2016-11-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Jag skulle köpt spelare på centrala positioner. MV, MB, CM, Forward. Det är positioner som varje lag inte kan vara utan.

Man kan inte veta säkert längre. På SBC förra veckan hade dem ju två MM med 8 resp 9 spelare och hade låst MV/CB/CB och CDM/CAM. Annars så är det ju dem centrala positionerna som varit bäst att köpa på sig.

Jag har köpt nästan ett ex av alla spelare i Fenerbahce, Galatasaray, Inter, Milan, Racing Club, Independiente. Förutom de dyra, de flesta jag köpt har varit för priser jag vet jag får igen. Ligger ett antal veckor i förväg med SBC. Nästan helt meningslöst att vara ute samma vecka.
Senast redigerad av grahnen 2016-11-09 kl. 11:29.
Citera
2016-11-09, 12:02
Medlem
Citat:
Jag skulle köpt spelare på centrala positioner. MV, MB, CM, Forward. Det är positioner som varje lag inte kan vara utan.

men ska man köpa några särskilda? alltså guld, rare m.m.?
Citera
2016-11-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Man kan inte veta säkert längre. På SBC förra veckan hade dem ju två MM med 8 resp 9 spelare och hade låst MV/CB/CB och CDM/CAM. Annars så är det ju dem centrala positionerna som varit bäst att köpa på sig.

Jag har köpt nästan ett ex av alla spelare i Fenerbahce, Galatasaray, Inter, Milan, Racing Club, Independiente. Förutom de dyra, de flesta jag köpt har varit för priser jag vet jag får igen. Ligger ett antal veckor i förväg med SBC. Nästan helt meningslöst att vara ute samma vecka.

Nej, det är ju i och för sig sant det du säger. Man vet aldrig. Kanske är något dom tänker fortsätta med? Vi får se.

Ja, så gör jag med. På de riktigt stora matcherna har jag till och med gått ut en månad i förväg. River Plate och Boca Juniors köpte jag in direkt jag märkte att det fanns en marknad där man kunde tjäna pengar på MM. Den matchen är 6 December har jag för mig.

Jag har några gånger valt att sälja innan MM har släppts pga att alla sitter och håller på sina kort i väntan på att de ska släppas. Där har jag gjort några fina affärer.
Citera
2016-11-09, 12:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen

Låter som en sund strategi. Då har du korten du behöver när SBC kommer och kan ta ett beslut om den är värd att göra sett till belöningen, eller sälja av korten du sitter på. Slipper fylla transferlistan med spelare under en längre period också. Att sitta med 10 kort som går för 10k styck när MM kommer, det är ju fullt tillräckligt - även om man såklart hade velat ha 100 av dem..

Jag tänker själv i liknande banor, men har en lite större strategi som jag ska se om jag orkar genomföra. Har blivit så less nu med Overmars SBC och Tippeligaen POTY att jag inte hade några av de korten alls, så nästa gång ska jag ha goda chanser att sitta på korten som krävs.

Fråga - kan man se historiska Marquee Matchups någonstans? Skulle vilja jämföra hur det såg ut förra landslagsuppehållet för att se om det kan ge ngn vägledning om hur det blir denna gång.
Citera
2016-11-09, 12:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Nej, det är ju i och för sig sant det du säger. Man vet aldrig. Kanske är något dom tänker fortsätta med? Vi får se.

Ja, så gör jag med. På de riktigt stora matcherna har jag till och med gått ut en månad i förväg. River Plate och Boca Juniors köpte jag in direkt jag märkte att det fanns en marknad där man kunde tjäna pengar på MM. Den matchen är 6 December har jag för mig.

Jag har några gånger valt att sälja innan MM har släppts pga att alla sitter och håller på sina kort i väntan på att de ska släppas. Där har jag gjort några fina affärer.

River och Boca låter klokt, men fel tillfälle att investera just nu. Argentina-spelarna har gått upp lite i pris pga Argentinas kommande landskamper närmaste veckan, bättre att köpa om en vecka ungefär.

