det mörker och det hat som har uppstått i dom allt större klyftor som har växt fram i världen. Men vi får aldrig möta hatet, rasismen och mobbningen med samma hat och mobbning. Aldrig nånsin får vi sänka oss till hat. Vi måste börja minska klyftorna istället. Vi måste stå enade tillsammans för humanismen och för alla människors lika värde. When they go low. We go high.
Nu är inte tid att sörja eller vara rädda.
Nu är tid att organisera oss.
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Hmm, ska läsa på det där nu och försöka förstå skillnanderna.

De får elektorsröster proportioneligt till befolkningen + två extra i varje stat. Många småstater har så liten befolkning att väljarmängden per elektor blir avsevärt lägre än i de största staterna.
Medlem
Stig-Britts avatar
Och där sköt HRC upp talet en timme till. Man kanske skulle få betta kring om hon dyker upp över huvud taget...
2016-11-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
SVT nyss: "Då vet vi att det är lättare att bli president om man är svart än om man är kvinna... idag... 2016"

Hahaha, sa de verkligen det? Herregud har de ingen självinsikt över huvud taget eller?
2016-11-09, 15:36
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Men analytikerna (bland annat en moderator) på Flashback har ju kommit fram till att Michelle egentligen är en man; (FB) Transan Michelle Obama född Michael LaVaughn Robinson
Jaha ja. Där ser man.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in