2016-11-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Är insnöad i dag. Mer än vanligt. Här på Södermalm. Har inte kunnat ta mig till jobbet. Så jag har varit hemma. Gick till ICA Supermarket på Folkungagatan och förundrades över frånvaron av snörröjning. Sverige är verkligen på fallrepet.

När jag inte pulsat fram genom snödrivorna här på det åsiktsfina Söder har jag lyssnat på radio och sett på TV. Det är helt underbart att se alla dessa näpet besvikna och ledsna svenska jounarlister, experter och åsiktskonstnärer. Såg en interjuv med Novus chef. Helt underbart. Världen är en cirkus och Sverige är dess pajasföreställning.

Först Brexit, sen USA:s presidentval och snart presidentvalet i Frankrike. För att inte tala om redan hållna val i Sverige där Sverigedemokraterna tippats som stora förlorare men nu är tredje största parti. Kanske snart det största partiet? Vem vet? Inte jag i alla fall. Men det är mycket underhållande att se och höra och läsa alla dessa svenska jounarlisters, reportrars, experters och politikers analys av valet i USA. Man har hela tiden haft helt fel. Man har haft så fel man kan ha. Och ändå fortsätter man att försöka vara experter. Trots att man de senaste åren bara haft fel, fel och fel igen, och sen ännu mera fel, så fortsätter man att självsäkert förutspå framtiden. Och Trumps seger behandlas i svensk media som om det tredje världskriget startat. Man är verkligen skakade. Inte bara omruskade. Verkligen svårt och hårt skakade.

Man är övertygade om både det ena och det andra. Trump kan inte göra ditten och han kan inte göra datten. Det är alla dessa svenska dumskallarna helt övertygade om. Trots att man bevisligen är så ute och cyklar som man någonsin kan vara. Men, men, mot dumhet hjälper inte ens verkligheten.

I övrigt bryr jag mig inte om utgången av valet i Amerika. Jag är svensk, inte Amerikan. Amerikanerna får välja sina ledare och här i Sverige utser vi våra ledare. Men jag kan inte låta bli att skratta högt åt alla dumskallar i Sverige som helt uppenbarligen är så off man kan vara. Och särskilt roligt är det att de inte lär sig. De fortsätter att vara självsäkra trots sina ständiga felaktiga förutsägelser.

Och jag gissar att snart är tiden mogen för oss riktigta pajasclowner. Världen är som sagt en cirkus. Och Sverige är dess clown-föreställning. Underbart. Helt underbart.

Go Trump!

Visst är det spännande. Du lär dock inte tycka det är lika spännande när Nato destabiliseras och ryssen knackar på Knack knack.. vi ska våldta er i rumpan nu, men det är ni väl vana med Svenskjävlar.

Oavsett, vi har en mycket spännande och orolig tid framöver.
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
SVT nyss: "Då vet vi att det är lättare att bli president om man är svart än om man är kvinna... idag... 2016"

HAHA! Ja, det är fan märkligt att de är så insnöade på sitt feministiska tankesätt.
Medlem
Citat:
Och där sköt HRC upp talet en timme till. Man kanske skulle få betta kring om hon dyker upp över huvud taget...
Lever hon fortfarande?
Medlem
Ducadreams avatar
Min haka ligger fortfarande på golvet. Jag kan inte tro detta. Det kan inte vara sant.
2016-11-09, 15:37
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
SVT nyss: "Då vet vi att det är lättare att bli president om man är svart än om man är kvinna... idag... 2016"

Jo, de stirrar sig blinda på yttre attribut. I deras ögon förlorade Clinton valet eftersom hon är kvinna - och sedan undrar SVT: "Varför tar ingen oss seriöst längre?"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Hahaha, sa de verkligen det? Herregud har de ingen självinsikt över huvud taget eller?

Hög vetenskaplig nivå på det där!

Typiskt faktaresistenta att klaga på sådan briljans! Populister!
Medlem
WrynolfBents avatar
Citat:
Så kallar de alla andra för ras och könsfixerade (rasistiska och sexistiska kanske det ska vara). The irony!
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:

Exakt allt kan tydligen skyllas på den vita mannen. Som om den demografin ensamt skulle kunna leda till seger. *suck*
2016-11-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De får elektorsröster proportioneligt till befolkningen + två extra i varje stat. Många småstater har så liten befolkning att väljarmängden per elektor blir avsevärt lägre än i de största staterna.

Varför lägger man till två? Vad är motiveringen?
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Nej problemet är det existerar en åsiktskorridor och eliten, media och mängder med människor hetsar mot folk med en åsikt om något som dom inte håller med om. När folk blir av med arbetet eller när det största mediepådraget gäller att Grand Hotel hyrt ut till SD istället för att välfärden nedmontera på grund av att invandrare prioriteras. När media censur och förakt för folket råder.

Get a grip.

Som sagt, in your face, din mupp! Kila iväg och skriv lite mer på facebook nu

Jag håller i stort sett med i hur media hanterar saker och gömmer undan saker, det förändrar dock inte min ståndpunkt överhuvudtaget gällande att skribenter inom media har all rätt att ogilla Trump.

In my face? Nej, USA förlorade redan i primärvalen när Bernie Sanders gav upp.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast Trump har i alla fall större möjligheter att lyckas än en köpt politiker som Obama, som lovar folket en sak och sina finansiärer en annan. Och gissa vilka löften han infriade?

Och du ser möjligtvis inga möjligheter att byggherren Trump ser chansen att berika sig själv nu när han ska förnya USAs infrastruktur för 1000 tals miljarder?
Senast redigerad av Wal1berg 2016-11-09 kl. 15:39. Anledning: rättning
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
från Malena Ernmans Facebook:

Många känner en stor rädsla den här tidiga morgonen. Jag är en av dom. Men vi får inte ge efter för rädslan. Vi måste hålla ihop. Höger och vänster. Över blockgränser. Vi måste starta en motrörelse här och nu. Vi måste organisera oss mot det mörker och det hat som har uppstått i dom allt större klyftor som har växt fram i världen. Men vi får aldrig möta hatet, rasismen och mobbningen med samma hat och mobbning. Aldrig nånsin får vi sänka oss till hat. Vi måste börja minska klyftorna istället. Vi måste stå enade tillsammans för humanismen och för alla människors lika värde. When they go low. We go high.
Nu är inte tid att sörja eller vara rädda.
Nu är tid att organisera oss.

Malena Ernmans är en jävla pajas finns det någon som bryr sig om vad den kommunistidioten har att säga?

Hon är bara så jävla butthurted för att The Donald krossade hennes drömmar om en kvinnlig president! och det som är så jävla skönt är att Hillary aldrig någonsin kommer att bli POTUS

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in