2016-11-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Enligt systern Camilla träffades Lotta och Martin i slutet av februari och den "värsta perioden" i deras relationen var mars - maj.

Lotta själv ändrade inställningarna på sin facebook 2-3 mars så att hon var i relationen med Martin. När Camilla ringde och frågade vad det var frågan om och varför hon inte hade berättat något så sa Lotta att det inte var något. Det var ingen riktig relation. Hon trodde inte på det själv. Men hon ville inte säga det högt i telefon när Camilla ringde, eftersom Martin då var där hos henne. Hon ringde tillbaka och berättade.

Så redan direkt från början antingen ljög Lotta till sin syster eller sen trodde hon inte på relationen alls. Trots att hon låtsades så inför Martin.

Varför i herrans namn detta spel - ideligen?

Varför kunde människan inte bara säga rakt ut till Per att "låt oss vara vänner, men jag känner ingen attraktion gentemot dig längre"? Och varför inte säga samma sak till Martin? Att hon inte trodde på relationen. Eller tvärtom erkänna till sin syster att hon faktiskt var attraherad av en idiot.

I vilket fall som helst VISSTE hon att Martin hade suttit på Hall och Kumla totalt i 12 år. DET hade Martin inte ljugit om. Och det berättade Lotta direkt till sin syster. Vilket får mig lite att tappa hakan.

Alltså att en sådan sak passerar med en axelryckning hos båda.. :-o

Hon försökte undvika att vredga honom, fatta du inte det?

Vi alla vet ju vad som händer när Martin blir upprörd.
Citera
2016-11-08, 23:10
Medlem
Citat:
Enligt systern Camilla träffades Lotta och Martin i slutet av februari och den "värsta perioden" i deras relationen var mars - maj.

Lotta själv ändrade inställningarna på sin facebook 2-3 mars så att hon var i relationen med Martin. När Camilla ringde och frågade vad det var frågan om och varför hon inte hade berättat något så sa Lotta att det inte var något. Det var ingen riktig relation. Hon trodde inte på det själv. Men hon ville inte säga det högt i telefon när Camilla ringde, eftersom Martin då var där hos henne. Hon ringde tillbaka och berättade.

Så redan direkt från början antingen ljög Lotta till sin syster eller sen trodde hon inte på relationen alls. Trots att hon låtsades så inför Martin.

Varför kunde människan inte bara säga rakt ut till Per att "låt oss vara vänner, men jag känner ingen attraktion gentemot dig längre"? Och varför inte säga samma sak till Martin? Att hon inte trodde på relationen. Eller tvärtom erkänna till sin syster att hon faktiskt var attraherad av en idiot.

I vilket fall som helst VISSTE hon att Martin hade suttit på Hall och Kumla totalt i 12 år. DET hade Martin inte ljugit om. Och det berättade Lotta direkt till sin syster. Vilket får mig lite att tappa hakan.

Varför Lotta ändrade sina inställningar på FB och inte kunde prata med sin syster Camilla om det när Martin är där tyder på att hon redan i mars kände sig kontrollerad av honom och inte vågade säga sin mening.

Hur Lottas och Pers relation var vet jag inte men det kan vara så att han hoppades att de skulle hitta tillbaka till varandra. Ibland är det ju så att oavsett vad man säger till någon som hoppas så går det inte fram.

Hennes anhöriga och vänner har ju uttalat sig om att hon var omtänksam och snäll, så jag kan inte se att hon spelade ett spel. Hon kanske tog för mycket hänsyn till andra människors känslor utan att tänka på sig själv?

Sedan vad hon visste och inte visste om Martins brott och domar har jag ingen aning om men du får gärna uppge sidnummer i fup då du verkar så säker på din sak.

Sedan har du tagit för givet att Lottas anteckningar i sin kalender skulle var en intäkt för att hon var oärlig mot Per.

25.5. Prata med Per ang. oss.
29.5. Prata m Per. Blir ej vi!
1.6. Prata med Per ang. oss, blir ej vi!.

Var det inte under den perioden som hon bodde hos Per? En man/kvinna som hoppas på en återförening drar vilket halmstrå som helst. Dessa anteckningar i hennes kalender uppfattar jag som om Lotta faktiskt ville vara ärlig mot Per då hon märkte att han hoppades för mycket.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-11-08 kl. 23:47.
Citera
2016-11-08, 23:13
Medlem
Citat:

Du har i alla inlägg här skuldbelagt Lotta, Bo. Vilket du konsekvent gör i alla liknande fall också. Att det är Brottsoffrets eget fel.

Dom, offren, som råkar ut för dessa grova vålzspsykopater borde varit mer försiktiga. Enligt dig?

