2016-11-09, 02:35
  #7573
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja ofta väljer ju de yngre bönderna med kuken och tar den läckra (i deras ögon) som inte är seriös och sen går det käpprätt åt helvete. Men kanske det är så Erik kommer välja. Jag hoppas han har lite mer i huvudet..men tveksamt...hans heta natt med Sigrid tyder ju på ett omdöme som inte är intakt om man säger så....

Den äldre bonde heter Per, och möjligt att han blir den enda som kommer lyckas att få nåt långvarigt. Vem tror du han väljer? Väljer han Annelie lär det väl bli "burn" för hans del med.....

Per heter han, ja. Tack.

Jo, vet du. Jag ska ta mig tusan bege mig ut på djupt vatten här och säga att Annelie kanske till och med kan vara hans bästa chans. Jag har sett mer än en gång att lugna och lite blyga män av Pers kaliber verkar trivas med att ha ett rejält rivjärn vid sin sida. Kanske är det lite bekvämt att ha nån som drar upp tempot lite och sätter fart på grejerna, jag vet inte. Men jag får en känsla av att det kanske inte skulle vara så helt åt helvete för honom som många tycks tänka här inne. We'll see.
Citera
2016-11-09, 03:39
  #7574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Per heter han, ja. Tack.

Jo, vet du. Jag ska ta mig tusan bege mig ut på djupt vatten här och säga att Annelie kanske till och med kan vara hans bästa chans. Jag har sett mer än en gång att lugna och lite blyga män av Pers kaliber verkar trivas med att ha ett rejält rivjärn vid sin sida. Kanske är det lite bekvämt att ha nån som drar upp tempot lite och sätter fart på grejerna, jag vet inte. Men jag får en känsla av att det kanske inte skulle vara så helt åt helvete för honom som många tycks tänka här inne. We'll see.


Ja det är mycket möjligt att du kanske är inne på nåt, har tänkt den tanken till och från men har väl velat att han inte ska välja Annelie. Men man vet ju aldrig hur det kan utvecklas. Och kanske Per tänker i samma banor, att han måste ha en kvinna med klös som kan styra lite. . Ofta i en relation är ju den ena mer på och drivande.

Och när man såg glimtarna inför veckans program så var det ju pussar mellan Per och Annelie....och vad var det han sa på slottet..."hon ser ut som en godispralin" .

Anette på hans gård som man inte sett så mycket av..undrar ifall hon har en drivande sida och nåt av Annelie i sig?!
Citera
2016-11-09, 07:12
  #7575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Är ju val hos Sigrid imorgon och har sett på en del andra forum att en majoritet tror / tycker att Anders kommer ryka. Undrar vad det är som fått folk att tycka så om Anders?! Tycker han är den vettigaste av männen på Sigrids gård. Han har humor, verkar rapp i käften och har verklig pondus. Skulle han vara för mkt man för Sigrid då kanske . Hur går tankarna här inne??

Jag hoppas Matti åker, han är bara osäker och verkar tro att hästintresse är hela grunden i en relation. Anders skulle jag vilja se som hennes slutliga val (trots att jag inte tycker hon är värd nån av männen egentligen), men Gbg-Anders är ju bästa valet.

Jag tror också att Anders kommer ryka och att Sigrid väljer Rickard.
Citera
2016-11-09, 08:04
  #7576
Medlem
Jag tror att det blir svårt om båda i ett förhållande är väldigt lugna och lite tillbakadragna, risken är att ingen är den pådrivande och att det inte händer något alls. Man behöver ju inte vara överdrivet på och intensiv hela tiden utan lite mer lagom så att blir balans i relationen. Det kanske inte alltid är bäst att träffa någon som är precis som en själv. Två personer som båda är väldigt framåt och tar mycket initiativ är nog inte heller så bra. Därför tror jag att Per, som själv säger att han kan vara lite blyg, passar bäst ihop med någon som är lite tuffare och kan styra upp det hela.
Citera
2016-11-09, 10:49
  #7577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror också att Anders kommer ryka och att Sigrid väljer Rickard.


Men man undrar lite varför så många tror att Anders kommer ryka?! Jag ser inget fel på honom. Då är ju Matti mer osäker och den unga Bertil verkar ju inte ens intresserad av ett liv på landet, borde inte dessa två vara de första att ryka??
Citera
2016-11-09, 10:51
  #7578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror att det blir svårt om båda i ett förhållande är väldigt lugna och lite tillbakadragna, risken är att ingen är den pådrivande och att det inte händer något alls. Man behöver ju inte vara överdrivet på och intensiv hela tiden utan lite mer lagom så att blir balans i relationen. Det kanske inte alltid är bäst att träffa någon som är precis som en själv. Två personer som båda är väldigt framåt och tar mycket initiativ är nog inte heller så bra. Därför tror jag att Per, som själv säger att han kan vara lite blyg, passar bäst ihop med någon som är lite tuffare och kan styra upp det hela.


