2016-11-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
Fel. Han passerade halv ett dvs 0030 inte 0130 som du skriver

Korrekt, enligt P själv passerade han 00.30, det var jag som skrev fel, inte MyBladeIsSharp.
Citera
2016-11-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Ok men var var hundföraren? Om det var så fri sikt borde väl personerna där uppe sett mannen med hunden?

Om dessa vittnen kände Eva och Laban och var i chock, då är det inte säkert att dom lagt märke till om Cirkus Scott hade passerat ens.
Citera
2016-11-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Om dessa vittnen kände Eva och Laban och var i chock, då är det inte säkert att dom lagt märke till om Cirkus Scott hade passerat ens.

Tydligen var dom tillräckligt nyktra för att se Paj men du menar att dom missar hundföraren som står bredvid?
Citera
2016-11-08, 22:06
Medlem
Citat:
Tydligen var dom tillräckligt nyktra för att se Paj men du menar att dom missar hundföraren som står bredvid?

Förlåt min fråga nu: vem var hundföraren?
Citera
2016-11-08, 22:09
Medlem
Citat:
Förlåt min fråga nu: vem var hundföraren?

Hundföraren är ju bara en person som P påstår stått vid fyndplatsen, så det finns inget svar på din fråga.
Citera
2016-11-08, 22:14
Medlem
Citat:
Hundföraren är ju bara en person som P påstår stått vid fyndplatsen, så det finns inget svar på din fråga.

Det skulle alltså varit någon helt okänd person som gick och rastade sin hund i den hålan, och ingen visste vem det var, och han hörde aldrig av sig? öh???? I så fall, om vittnena inte hade sett honom tidigare, så hade dom väl sett MrP tidigare, och fokuserade helt på honom...hundföraren var ju helt ointressant för dom då.
Citera
2016-11-08, 22:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ok men var var hundföraren? Om det var så fri sikt borde väl personerna där uppe sett mannen med hunden?
Det är lite oklart här ja. Ok att de kan säga att de såg Mr.P, men för att kunna säga att det inte också fanns en man med hund där behöver man ju fri sikt. Jag har för mig från ett flygfoto att det är ganska långt från huset till brottsplatsen, och vägen är väl inte rak precis?
Citera
2016-11-08, 22:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Kommer man körandes med bilen och ser människor på rätt långt avstånd, som har sin uppmärksamhet åt ett visst håll, även om man inte helt perfekt ser ansiktsuttrycken på dom...då kan man KÄNNA PÅ SIG att det är något skumt på den platsen dom tittar åt. att det finns något fasansfullt just där! Vilka var vittnena?
Om jag minns rätt så står Evas syster och en till uppe i backen ca 100 m från mordplatsen och det är helt omöjligt att PAJ kan se var dom tittar när dom är så långt borta.
Inte ens på halva avståndet hade han lyckats pricka rätt plats genom att se vad dom tittar, så enda möjligheten för honom att veta var Evas kropp ligger är att han VET att den ligger där.
Enligt uppgifter i tråden så gick det inte att se från vägen var kroppen låg.

Om jag minns rätt igen... Dom som hittade kroppen hittade ett anteckningsblock på parkeringen som ligger på vänster sida av vägen och därifrån ser dom in i skogen att något ligger där.
Dom ser det alltså från parkeringen och kommer den vägen fram till kroppen och inte från vägen där PAJ sprang in.

Skulle tro att när Evas syster fick vetskap om att Eva var död och var hon låg så gick hon och vännen inte heller rakt in mot platsen från vägen... men det gjorde PAJ...
Dom gick antagligen till personerna som hade hittat kroppen och dom stod mest troligt på parkeringen för dom gick ju från kroppen för att larma... och då finns spår från parkeringen till kroppen men inga spår från vägen precis där PAJ stannade.

Här finns en länk till en karta och med tanke på att Eva slogs för sitt liv och avståndet från cykeln till mordplatsen så har mördaren jagat henne en bit.
Evas syster och en till stod på vägen nästan uppe vid föräldrahemmet så det finns inte en chans att dom med sina blickar kunde visa PAJ mordplatsen.
Dessutom så tror jag att mördaren inte gick ut ur skogen till grusvägen utan han tog vägen mot parkeringsplatsen och därifrån tog han sig hem för att hämta bilen.
Han dyker upp genomblöt på Kramm för att skaffa sig ett alibi och efter det så återvänder han till mordplatsen för att leta efter saker som kan avslöja honom och undanröja cykeln och kanske arrangera kroppen lite mer så det ska se ut som ett sexmord.
https://dacostarkivet.files.wordpress.com/2016/05/scan-296-page-61.jpg?w=599&h=979

Stort misstag av PAJ att han kunde springa till exakt rätt ställe från vägen!
Det är även ett stort misstag att han inte kör upp till systern först för att trösta henne vilket en normal människa skulle göra som inget visste om mordet.
Troligen sprang han till kroppen för att försäkra sig om att inget fanns där som kunde avslöja honom som han hade glömt i mörkret.
Mannen med ficklampan såg väl lite dåligt där i skogen på natten i all stress

Edit: OBS var parkeringen ligger och där blocket hittades och var cykeln låg. Där började mördaren jakten på sitt offer.
Senast redigerad av Timeout 2016-11-08 kl. 22:27.
Citera
2016-11-08, 22:23
Medlem
Citat:
Korrekt, enligt P själv passerade han 00.30, det var jag som skrev fel, inte MyBladeIsSharp.
En sak har jag lärt mig,om en person som far med lögner som man kan verifiera,så är det mycket troligt att han ljuger fler gånger.Jag kan upplysa att du fortsätter med din påståenden, jag är inte Mr P blev du besviken nu.
Citera
2016-11-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är lite oklart här ja. Ok att de kan säga att de såg Mr.P, men för att kunna säga att det inte också fanns en man med hund där behöver man ju fri sikt. Jag har för mig från ett flygfoto att det är ganska långt från huset till brottsplatsen, och vägen är väl inte rak precis?

Stod dom exakt vid föräldrahemmet? Det borde de kanske gjort. Men att de ser bilen och Paj som springer in men inte en man med hund som redan står där? Jag vet inte..
Citera
2016-11-08, 22:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Stod dom exakt vid föräldrahemmet? Det borde de kanske gjort. Men att de ser bilen och Paj som springer in men inte en man med hund som redan står där? Jag vet inte..
"Vid huset" har jag läst någonstans. Punkt 3 är fyndplatsen och punkt 4 föräldrahemmet på den här bilden: http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/evaso-flygfoto_500.jpg
Citera
2016-11-08, 22:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Mannen med hund var den som nästan blev påkörd på natten men den placerade PAJ där dagen efter i stället... leakage kallas det. Man tar något som är sant men placerar det vid fel tidpunkt.

Citat:
Hunden låg bredvid, någon skrev väl om "nästan rituellt" men det är väl en 80-tals föreställning, polisen fann spår efter Evas klackar, hon släpades in i buskaget. Kläderna låg bredvid, jeans, skor och trosor. Man tycker att PAJ borde haft sår och liknande, kanske ytterligare en svaghet i teorin.

Det med hunden kallade Safarik som tidigare nämnt leakage, dvs Paj berättade något som verkligen inträffat men i ett nytt sammanhang. Under mordnatten befann sig en hundförare i närheten av brottsplatsen, Mark menar att Paj använde denna incident men placerade den vid ett senare tillfälle för att förklara varför han stannade vid just den platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in