2016-11-08, 23:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Många i tråden drar olika slutsatser angående brottsplatsen, kunde P se kroppen från bilen, var gräset så nedtrampat? Här är ännu en bild:

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/brottsplats_zpsxljdzhth.jpg.html

Nej det kan väl ändå inte vara möjligt, än mindre när man sitter ner i en bil och inte från så långt håll som 25-30 meter dessutom.
Citera
2016-11-08, 23:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Kärngänget sitter kväll efter kväll efter kväll och gissar och gissar och gissar.
Kom igen Joe Blow, ge oss en ledtråd..
Citera
2016-11-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nästan fyra timmar. Jag kan tänka mig att man blir rätt villrådig efter att ha dödat sin flickvän, och man kanske behöver tid att samla tankarna en stund. Och lite hade han väl att pyssla med under tiden. Döda hunden, arrangera "sexualmordet", smyga till ån och tvätta av sig blodet och dumpa kniven. Han kanske också ville ligga lågt tills alla ungdomar hade tagit sig hem från skoldiscot som var den där kvällen. Jag tror aldrig han var upp till huset alls. Körde inte bil, var inte till någon pub...

P var ju dyngblöt, enligt lokaltidningar började det regna ungefär vid tidpunkten då Eva mördades och genom hela natten. Säkert var han utomhus tillräckligt länge för att bli blöt. Mannen med ficklampa sägs ha varit kring mordområdet men också kring något fält i närheten.
Citera
2016-11-08, 23:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
Fel. Han passerade halv ett dvs 0030 inte 0130 som du skriver

Det finns väl uppgifter om att PAJ åkte 2-3 svängar till föräldrahemmet i sökandet efter Eva den kvällen/natten.
Citera
2016-11-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kramforspolisen är riktiga klantarsel och dom hade låst sig fast vid cykelmannen Sture redan dagen efter och det höll dom fast vid länge länge
Varför skulle dom kolla upp någon annans uppgifter när dom redan hade en GM?
Det tog väl 9 år innan Sture var helt avförd om jag minns rätt.

..vet du om Sture var känd av polisen innan för något skumt???
Citera
2016-11-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det finns väl uppgifter om att PAJ åkte 2-3 svängar till föräldrahemmet i sökandet efter Eva den kvällen/natten.

Japp, tre gånger mellan 12:30 och 1:30.
Citera
2016-11-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
..vet du om Sture var känd av polisen innan för något skumt???

Sture är inte dömd för några brott, men ska bla ha pratat med okända kvinnor.
Citera
2016-11-08, 23:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Mannen med ficklampa sägs ha varit kring mordområdet men också kring något fält i närheten.
Jag har för mig att mannen med ficklampan smög omkring flera dagar senare.
Citat:
Varifrån kommer de uppgifterna?
Citera
2016-11-08, 23:31
Medlem
Citat:
Sture är inte dömd för några brott, men ska bla ha pratat med okända kvinnor.

Var han släkt med Eva, vet du om det stämmer?

Om det låg en å i närheten tycker jag det är konstigt att inte GM slängde ner offren i den.
Citera
2016-11-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Varifrån kommer de uppgifterna?

Uppgifterna om Ps resor finns med i programmet. Se tidslinjen, http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/timeline01_zpsddwgsi2y.jpg.html

Det bygger alltså på Ps uppgifter, från 1987 som jag tolkar det.
Citera
2016-11-08, 23:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Enligt PAJ själv ja. Ingen har vad vi vet sett hans bil köra där.
Citera
2016-11-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo

Om det låg en å i närheten tycker jag det är konstigt att han inte GM slängde ner offren i den.

Ja om inte GM ville få det att se ut som ett sexbrott...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in