Jag sitter själv på vad jag hoppas blir en monstermatch i december som förhoppningsvis få ser komma. Jag tycker själv det känns som ett klockrent val för MM men det är inget derby på riktigt. Hoppas på en 200-300k utdelning då
Citera
2016-11-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
River och Boca låter klokt, men fel tillfälle att investera just nu. Argentina-spelarna har gått upp lite i pris pga Argentinas kommande landskamper närmaste veckan, bättre att köpa om en vecka ungefär.

Jag sitter själv på vad jag hoppas blir en monstermatch i december som förhoppningsvis få ser komma. Jag tycker själv det känns som ett klockrent val för MM men det är inget derby på riktigt. Hoppas på en 200-300k utdelning då

en hel del toppmatcher i BPL i december,
United - Chelsea
Everton - LFC
United - Spurs
LFC - City på nyårsafton

United - LFC i januari

EDIT:
snart Milano derby dessutom

Är det El Classico du syftar på kanske?:P
Senast redigerad av m4staSWE 2016-11-09 kl. 13:01.
Citera
2016-11-09, 13:28
Medlem
Pjanic kommer få ett IF-kort i eftermiddag. Han, Icardi och Salah. EA Sports italienska avdelning var lite för snabb på Twitter...

Länk till Reddit-tråden där jag läste det först. https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/5c0jpl/if_pjanic_confirmed/

Pjanic OTW-kort gick från 190k till 270k utan att blinka. Underbart. Jag satt kvar och höll på mina Pjanic. Säljer nu med vinst på 130k
Senast redigerad av sluggern375 2016-11-09 kl. 13:32.
Citera
2016-11-09, 14:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Pjanic kommer få ett IF-kort i eftermiddag. Han, Icardi och Salah. EA Sports italienska avdelning var lite för snabb på Twitter...

Länk till Reddit-tråden där jag läste det först. https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/5c0jpl/if_pjanic_confirmed/

Pjanic OTW-kort gick från 190k till 270k utan att blinka. Underbart. Jag satt kvar och höll på mina Pjanic. Säljer nu med vinst på 130k

Åh vad drygt. Jag såg att han hoppade från 150k till 190k efter helgens mål, så jag vågade inte investera om IF skulle utebli.

Enligt rapporterna har Pjanic varit halvdålig i Juve och att det räcker med ett frisparksmål för IF är ju bara ytterligare bevis på att EA är jävligt frikostiga med IF till OTW.

Förra gången var det Mané som fick IF fastän Coutinho blev MOTM.
Citera
2016-11-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Åh vad drygt. Jag såg att han hoppade från 150k till 190k efter helgens mål, så jag vågade inte investera om IF skulle utebli.

Enligt rapporterna har Pjanic varit halvdålig i Juve och att det räcker med ett frisparksmål för IF är ju bara ytterligare bevis på att EA är jävligt frikostiga med IF till OTW.

Det är dom verkligen. Det tar chanserna att få upp hypen över dessa kort. Med tanke på hur många som har skadat sig utav de som blev utvalda och hur många som presterar dåligt så finns det ju inte så många kvar att ge IF till.
Citera
2016-11-09, 14:15
Medlem
Bongbengtssons avatar
Vad kommer det sig att jag med mitt silver (någon guld) med spelare från Bundesliga 2 slumpas/får möta typ PL guldlag och dyl? Går detta att åtgärda på något sätt?

Ps4

Peace
Citera
2016-11-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongbengtsson
Vad kommer det sig att jag med mitt silver (någon guld) med spelare från Bundesliga 2 slumpas/får möta typ PL guldlag och dyl? Går detta att åtgärda på något sätt?

Ps4

Peace

förmodligen beror det på att få använder silverlag så ska du inte behöva vänta länge på matcher så slumpas du mot guldlag
Citera
2016-11-09, 14:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Det är dom verkligen. Det tar chanserna att få upp hypen över dessa kort. Med tanke på hur många som har skadat sig utav de som blev utvalda och hur många som presterar dåligt så finns det ju inte så många kvar att ge IF till.

Kollat rapporter från 2 olika tidningar och även om Pjanic får ok betyg - 3.5/5 och 7/10 så får några av hans lagkamrater bättre. Mandzukic, Cuadrado t.ex. Så Det är väl bara spana efter så fort en OTW-spelare varit på plan när hans lag vunnit, så är chansen god till IF. Hållit nollan om det är en defensiv spelare, gjort en poäng om det är en offensiv - IF!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in