2016-11-03, 19:35
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Enligt galenhöken så vill Luleå bli av med Kennedy. Han bjuds ut till någon klubb som vill ta över hans kontrakt. Och ersättaren söks redan. Bra agerat av Luleå som redan nu inser att truppens centersida är för tunn för ett slutspel.

Hoppas att det stämmer, sämsta centern vi har haft sedan Niinimäki var här och gled runt.
Citera
2016-11-04, 12:10
Medlem
Dopelines avatar
Sean Bergenheim klar för Frölunda!
Citera
2016-11-04, 14:40
Medlem
Cleburnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopeline

Klagar inte direkt, vill varken kalla det fågel eller fisk eftersom jag inte vet hur mycket han tillför, men jag undrar lite grann varför. Känns som att man redan hade ett potentiellt guldlag. Backsidan har börjat funka och man får tillbaka Larsson. Forwardssidan känns redan jättebra, det största problemet är att man får Ryno-vibbar av Hjalmarsson, d.v.s. bra spelare i grunden men loj och menlös på isen.
Citera
2016-11-04, 16:48
Medlem
Citat:
Klagar inte direkt, vill varken kalla det fågel eller fisk eftersom jag inte vet hur mycket han tillför, men jag undrar lite grann varför. Känns som att man redan hade ett potentiellt guldlag. Backsidan har börjat funka och man får tillbaka Larsson. Forwardssidan känns redan jättebra, det största problemet är att man får Ryno-vibbar av Hjalmarsson, d.v.s. bra spelare i grunden men loj och menlös på isen.

Backsidan som har varit väldigt ostabil tyckte jag endå såg jävligt bra ut nu i CHL, visst dom mötte inget bra lag men kändes lugnt å säkert, tycker Johannesen(?) är bra mycket bättre än både Engsund och framförallt Westlund, så att få hem Larsson kommer det bli riktigt bra!
Min fundering med Sean är vem ska han peta? känns ju som alla kedjor har bra kemi redan! Ett jävligt bra tillskott inte de jag säger, men vem försvinner nu när han kommer?!
Senast redigerad av Kcrax 2016-11-04 kl. 16:55.
Citera
2016-11-04, 18:33
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopeline

Fin värvning, vi får hoppas att han kan vara frisk. SHL behöver profiler och Frölunda behöver rutin för att försvara guldet.
Citera
2016-11-05, 00:46
Medlem
Vad jag förstått så kan FBK gjort klart med en spelar som kommer efter jul och stannar över nästa säsong
Om detta är sant så kan guldet mycket väl hamna i Karlstad igen om sopan kan bli jämn eller om man tar in en riktig målis.

Wallenheimo är kung 😀
Citera
2016-11-09, 10:03
Medlem
Illusioners avatar
Mitch Wahl ryktas till Brynäs.
Citera
2016-11-09, 20:35
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Tobias Ericsson klar för Modo, är någon insatt nog för att säga om det är en bra värvning för ett lag med stundtals kaotisk defensiv?
Citera
2016-11-10, 10:34
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Tobias Ericsson klar för Modo, är någon insatt nog för att säga om det är en bra värvning för ett lag med stundtals kaotisk defensiv?
Svårt att påstå att han är bra defensivt.. Han styrkor som back har ju legat i offensiven, jag tycker han stod sig bättre som center men det vill han inte spela. Helt OK breddspelare, ingen man förlitar sig på.
Citera
2016-11-10, 10:38
Medlem
Leksingens avatar
Tar bets på hur lång tid tills ericsson får hemlängtan o vill hem till stockholm igen, ja säger 4månader
Citera
2016-11-10, 17:21
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Mitch Wahl ryktas till Brynäs.
Nu påstår Örnsköldsviks Allehanda att han är klar för spel i Modo.
Citera
2016-11-10, 17:22
Medlem
perry2s avatar
Anders Eldebrink har förlängt med Rögle tom våren 2019
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in