2016-11-09, 12:55
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Som alla politiker så har Trump lovat en hel del som han inte kommer kunna uppfylla.

Vilka saker kommer det vara tror ni?

Svårt att genomföra:

-Deportering.

-Det kommer komma massiva deporteringar. Men det bor uppemot 30milj illigala immigranter i USA.
Ännu mer säger några.
Blir svårt att genomföra till 100%.

Totalstopp för människor från muslimska länder som har hög riskfaktor.
Det bor hundratusentals potentiella terrorister i Europa.
Skall han stoppa alla från Sverige, elelr bara de som ser arabiska ut från Sverige.
Detta bli svårt.

.

Efter andra världskriget deporterades mer än tio miljoner tyskar på nåt år. Skillnaden nu är att Trump är i sin fulla rätt att göra detta.

Det går utmärkt att sortera ut vilka som får komma in i ett land eller inte. Kallas gränskontroll, nåt som även Sverige hade en gång i tiden. USA har redan visumkrav från i stort sett alla länder. Deras underrättelsetjänst har hyfsad koll, de vet exakt vilka IS-terrorister som är sverigeboend. Med ett finmaskigt nät kan du fånga det mesta men inte allt. Utan gränskontroll fångar man inte nåt.
2016-11-09, 12:56
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Ja, varför ska man hjälpa människor? Humanitet?

Och varför ska man bara hjälpa ett visst antal människor i stället för att ta hand om samtliga på planeten?

Realitet?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Mats Karlsson, chef för utrikespolitiska institutet, på tv2 just nu. Vilken genomäckligt självgod karl, hela hans bögiga ansikte nästan skakar av upprördhet över att den konservative Trump vann valet. Vafalls, lyssnar inte amerikanska folket på bögen Mats Karlsson i Sverige!? Skandal!

I San Fransisco så krossar ilskna bögar skyltfönster just nu! No joke, de säger detta på tv2 nu!

Ett samhälle ska inte ge bögar inflytande, så det bara leder länder ned i fördärvet, som usa som har blivit fattigare under Obama, som sverige har blivit fattigare och skänker bort svenskarnas välfärd till giriga migranter: bögar ser en import av bögpojkar från afganistan (med en kulturell urgammal bögkultur) som toppen och den kan aldrig bli tillräckligt stor.

Han verkar vara en utsökt flumtomte, han påstår att Trump splittrat USA, han har ju snarare utnyttjat den splittring som tidigare presidenter förorsakat.
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
För att förstå vad som hände måste du förstå att folket som röstade på Trump inte nödvändigtvis röstade så mycket för någonting. Dom röstade emot någonting. Det var mer en röst mot sionistiska globalistpacket som vi ju ser på medias redaktioner. Kodordet "liberal demokrati" vilket betyder multikultikaozande vänsterliberal åsiktsfascism fick sig en rejäl smäll idag.

Det är därför vi ser tjat om att retoriken kan komma att ändras - man kan inte prata med Trump med konflikträdd cuckservativeretorik som alla nu har vant sig vid i västvärlden.

Grab them by the pussy - och sluta vara kränkt. Det var en röst mer för det än för konflikträdd PK-mes-retorik. Jag vibbar att hela det politiska samtalet kommer att ändra ton, det duger inte att kasta nazismfascism på Trump, och i förlägningen kan vi inte köra med en retorik internationellt och en annan retorik nationellt.
Mitt inlägg var snarare subtil sarkasm och en pik åt media.

Vi har matats med vad som ska hända så mycket att folk tror det är verklighet. De har försökt att skapa verkligheten innan den ens existerat. Samtidigt har de omedvetet gött den missnöjda sidan och skapat ett "vi mot dem"-tänk som endast gynnat de som är för förändring - oavsett vad förändringen må bli. Trump har fångat upp många olika missnöjesfrågor och en vilja att göra något åt dem. Många som röstat på Trump har inte gjort det för helhetsbilden av hans politik, utan folk har enats under vissa frågor där de kräver förändring.