En viktig fråga till dig vill jag ställa här, som är grundläggande,

Har du någon erfarenhet av att träffat en psykopat? I din närhet?
Citera
2016-11-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
hon skickar flera mess där hon vill att de ska träffas och han bara hittar på ursäkter, hon blev sur ju på det, inte att han inte hör av sig på 1.5 timme

Inte bara det utan även detta med "du har någon annan där hos dig". Precis som Martin själv höll på med. Ständigt dessa anklagelser att den andre var otrogen ifall hen inte har svart på tre röda.

Påföljt av "sista meddelandet från mig" - och tre sekunder senare kommer ett nytt meddelande.
Citera
2016-11-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Hon försökte undvika att vredga honom, fatta du inte det?

Vi alla vet ju vad som händer när Martin blir upprörd.

Nej. Jag fattar inte.

Hon gör likadana saker gentemot Per som inte är våldsam.

Sen var det av och på även med Magnus.

Med Micke lyckades hon inte med detta, eftersom Micke sa ifrån direkt.
Citera
2016-11-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Varför Lotta ändrade sina inställningar på FB och inte kunde prata med sin syster Camilla om det när Martin är där tyder på att hon redan i mars kände sig kontrollerad av honom och inte vågade säga sin mening.

Hur Lottas och Pers relation var vet jag inte men det kan vara så att han hoppades att de skulle hitta tillbaka till varandra. Ibland är det ju så att oavsett vad man säger till någon som hoppas så går det inte fram.

Hennes anhöriga och vänner har ju uttalat sig om att hon var omtänksam och snäll, så jag kan inte se att hon spelade ett spel. Hon kanske tog för mycket hänsyn till andra människors känslor utan att tänka på sig själv?

Sedan vad hon visste och inte visste om Martins brott och domar har jag ingen aning om men du får gärna uppge sidnummer i fup då du verkar så säker på din sak.

Sedan har du tagit för givet att Lottas anteckningar i sin kalender skulle var en intäkt för att hon var oärlig mot Per.

25.5. Prata med Per ang. oss.
29.5. Prata m Per. Blir ej vi!
1.6. Prata med Per ang. oss, blir ej vi!.

Var det inte under den perioden som hon bodde hos Per? En man/kvinna som hoppas på en återförening drar vilket halmstrå som helst. Dessa anteckningar i hennes kalender uppfattar jag som om Lotta faktiskt ville vara ärlig mot Per då hon märkte att han hoppades för mycket.

Jag tror inte att det är så. Jag tror att Lotta skämdes att hon ville vara tillsammans med Martin och var attraherad av honom fysiskt. Därför ljög hon.

Utöver detta hade ju Per en viss kontakt med Lottas syskon/mamma/syskonbarn så Lotta kunde inte säga rakt ut att hon var I en relation utan att samtidigt avslöja detta för Per.

Lotta och Per hade daglig kontakt och enligt Per var det Lottas önskan att han skulle “vänta på henne”. Och det hade Per lovat att göra.

Jag tror att det har funnits kriminella element I Lottas ursprungsfamilj. Annars är det inte logiskt att Camilla inte reagerade när Lotta berätta om den 12 åren på Hall/Kumla plus mordet på en människa.

I vilken normal familj som helst skulle denna lilla detalj ur Martins bakgrund gjort det omöjligt för Lotta att börja umgås med honom. Men Lotta reagerade inte. Och Camilla gjorde det inte heller. Vid det läget skulle man – I en normal familj – krävt stor sinnesundersökning av Lotta. En tung kriminell som pojkvänskandidat hör inte till det vanliga hos medelsvenssons. Men här passerade det utan höjda ögonbryn. Camilla var mer intresserad av när var och hur de två hade träffats och varför Lotta inte hade berättat. En fråga som får mig att tappa hakan ytterligare en gång..
Citera
2016-11-09, 16:14
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det är så. Jag tror att Lotta skämdes att hon ville vara tillsammans med Martin och var attraherad av honom fysiskt. Därför ljög hon.

Utöver detta hade ju Per en viss kontakt med Lottas syskon/mamma/syskonbarn så Lotta kunde inte säga rakt ut att hon var I en relation utan att samtidigt avslöja detta för Per.

Lotta och Per hade daglig kontakt och enligt Per var det Lottas önskan att han skulle “vänta på henne”. Och det hade Per lovat att göra.

Jag tror att det har funnits kriminella element I Lottas ursprungsfamilj. Annars är det inte logiskt att Camilla inte reagerade när Lotta berätta om den 12 åren på Hall/Kumla plus mordet på en människa.

