2016-11-05, 20:25
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jag tänkte mer såhär: Vad är poängen med att ha Facebook om du har en påhittad profil? Tanken är väl att man ska hålla kontakten med alla shitheads man mött på under åren?

Finna orsaker till allt här i världen
2016-11-05, 21:26
Medlem
Jag tycker det är skönt med flashback där man inte behöver censurera sig själv som på facebook
2016-11-06, 10:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Forumförslag
/Moderator
2016-11-06, 10:31
Medlem
Anti-WOGs avatar
Vi som inte har Facebook då, hur ska vi göra?
2016-11-06, 10:50
Medlem
Jag har alltid varit emot att slå ihop två helt olika sajter. Dessvärre blev YouTube en del av Google. Då tänkte jag att Google är en sak (en sökmotor) och YouTube en helt annan (en sajt med videoklipp). På samma sätt är Facebook ett community och Flashback ett forum, så jag tror då inte på den idén.
2016-11-06, 11:50
Medlem
najass avatar
Ännu en tråd på temat sammanfogad med befintlig

/mod
2016-11-08, 15:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Vi som inte har Facebook då, hur ska vi göra?
Att skaffa ett Facebookkonto är nog minsta problemet här. Det stora problemet är ju att anonymitetet på Flashback skulle gå förlorad om man tvingades knyta till Flashbackmedlemskap till ett Facebookkonto. Ett Facebookkonto är inte anonymt.
2016-11-08, 19:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Man borde integrera facebook med Flashback.
Inte så haj på facebook användandet i dagens samhälle.
Däremot tänk vad många medlemmar det hade tillkommit.

Vad tycker ni ?

Måste vara dummaste forumförslaget någonsin. Den dagen detta inträffar kliver jag av direkt. Det är ju två helt oförenliga saker.

Varför inte integrera Youtube, Wikipedia och The Pirate Bay samtidigt när vi ändå håller på?
2016-11-08, 20:00
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Måste vara dummaste forumförslaget någonsin. Den dagen detta inträffar kliver jag av direkt. Det är ju två helt oförenliga saker.

Varför inte integrera Youtube, Wikipedia och The Pirate Bay samtidigt när vi ändå håller på?

Det var en bra idé det där om att integrera Youtube; Wikipedia och The Pirate Bay.

Sen behöver du även Skype eller något liknande. Man låter som en mobilförsäljare jag vet...
2016-11-08, 20:14
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Skulle det inte vora bra att integrera facebook och flashback med varandra? Fördelarna skulle vara att man skulle få se vem personen man skriver med är så folk inte kan gömma sig bakom anonyma användarnamn längre och istället stå för sina åsikter. Jag vet inte hur det skulle gå till tekniskt men det borde gå att fixa en plugin som låter folk kommentera med sina facebook-konton och så kan vi fasa ut flashback-kontona successivt. Kan tyckas vara något emot flashbackandan men tycker fördelarna klart överväger nackdelarna. Tror det skulle leda till ett sundare och ärligare debattklimat.

Skulle inte bli medlem på Facebook, även ifall jag fick betalt. Kan garantera dig att Flashback och Facebook aldrig någonsin kommer integreras. Det är två väldigt olika sidor, med diametralt skilda åsikter vad det gäller yttrandefrihet och åsiktsfrihet.

admin
2016-11-08, 22:22
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Skulle det inte vora bra att integrera facebook och flashback med varandra? Fördelarna skulle vara att man skulle få se vem personen man skriver med är så folk inte kan gömma sig bakom anonyma användarnamn längre och istället stå för sina åsikter. Jag vet inte hur det skulle gå till tekniskt men det borde gå att fixa en plugin som låter folk kommentera med sina facebook-konton och så kan vi fasa ut flashback-kontona successivt. Kan tyckas vara något emot flashbackandan men tycker fördelarna klart överväger nackdelarna. Tror det skulle leda till ett sundare och ärligare debattklimat.

Jag antar att du är ute efter dem som debatterar politik anonymt. Nu är det så att Flashback innehåller mer än så. Om man t.ex. vill diskutera problem med könssjukdomar måste man då göra det som offentlig person, inte så roligt kanske. Diskutera psykiska problem som offentlig person, något för TS kanske? Anonymiteten fyller en viktig funktion dessutom om man visste vem som ligger bakom inläggen skulle mobbningen både på nätet och i verkligheten skjuta i höjden.

Mobbning, hot och förföljelse är något som mer hör till Facebook mer än FB.
2016-11-09, 01:25
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Skulle inte bli medlem på Facebook, även ifall jag fick betalt. Kan garantera dig att Flashback och Facebook aldrig någonsin kommer integreras. Det är två väldigt olika sidor, med diametralt skilda åsikter vad det gäller yttrandefrihet och åsiktsfrihet.

admin
Du anar inte vad tryggt detta var att höra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in