Ja och ofta säger man ju att olikheter dras till varandra så kanske det stämmer in och att det blir Per och Annelie i slutändan.... . Men kanske även Anette som man inte sett så mycket av besitter såna egenskaper?! Hon kanske också är drivande men på ett mer sympatiskt sätt än Annelie......
Citera
2016-11-09, 11:44
  #7579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Men man undrar lite varför så många tror att Anders kommer ryka?! Jag ser inget fel på honom. Då är ju Matti mer osäker och den unga Bertil verkar ju inte ens intresserad av ett liv på landet, borde inte dessa två vara de första att ryka??

Håller med om att Bertil verkar ointresserad av lantliv, han känns dessutom alldeles för ung för Sigrid. Jag vet inte riktigt men jag har en känsla av att Anders och Sigrid inte skulle passa ihop. Tror att han skulle ställa för mycket krav på henne och hur hon lever och det skulle inte funka. Jag hoppas ju på Rickard, känns som de trivs ihop. Matti tror själv att han har ett försprång för att han gillar hästar men jag tror inte det, han verkar rätt osäker och risken är att Sigrid bara skulle köra över honom i ett förhållande.
Citera
2016-11-09, 11:49
  #7580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja och ofta säger man ju att olikheter dras till varandra så kanske det stämmer in och att det blir Per och Annelie i slutändan.... . Men kanske även Anette som man inte sett så mycket av besitter såna egenskaper?! Hon kanske också är drivande men på ett mer sympatiskt sätt än Annelie......

Ja, jag tror att olikheter kan vara positivt. På ett sätt tycker jag att Annelie är rolig som person som helt och hållet kör sitt eget race och säger rakt ut vad hon tycker och tänker. Med henne lär det ju inte bli någon grå vardag utan mer fart och fläkt med mycket drama och intriger Så det beror ju på vad Per söker och vem han kan passa ihop med.
Citera
2016-11-09, 11:56
  #7581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, jag tror att olikheter kan vara positivt. På ett sätt tycker jag att Annelie är rolig som person som helt och hållet kör sitt eget race och säger rakt ut vad hon tycker och tänker. Med henne lär det ju inte bli någon grå vardag utan mer fart och fläkt med mycket drama och intriger Så det beror ju på vad Per söker och vem han kan passa ihop med.


Ja skulle han välja Annelie skulle han ju garanterat få sin annars så lugna lunk i vardagen upp och nervänd på mer än ett sätt. , frågan är väl bara om han skulle palla att hänga med i hennes tempo i längden?!
Citera
2016-11-09, 12:00
  #7582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Håller med om att Bertil verkar ointresserad av lantliv, han känns dessutom alldeles för ung för Sigrid. Jag vet inte riktigt men jag har en känsla av att Anders och Sigrid inte skulle passa ihop. Tror att han skulle ställa för mycket krav på henne och hur hon lever och det skulle inte funka. Jag hoppas ju på Rickard, känns som de trivs ihop. Matti tror själv att han har ett försprång för att han gillar hästar men jag tror inte det, han verkar rätt osäker och risken är att Sigrid bara skulle köra över honom i ett förhållande.


Ja Bertil vore ju den första som skulle ryka enligt mig, att man iaf är intresserad av ett lantliv vore ju en förutsättning att bonden skulle välja en kvar. Ja du tror att det skulle falla på det när det gäller Anders. Å andra sidan vore ju det kanske bra för Sigrid med en man som Anders, en som kan sätta ner foten, peka med hela handen och visa henne att livet är mer än bara jobb och hästar. Matti tror jag hon mest ser som en "hästkompis" och inte som en blivande make.
Citera
2016-11-09, 12:31
  #7583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja Bertil vore ju den första som skulle ryka enligt mig, att man iaf är intresserad av ett lantliv vore ju en förutsättning att bonden skulle välja en kvar. Ja du tror att det skulle falla på det när det gäller Anders. Å andra sidan vore ju det kanske bra för Sigrid med en man som Anders, en som kan sätta ner foten, peka med hela handen och visa henne att livet är mer än bara jobb och hästar. Matti tror jag hon mest ser som en "hästkompis" och inte som en blivande make.

Jag vet inte riktigt, har bara en känsla av att Anders och Sigrid inte passar ihop. Tycker bara att han verkar lite jobbig som person, lite för mycket på något vis.
Citera
2016-11-09, 12:36
  #7584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja skulle han välja Annelie skulle han ju garanterat få sin annars så lugna lunk i vardagen upp och nervänd på mer än ett sätt. , frågan är väl bara om han skulle palla att hänga med i hennes tempo i längden?!

Jag tror ju inte att Per passar med någon som är väldigt lugn och som bara låter vardagen rulla då. Hellre någon som ser till att saker händer och som har lite mer driv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in