2016-11-09, 12:48
Medlem
Någon som vet var man kan titta på valvakan i repris? På TV4 blir det automatiskt live bara. Vill fortsätta se minerna de hade inatt när Trump började plocka staterna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Ja, det fanns ju en anledning till att Hillary hatade Ryssland.

Vilket alltså var att globalisterna ej var välkommna och det faktum att Putin skickade ut en efterlysning på Herr Soros

Tror Trump och Putin delar en del värderingar när det kommer till nationalism, globalism osv.

Förhoppningsvis kan dom komma bra överrens så vi kan få lite lugn och ro i världen.
Ja.

Judar har försökt smöra in sig hos Putin, men det har inte fungerat så bra. Han kommer kanske ihåg vad som hände när bolsjevikerna fick makten.

Det verkar som om Trump och Putin kommer vara starka krafter för nationalism och mot globalism. Hoppas att de inte råkar ut för någon olycka...

Underbar dag!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egentligenotroligt
Bara om Trumpen skulle råka förlora. Men nu vann han, och då har givetvis allt gått rätt till!

Ja trots att all pk media i både usa och i andra länder som sverige avskytt Trump, så vann han.

Han slogs mot väderkvarnarna, och vann. Det var oväntat, men mycket bra.

Pk-politiker och journalister är förrädare som borde slås i bojor.
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Arbetslösheten i USA rör främst arbetare. Givetvis så väljer man att ta in kvalificerad arbetskraft som det finns behov av.
Så man ska ta in folk som arbetar och de som inte har jobb ska fortsätta vara hemlösa och arbetslösa? Vadå rör främst arbetare, arbetslösheten rör främst de som inte har jobb min vän.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Vilken underbar känsla det var att vakna upp och se att Trump krossade Hillary och satte massmedia på sin plats
Ja det är en frisk fläkt. Däremot skulle jag inte våga påstå att det var en "kross".
58 879 610 röster för Hillary (så här långt) och 58 844 022 för Trump (så här långt) ger ju vi handen att Hillary fick fler röster men inte enligt en sådan fördelning i de olika staterna att det vann henne elektorerna.

Det var ett ruggigt jämnt val.
2016-11-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Att Ryssland Och Usa kan koma att komma bättre överens framöver ser jag inte som ett problem, tvärt om, men om det blir så är väl en annan sak.

Jag har stort hopp om att Trump lägger om USA:s utrikespolitik. Yrkespolitiker säger vad som passar, men Trump säger vad han tycker och det får han stryk för.

En kristen tänkare säger att Herren ingriper i sista stund sin vana trogen och detta anser jag vara sista stund. Vi har en farlig kris, som många inte är medvetna om.

Enligt en kristen profetia från 2011 kommer Trump att göra USA stort igen. Det var långt innan han sökte presidentposten.

Jag kollade upp din sig och gladdes. Inte för att jag är kommunist, utan för att den sången ringde i mina öron under kalla kriget och för att jag önskar Ryssland väl.
2016-11-09, 12:50
Medlem
TransitGlorias avatar
När jag kom till jobbet i morse hade tjejen i receptionen tårar i ögonen och var helt blek. När jag frågade hur det var fatt fick jag svaret att hon var "Så fruktansvärt orolig för miljoner HBTQ-människor i USA."

Ja, hur ska de stackarna överleva detta?
2016-11-09, 12:50
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Det har alltså kostat amerikanska folket en jävla massa pengar att hjälpa människor som behövt vård?

Tvingat folk att teckna dyra försäkringspremier och varför ska amerikanarna betala för illegala invandrares sjukvård?
2016-11-09, 12:51
Medlem
shbous avatar
Så gott! Vilken dag! Jädrar vilken smocka förHillary. Lite ot, tänkte pysa till Mexiko i vår, kan det vara läge att bunkra pesos?
2016-11-09, 12:51
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Lystring!

Hur ser det ut i era Facebook-flöden? Är det mycket gråt och tandagnissel där från nyttiga idioter som nu tror att världen kommer att gå under och att dom måste emigrera till en annan planet?

I mitt flöde ser jag inte så mycket som jag hade hoppats på, men visst dyker det upp några drama-queens här och där. En av mina FB-vänner skrev nyss ett inlägg där hon fasade över "hur andra länder kan vara så sjuka och rösta fram dåliga politiker, och att USA har mycket att lära av Sverige".

Man sätter nästan kaffet i luftstrupen.

Du skulle se mitt flöde. Här är några ord:

Citat:
"it's freezing in New York. We need global warming" - Donald Trump, president of the United States

This is the guy who got the most important job in the world! We're fucked! The world is fucked!

Citat:
Fy fan. Det här är helt sjukt. Jävla idioter i USA!

Citat:
Vidrigt

Citat:
Aldrig förr har jag längtart efter ett presidentmord så mycket som nu!

Den här är bara så rolig :

Citat:
Stackars alla icke vitfärgade i USA och övriga världen idag. Jag sörjer med dem allihopa. Föreställ er själva att behöva vara rädda för att gå ut utanför din dörr, inte kunna gå vart du vill när du vill. Det är bara en tidsfråga innan nya koncentrationsläger uppstår i USA. Ni som hoppades på Trump, jag hoppas ni förstår att den glädje ni känner, det gör er delaktiga i framtidens alla massmord och utrotningen av färgade.
2016-11-09, 12:52
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Tvingat folk att teckna dyra försäkringspremier och varför ska amerikanarna betala för illegala invandrares sjukvård?
Ja, varför ska man hjälpa människor? Humanitet?
2016-11-09, 12:52
Medlem
"Oberoende" SVT intervjuar såklart bara folk som hatar Trump och reportern säger "thank you" till någon när han säger hur är äcklad han är av Trump

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in