2016-11-08, 22:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Konstigt att inte polisen tyckte det var konstigt redan då att han sprang in i skogen precis på rätt ställe, och ljög om en gubbe med hund! Det har gått 30 år redan, och först nu blossar det upp.

MrP måste vara helidiot om han ljuger om en sån sak som en hundförare som inte skulle existera, eftersom han vet att han har vittnen som kan avslöja honom, ingen smart GM precis. Helknäppt!
Nej polisen tyckte inte det var konstigt för 30 år sen för den uppgiften fanns inte då.
Det kom fram i programmet som en förklaring från PAJ till varför han sprang in på rätt ställe.
Leakage kallas det.
Citera
2016-11-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men hade han klantat sig och avslöjat sig så där så var han ju redan en helidiot, och då hade han inget val än att dra till med en nödlögn. Hur skulle han annars förklara att han visste var kroppen var?

Kunde säga han var synsk t.ex!
Citera
2016-11-08, 22:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
VA? Hur ska det här med mannen med hunden dagen efter vid mordplatsen ha kunnat diskuterats för 30 år sen när uppgiften kom fram först i programmen som en förklaring från PAJ till varför han sprang in i skogen på exakt rätt ställe?

OK. Det har alltså funderats i trettio år på hur P kunde veta att kroppen låg där. Det var bara att ingen har frågat honom förrän nu hur han kunde veta det?

Edit: Pucketta på den..
Citera
2016-11-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej polisen tyckte inte det var konstigt för 30 år sen för den uppgiften fanns inte då.
Det kom fram i programmet som en förklaring från PAJ till varför han sprang in på rätt ställe.
Leakage kallas det.

Var kom det fram först 29 år senare?? Polisen borde ha frågat honom detta redan då!
Citera
2016-11-08, 22:56
Medlem
Citat:
OK. Det har alltså funderats i trettio år på hur P kunde veta att kroppen låg där. Det var bara att ingen har frågat honom förrän nu hur han kunde veta det?

Öh..visste poliserna det redan då men inte kom på att dom skulle fråga honom??????
Citera
2016-11-08, 22:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Var kom det fram först 29 år senare?? Polisen borde ha frågat honom detta redan då!
Kramforspolisen är riktiga klantarsel och dom hade låst sig fast vid cykelmannen Sture redan dagen efter och det höll dom fast vid länge länge
Varför skulle dom kolla upp någon annans uppgifter när dom redan hade en GM?
Det tog väl 9 år innan Sture var helt avförd om jag minns rätt.
Citera
2016-11-08, 23:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Öh..visste poliserna det redan då men inte kom på att dom skulle fråga honom??????
Jag syftade snarare på vittnena. De borde ju ha misstänkt P redan då i så fall (och rimligen ha berättat det här för polisen, ja).
Citera
2016-11-08, 23:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nja, GM kan ju ha gått en sväng på puben efter mordet, och sedan gått tillbaka för att hämta cykeln. Om hunden då stod och förde väsen, t.ex. vid kroppen eller vid huset, så kan ju GM ha bestämt sig för att få tyst på den först då (det här förutsätter alltså att han ännu inte hade gjort sig av med mordvapnet, vilket kanske låter lite osannolikt).

Jag har en känsla av att han tryckte på mordplatsen hela tiden (alltså minst till 2:45), och sedan cyklade därifrån. De här vittnena som skall ha sett honom på puben, var de nära vänner till GM? Och fanns det bara två vittnen?

Det skulle i sådant fall betyda att han befann på eller kring mordplatsen i minst 4 timmar, jag har svårt att tro det... han bör ha varit för orolig och uppjagad för att kunna hålla sig stilla, och sen i det ovädret. Det skulle även innebära att han varken dök upp dyblöt på nattklubben Kramm kl. 00.40 eller åkte 2-3 svängar med bilen till föräldrahemmet för att leta efter Eva.
Citera
2016-11-08, 23:06
Medlem
Citat:
Jag syftade snarare på vittnena. De borde ju ha misstänkt P redan då i så fall (och rimligen ha berättat det här för polisen, ja).

Mystiskt detta!
Citera
2016-11-08, 23:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Hmm...kanske är Marks tidslinje fel eller så har jag missförstått den? Men enligt den traditionella tidsramen ser ungdomarna hunden och cykeln 23.15, hunden skäller ovanligt högt. 23.20 kommer ett annat vittne i bil och ser cykeln men inte hund. Laban dödades alltså efter ungdomarna kört förbi. 02.45 kommer 5 ungdomar i bil, personerna i förarsätet ser cykeln. 05.30 är cykeln borta. Pajs uppgift stämmer inte, troligen förstod han inte vid förhöret att vittnen sett hans cykel.

Laban sprang förmodligen efter ungdomarnas bil och mötte sitt öde nere i backen.

Ja, jag tror att det som du återger här är det korrekta händelseförloppet. Eva och Laban blir dödade mellan kl. 23.00 och ca. 23.20.
Citera
2016-11-08, 23:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det skulle i sådant fall betyda att han befann på eller kring mordplatsen i minst 4 timmar, jag har svårt att tro det... han bör ha varit för orolig och uppjagad för att kunna hålla sig stilla, och sen i det ovädret. Det skulle även innebära att han varken dök upp dyblöt på nattklubben Kramm kl. 00.40 eller åkte 2-3 svängar med bilen till föräldrahemmet för att leta efter Eva.
Nästan fyra timmar. Jag kan tänka mig att man blir rätt villrådig efter att ha dödat sin flickvän, och man kanske behöver tid att samla tankarna en stund. Och lite hade han väl att pyssla med under tiden. Döda hunden, arrangera "sexualmordet", smyga till ån och tvätta av sig blodet och dumpa kniven. Han kanske också ville ligga lågt tills alla ungdomar hade tagit sig hem från skoldiscot som var den där kvällen. Jag tror aldrig han var upp till huset alls. Körde inte bil, var inte till någon pub...
Senast redigerad av Draifos 2016-11-08 kl. 23:16.
Citera
2016-11-08, 23:14
Medlem
Joe Blows avatar
Kärngänget sitter kväll efter kväll efter kväll och gissar och gissar och gissar. Ett minimum vore ju om någon av er hörde av sig till produktionsbolaget som anlitat era supersnuthjältar och ber att få ta del av hela intervjun dom hade med P från början till slut för att förvissa er om att man inte varit kreativ vid klippbordet och lurat upp er på läktaren för att få ett spektakulärt slut på programmet. Det borde vara fan så högre prioriterat för er än att leta gamla tidningsklipp som oftast visar sig vara fel från början till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in