2016-11-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Var ser du detta? Vart sänds talet?

Talet är framflyttat till 16:30 och kommer visas i TV4 bland annat.
2016-11-09, 15:26
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Går säkert på svt för de sa det. Även cnn.com "soon: Hillary Clinton to give concession speech"
Detta vill man inte missa!
2016-11-09, 15:27
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Clintons tal har skjutits upp en timme, så ca kl 16:30 svensk tid

Ljug inte, just nu håller hon offentligheten på sträckbänken tillräckligt länge för att hon ska hinna lämna landet Skojar bara
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är stor skillnad mellan de olika staterna. I Kalifornien går det fyra gånger så många väljare per elektorsröst, som i de minsta staterna.

Hmm, ska läsa på det där nu och försöka förstå skillnanderna.
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Är insnöad i dag. Mer än vanligt. Här på Södermalm. Har inte kunnat ta mig till jobbet. Så jag har varit hemma. Gick till ICA Supermarket på Folkungagatan och förundrades över frånvaron av snörröjning. Sverige är verkligen på fallrepet.

När jag inte pulsat fram genom snödrivorna här på det åsiktsfina Söder har jag lyssnat på radio och sett på TV. Det är helt underbart att se alla dessa näpet besvikna och ledsna svenska jounarlister, experter och åsiktskonstnärer. Såg en interjuv med Novus chef. Helt underbart. Världen är en cirkus och Sverige är dess pajasföreställning.

Först Brexit, sen USA:s presidentval och snart presidentvalet i Frankrike. För att inte tala om redan hållna val i Sverige där Sverigedemokraterna tippats som stora förlorare men nu är tredje största parti. Kanske snart det största partiet? Vem vet? Inte jag i alla fall. Men det är mycket underhållande att se och höra och läsa alla dessa svenska jounarlisters, reportrars, experters och politikers analys av valet i USA. Man har hela tiden haft helt fel. Man har haft så fel man kan ha. Och ändå fortsätter man att försöka vara experter. Trots att man de senaste åren bara haft fel, fel och fel igen, och sen ännu mera fel, så fortsätter man att självsäkert förutspå framtiden. Och Trumps seger behandlas i svensk media som om det tredje världskriget startat. Man är verkligen skakade. Inte bara omruskade. Verkligen svårt och hårt skakade.

Man är övertygade om både det ena och det andra. Trump kan inte göra ditten och han kan inte göra datten. Det är alla dessa svenska dumskallarna helt övertygade om. Trots att man bevisligen är så ute och cyklar som man någonsin kan vara. Men, men, mot dumhet hjälper inte ens verkligheten.

I övrigt bryr jag mig inte om utgången av valet i Amerika. Jag är svensk, inte Amerikan. Amerikanerna får välja sina ledare och här i Sverige utser vi våra ledare. Men jag kan inte låta bli att skratta högt åt alla dumskallar i Sverige som helt uppenbarligen är så off man kan vara. Och särskilt roligt är det att de inte lär sig. De fortsätter att vara självsäkra trots sina ständiga felaktiga förutsägelser.

Och jag gissar att snart är tiden mogen för oss riktigta pajasclowner. Världen är som sagt en cirkus. Och Sverige är dess clown-föreställning. Underbart. Helt underbart.

Go Trump!
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Detta vill man inte missa!

Hamnar nog på youtube med om du söker "Hillary Clinton concession speech" Det från 2008 finns
2016-11-09, 15:28
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Fast på många sätt kan Michelle använda det som var positivt med Hillarys kampanj och hon saknar det bagage Hillary har. Samtidigt får hon nog räknas som en del av etablissemanget och det verkar vara en viktig punkt men det kan säkert ha svängt efter fyra år med The Donald.

Jag hör vad du säger och håller till viss del med, men magkänslan just nu är att hon är körd iallafall. Fast det är ju inte så konstigt strax efter demokraternas förlust. Framtiden får utvisa
2016-11-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Svannelunda
Hillary har kört in i en murvägg i 200km/h... Hon är fullständigt förkrossad

Är en sympatisk människa och kan ändå lida lite för henne. Alla år hon har jobbat för har ju varit för att bli president. Till och med relation med Bill har varit politiskt taktiskt.

Ja hon sitter säkert och super bort sina sorger.

Jag tycker det hela är underbart. Lite karma typ. Hon trodde att hon kunde komma undan med vad som helst, och även ifall inte fbi satte stopp för henne så gjorde väljarna det till slut. Jag känner ingen medlidan, hon får vad hon förtjänar.
2016-11-09, 15:30
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Det har ingen betydelse, alla som har lite i skallen vet att det är upp till DT att leverera.
Av tidigare erfarenheter så vet man att det inte går att förändra USA på åtta år som Nobelpristagaren och helgonförklarade Obama skulle göra i en handvändning, som vissa trodde.

Fast Trump har i alla fall större möjligheter att lyckas än en köpt politiker som Obama, som lovar folket en sak och sina finansiärer en annan. Och gissa vilka löften han infriade?
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Fast på många sätt kan Michelle använda det som var positivt med Hillarys kampanj och hon saknar det bagage Hillary har. Samtidigt får hon nog räknas som en del av etablissemanget och det verkar vara en viktig punkt men det kan säkert ha svängt efter fyra år med The Donald.
Men analytikerna (bland annat en moderator) på Flashback har ju kommit fram till att Michelle egentligen är en man; (FB) Transan Michelle Obama född Michael LaVaughn Robinson
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Clintons tal har skjutits upp en timme, så ca kl 16:30 svensk tid

CNN eller Aftonbladet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Håller nog med om att han är för gammal om 4 år. Tycker nog att han är för gammal redan idag!

Michelle Obama? haha, det är precis sånt som folk är less på. Ytterligare en föredetting som ska försöka kvoteras in :P Men visst, försöka och förlora kan de

Michelle Obama vill inte och är ingen maktmänniska. Så risken är minimal att hon ställer upp. Har man sett skådespelet från insidan så lär det vara ett väl övervägt beslut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in