2016-11-09, 10:07
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Är du säker? Kommer ingen Jimmie...
Programledarna ljuger.
Medlem
Skräpsändning svt har, går knappt att spola..
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
En av trådstartarens rågeställning ar var:" Vilka institut kan man lita på när det gäller valundersökningar?"
Nästan värt en egen tråd men få institut verkade ha rätt ned tanke på majoriteten som han vann med.

Han Trump har även pratat länge om att tt valet var riggat,? Har han sagt precist vad han menat med hur det var riggat och av vem och i vilka delstater.?

Här är den enda opinionsundersökningen som jag funnit under valet vara någorlunda tillförlitlig.

http://graphics.latimes.com/usc-presidential-poll-dashboard/

Mycket bra poll som svarar på många olika områden! Slår även hål på myten om typisk låginkomst white trash röstande!!
2016-11-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Är du säker? Kommer ingen Jimmie...
Han var ju på SR för en stund sedan - snökaoset kanske gör att det tar tid att flytta sig mellan husen...
Men den intervjun var väldigt bra. Har lagt en länk i ett tidigare inlägg.
2016-11-09, 10:08
Medlem
invokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Programledarna ljuger.

bara bra jimmie rasisten åkesseon verkar ju vilja bli rasisten trumps stjärtgosse
2016-11-09, 10:09
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eloger
Vadå? Intar Slite som någon slags "Fait accompli" och ockuperar således Gotland?

Stor skillnad?
Nej. Är du dum? Säger bara till Sverige - låt oss bygga en hamn i Slite och använda under några år, fortfarande under svensk jurisdiktion, fortfarande svenskt styre - annars tar vi skiten med våld. Löfven skulle gå ut och säga att det är en bra deal för sverige - vi får en ny hamn av Ryssland!
Senast redigerad av Fnissturken 2016-11-09 kl. 10:11.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Man får ta lite vad man kan få när man ska ha en person som kan stå upp mot det här:
https://hugelolcdn.com/i/418346.jpg

Sådana människor växer inte på träd.

Den bilden var faktiskt rolig.
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buuurp
För övrigt mår jag riktigt illa av att höra såna som du uttala sig. Ja, jag visar mig utomhus och jag skäms inte för att jag tror på människan. Oavsett könstillhörighet. Oavsett religion. Oavsett hudfärg. Oavsett ursprung. Oavsett nationalitet. Det som gör mig rädd är inskränkta förvrängningar av verkligheten, primitiva sanningar, hat mot allt främmande och ovilja till förändring och utveckling.
Tro är lätt. Tänka svårare.
Bannlyst
Lite komiskt att SVT visade en remsa med påståendet "- men EU-kritiker jublar mest åt Trumps seger", strax efter att Jonas Sjöstedt suttit i studion. Han verkade inte överförtjust...
2016-11-09, 10:10
Medlem
SituationReports avatar
Nu måste vänstern och judarna göra terror dåd för att måla upp elände igen. Annars är det slutet för dem. Slutet av vänsterliberala eran som hållit världen i chockartat elände under så lång tid. Bort med lögner och mörker-media. Sanning och rikedom är på väg. Politisk korrekthet är dött. Nu är politisk sanning, PS, det nya.

Tack vare Trump så har vi nu slutgiltigt besegrat dessa onda vänsterkrafter, som hållit oss fångna i ett multikult helvete i så många decennier.

Äntligen tar en mycket stark och snäll ledare tag i ondskan i världen och bekämpar okunskap med hjälp av balanserad verklighetsförankring. Realism och sunt förnuft i fokus.

Nu är vänstern och judens tid förbi. Nu går vi in i en tid av fred och rikedom. Mörkermedia och gatstenskastande vänsterterrorister sätts i fängelse, berövas sina vapenreserver och assimileras i det västerländska snälla samhället. De måste lära sig att sin tvångs-ras-blandade ondska är fel.

En Triumpf för våra barn, oavsett samhällsskick och klass.
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Det blir mer change eftersom nu har republikanerna majoritet i både senaten och kongressen.

I princip kan Trump göra som han vill även inrikespolitiskt. Det första han bör göra är att öka vit invandring!
Första han bör göra är att dra ner på kriget tycker jag, öka vit invandring är nog inte nödvändigt med tanke på hur många % som är hemlösa/arbetslösa där. Däremot kanske det ska kastas ut lite "skräp" (negrer som är dömda för grova brott till att börja med exempelvis).
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns som vi som lever i väst är körda med detta valsystem vi har idag, människor är för korkade o dåligt insatta för att rösta.
Krävs att man han ngt viktningssystem för röster där man får poäng på den utbildningsnivå och hur mycket man betalar i skatt eller nått. Annars går det åt helvete. Se brexit, se högern framgångar i EU. SD framgångar i Sverige tex.

😢

Ja ett sådant system kan man ha. Det är dock inte längre demokrati utan snarare en form av plutokrati.

Jag hade personligen hoppas att Trump inte skulle vinna valet men demokratin fungerar på detta sätt och demokrati har uppenbarligen visat sig vara det mest framgångsrika styrelseskicket iaf i individualistiskt inriktade västerländska kulturer.

Om man inte är nöjd med utgången så får man försöka argumentera bättre för sin egen åsikt nästa gång istället för att omedelbart ropa på avskaffande av demokratin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in