Citat:
Ursprungligen postat av
E-R-N-S-T
Tycka vad man vill om Trump, men efter en stunds genomlidande av SVT och 4:ans "rapportering" & "analys" av valet så ligger illamåendet nära till hands.
Är vi verkligen i behov av att ständigt matas av denna totalt oemotsagda "sanning" som dessa kanaler ständigt pumpar ut? Det amerikanska folket har valt sin president, i en vad man kan anta demokratisk process, acceptera det! Och vad är det med denna sorgeklädsel??, jag tror dom flesta redan har förstått att ni önskade ett helt annat valresultat!
SVT:s valvaka var helt vedervärdig. Försökte lite men de snackade så mycket nonsens och dumheter... Perspektiv om "Hillarys motgång för att hon är kvinna", typiskt SVT-perspektiv. Och sen efter det: vad innebär valet för kvinnor? Och sen: Vad kommer kvinnor rösta på? Sen stängde jag av.
Illamående är ordet.
Sen Filip & Fredrik som bjudit in sina förvisso intelligenta och lagom småtrevliga gäster som alla var väldigt "etablissemang". Jag såg en soffa med Reinfeld och David Batra vilket fick mig inse vad DE skulle ha för perspektiv....
TV4 med Oscarsson var ändå ganska underhållande. Oscarsson var nog den ende glade svensken i svensk media igår natt.