Trump blev den som representerade folket. Den som Bernie Sanders kunde ha varit för Demokraterna.
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Stefan Löfven gråter, Aftonbladet har svarta rubriker, experterna på SVT kallsvettas i direktsändning, sossar och moderater ser ut som levande frågetecken.

Allt är underbart.
Ja jävlar vad det ska firas med öl ikväll
2016-11-09, 12:57
Medlem
whaks avatar
Ni som följt "valvakorna" i Sverige, har häxan Pascalidou uttalat sig?
Eller Rosanna, skulle verkligen njuta just nu av att se dem lida.
Medlem
Stones avatar
Citat:
Detta!

Allt det ovan avskyr de pk "snälla" homosexuella demokraterna. Arbetarklassen i usa ska enbart hånas, "they steal ooooour jooooobs!", för så mycket medkänsla har pk-härskarklassen som Hillary Clinton representerade.

Antar att herr- och damtoaletterna kommer finnas kvar i usa i framtiden då, för Hillary Clinton ville ju avskaffa dessa utan kvinnor som "identiferar sig" som män ska ränna in på herrtoan som en "mänsklig rättighet", och motsvarande för män som ska in och pissa på damtoan.

Jag gick in på en damtoa i liberala Californien pga att herr toan var avstängd. En kvinna slog larm och innan jag ens hunnit pinka så var säkerhetspersonalen på plats. Jag fick legitimera mig, en utfrågning följde, min hustru fick "vittna" till min fördel, jag visade upp min son, de talade sinsemellan om polis skulle tillkallas. Om någon tror att de skulle kunna göra genderfria toaletter.... glöm det.
Medlem
yeopardys avatar
Lite reflektion och några frågor nu efter valet är klart:

Varför tror ni Wikileaks har läckt information i 10(!) år ang. hur korrupt USA:s regering är?
(Julian Assange, Chelsey (Bradley) Manning m.m)

Varför har wikileaks och anonymous senaste veckan släppt emails till allmänheten som bevisar att Clinton är korrupt (+har anknytningar till child-trafficking rings och satanism)?

Var detta deras plan från början för att Trump skulle vinna?

Om man läser mailen i Wikileaks så finns det tillräckligt med bevis för att åtala Hillary.
Trump hade blivit åtalad för för länge sedan om det var hans mail.

Den viktigaste frågan som vi alla vet är sann. Varför är MSM på Hillarys sida? Svaren finns i wikileaks.

Varför vill Wikileaks att vi skall veta att USA:s regering, EU, Clinton Foundation (anknytning till postkodslotteriet, Lundin och Ericsson bl.a.) är korrupt?

Detta val påverkar Sverige så väl som resten av världen.

Ryssland är dessutom oskyldiga eller bevisa mig motsatsen.
2016-11-09, 12:58
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Varför ska det amerikanska eller svenska folket hjälpa folk som är skyldiga att hjälpa sig själva?

Är du rasist och tror därför att andra raser inte kan klara sig själv? Ni pk är verkligen onda alltså.

För att alla människor inte kan hjälpa sig själva och därför behöver extern hjälp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Ja jävlar vad det ska firas med öl ikväll

Skål änterligen kan vi få fred!
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Nu när Trump blivit vald får han säkert Nobels fredspris nästa år!

Eftersom valresultatet blev som det blev, så är ett Nobel Fredspris väldigt sannolikt. President Trump har gjort mer för mänskligheten än vad många andra har gjort som hela folkslag i årtusenden.

Att ställa sig upp och säga sanningen, som den är, helt utan att bry sig om Politisk Korrekthet, kräver enormt mod!

Han är en förebild för alla i världen. VÅGA SÄGA IFRÅN!
2016-11-09, 12:59
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Och varför ska man bara hjälpa ett visst antal människor i stället för att ta hand om samtliga på planeten?

Realitet?
Du menar att det är antingen alla eller ingen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in