2016-11-09, 10:03
Medlem
När i svt sändningen ser man Annie Lööf? Hittar inte tillbaka.
2016-11-09, 10:04
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Vilken gudomlig dag man vaknade till. Slog på SVT tidigt på morgonkvisten och möttes av en gråtande Karin Petterson (politisk chefredaktör på Aftonbladet). Skadeglädjen är SÅ JÄVLA ENORM så jag höll på att dö nästan. Bytte sedan till TV4 och såklart möttes man av begravningsstämning även där. När man sedan fick se reporter Rolf Porseryd rapportera med gråten i rösten trodde jag fan att jag drömde.
2016-11-09, 10:05
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Alltså detta är så knas förstår inte hur det ska sluta väl.. Ville inte ha Hillary heller men Trump är ingen bra ledare för USA.

Komiskt eller tragiskt, sjukt och galet men intressant framtid iaf Blir nog mer "change" än med Obama.
Det blir mer change eftersom nu har republikanerna majoritet i både senaten och kongressen.

I princip kan Trump göra som han vill även inrikespolitiskt. Det första han bör göra är att öka vit invandring!
Medlem
RickRozays avatar
Ut O Fira!!!
Medlem
hejsan07s avatar
En av trådstartarens rågeställning ar var:" Vilka institut kan man lita på när det gäller valundersökningar?"
Nästan värt en egen tråd men få institut verkade ha rätt ned tanke på majoriteten som han vann med.

Han Trump har även pratat länge om att tt valet var riggat,? Har han sagt precist vad han menat med hur det var riggat och av vem och i vilka delstater.?
Bannlyst
Nån som vet hur många supreme domare det blir han får välja? Det är en som han får bestämma på en gång va? Sen tre-fyra till efter att han har klivit in i vita huset? Hur fungerar det egentligen?
2016-11-09, 10:06
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
TV4 om fem minuter!

Är du säker? Kommer ingen Jimmie...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Feministerna är nog hyfsat avis nu. Inte nog med att hon är ihop med världens nu mäktigaste man, hon är sexigare än feministerna någonsin kommer att bli. En sexikon rätt in i vita huset, kan det bli bättre? Ännu en sak som kommer reta upp alla feminazis. Detta, mina damer och herrar, är bara början på en ny världsera. Nu vänder det!

Äntligen!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utdodochforkastad
Ok så med din retorik så kan jag med gott samvete hålla dig skyldig för alla stackars tjejer som blir våldtagna utav våra immigranter med alltså. Kanon! Skäms du inte? Visar du dig utomhus?
Att Donald vann nu främjar blandat med känslor men tror att han är det bättre alternativet de hade att välja på. Det lär visa sig. Jag bor inte där, jag röstade inte, jag har väldigt lite över för USA öht. Anser att vi resten av världen överskattar dom fruktansvärt mycket. Men detta kommer minst sagt att bli intressant att se utgången på. Frågan är om någon kommer försöka sig på att ha ihjäl karln nu och hur det kommer gå? Tror dock att valet va legit och att detta va vad merparten av USA ville. Varken firar eller surar just nu.
För övrigt mår jag riktigt illa av att höra såna som du uttala sig. Ja, jag visar mig utomhus och jag skäms inte för att jag tror på människan. Oavsett könstillhörighet. Oavsett religion. Oavsett hudfärg. Oavsett ursprung. Oavsett nationalitet. Det som gör mig rädd är inskränkta förvrängningar av verkligheten, primitiva sanningar, hat mot allt främmande och ovilja till förändring och utveckling.
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buuurp
Det är just splittring han kommer att så. Splittring av USA från omvärlden. Ett är säkert, du och jag kommer inte att vara vinnare på det.

Om du tar en titt på inlägg 10356 från invoker, som jag svarade på, ser du att det inte handlar om utlandet. Blir det inte lite konstigt att skriva teflonhjärna, när du själv glömmer ett bara minuter gammalt inlägg?

För att ändå svara på det du funderar över. Det finns många aspekter av utrikespolitik. Man kan inte automatiskt säga att den kommande utrikespolitiken som helhet kommer att medföra splittring, även om så kan vara fallet i ett antal frågor.
Medlem
Condottieris avatar
Bäva, alla arroganta, korkade PK-hjon. Känn hur jorden rämnar under era fötter när kung Donald I (den förste) äntrar scenen, i egenskap av västvärldens kung. Our dream has come true.
2016-11-09, 10:07
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Nån som vet hur många supreme domare det blir han får välja? Det är en som han får bestämma på en gång va? Sen tre-fyra till efter att han har klivit in i vita huset? Hur fungerar det egentligen?
Han får välja i takt med att de dör. Han får välja samtliga då demokraterna salnar majoritet i kongress och senat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in