Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Man kan inte veta säkert längre. På SBC förra veckan hade dem ju två MM med 8 resp 9 spelare och hade låst MV/CB/CB och CDM/CAM. Annars så är det ju dem centrala positionerna som varit bäst att köpa på sig.
Jag har köpt nästan ett ex av alla spelare i Fenerbahce, Galatasaray, Inter, Milan, Racing Club, Independiente. Förutom de dyra, de flesta jag köpt har varit för priser jag vet jag får igen. Ligger ett antal veckor i förväg med SBC. Nästan helt meningslöst att vara ute samma vecka.
Låter som en sund strategi. Då har du korten du behöver när SBC kommer och kan ta ett beslut om den är värd att göra sett till belöningen, eller sälja av korten du sitter på. Slipper fylla transferlistan med spelare under en längre period också. Att sitta med 10 kort som går för 10k styck när MM kommer, det är ju fullt tillräckligt - även om man såklart hade velat ha 100 av dem..
Jag tänker själv i liknande banor, men har en lite större strategi som jag ska se om jag orkar genomföra. Har blivit så less nu med Overmars SBC och Tippeligaen POTY att jag inte hade några av de korten alls, så nästa gång ska jag ha goda chanser att sitta på korten som krävs.
Fråga - kan man se historiska Marquee Matchups någonstans? Skulle vilja jämföra hur det såg ut förra landslagsuppehållet för att se om det kan ge ngn vägledning om hur det blir denna gång.