I vilken normal familj som helst skulle denna lilla detalj ur Martins bakgrund gjort det omöjligt för Lotta att börja umgås med honom. Men Lotta reagerade inte. Och Camilla gjorde det inte heller. Vid det läget skulle man – I en normal familj – krävt stor sinnesundersökning av Lotta. En tung kriminell som pojkvänskandidat hör inte till det vanliga hos medelsvenssons. Men här passerade det utan höjda ögonbryn. Camilla var mer intresserad av när var och hur de två hade träffats och varför Lotta inte hade berättat. En fråga som får mig att tappa hakan ytterligare en gång..
Vi tolkar saker och ting annorlunda men jag skulle vilja att du verifiera ditt uttalande om att någon visste att han suttit 12 år i fängelse. Att han misshandlat kvinnor och t.o.m. dödat en man samt skadat en annan allvarligt. Martins utsagor är inte tillförlitliga så informationen måste vara från Lotta dvs att hon berättat det för polisen, anhöriga eller vänner. Jag behöver veta vilken aktbilaga det står samt sidnummer annars tror jag inte på dig utan gör bedömningen att du återigen har fabulerat ihop något.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-11-09 kl. 16:28.
Citera
2016-11-09, 19:07
Medlem
Citat:
Nej. Jag fattar inte.

Hon gör likadana saker gentemot Per som inte är våldsam.

Sen var det av och på även med Magnus.

Med Micke lyckades hon inte med detta, eftersom Micke sa ifrån direkt.
Det är nog på tiden att du verifierar dina uttalande om Lotta annars så blir dina uttalande endast ett uttryck för vad som verkar vara ditt enda intresse i den här tråden dvs att smutskasta Lotta som inte längre kan försvara sig själv. Det för inte tråden vidare.
Citera
2016-11-10, 00:58
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:

[/b]I vilket fall som helst VISSTE hon att Martin hade suttit på Hall och Kumla totalt i 12 år. DET hade Martin inte ljugit om. Och det berättade Lotta direkt till sin syster. Vilket får mig lite att tappa hakan.

För att väldigt många kvinnor fungerar så, och ju lägre självkänsla ju mer intriger!
Kvinnor vill känna sig attraktiva, därför håller dom män på halster, utan att vara ett dugg intresserade och gärna så många som möjligt samtidigt!
Citera
2016-11-10, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
För att väldigt många kvinnor fungerar så, och ju lägre självkänsla ju mer intriger!
Kvinnor vill känna sig attraktiva, därför håller dom män på halster, utan att vara ett dugg intresserade och gärna så många som möjligt samtidigt!

Absolut så är det. Där är män och kvinnor väldigt olika. När kvinnor dessutom kommer upp i åren så börjar marknaden avta och då blir dom också desperata. Ingen bra kombination; Desperat + Drama.
Citera
2016-11-10, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Vi tolkar saker och ting annorlunda men jag skulle vilja att du verifiera ditt uttalande om att någon visste att han suttit 12 år i fängelse. Att han misshandlat kvinnor och t.o.m. dödat en man samt skadat en annan allvarligt. Martins utsagor är inte tillförlitliga så informationen måste vara från Lotta dvs att hon berättat det för polisen, anhöriga eller vänner. Jag behöver veta vilken aktbilaga det står samt sidnummer annars tror jag inte på dig utan gör bedömningen att du återigen har fabulerat ihop något.

När systern ringde 112 så uppgav hon för polisen att M hade dödat tidigare. Det finns att läsa i fup:en. Så dom visste om det allihopa.
Citera
2016-11-10, 09:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
När systern ringde 112 så uppgav hon för polisen att M hade dödat tidigare. Det finns att läsa i fup:en. Så dom visste om det allihopa.

Det ÄR väldigt märkligt att Lotta dels gav sig in i en relation med Martin och aktivt ville fortsätta att bygga en framtid tillsammans med honom och dels att hennes systrar tog det med jämnmod att Lotta o Martin umgicks.

Vi kan tro olika saker om att hon hade planer på att avsluta relationen ex peppande ord i en kalender, men de fakto INGET av det hon GJORDE tyder på det.

Inte hennes skickade sms, inte hennes telefonsamtal, inte att hon stämde träff, inte att hon smet iväg från boendet hos Per för att träffa Martin i stort sett varje dag, inte hennes planer för framtid med Martin eller hennes tjat på honom att höra av sig inte heller hennes presenter till honom ( aftershave/parfym mm) i slutet på maj.

Hon HADE en kort tid blockat honom när hon var sur för att han lagt ut en bild på sig och en annan kvinna. Hon tog aktivt bort blockningen och tog åter upp kontakten och umgänget med Martin när han lovade att HON var nr 1.

I Aftonbladets artikel igår står - återigen - att Martin dödade Lotta efter månader av terror(!).
Hur kan man skriva så? I backspegeln av deras omsesidiga förhållande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in