Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-02, 18:13
  #1
Medlem
devilzeuss avatar
Skulle det inte vora bra att integrera facebook och flashback med varandra? Fördelarna skulle vara att man skulle få se vem personen man skriver med är så folk inte kan gömma sig bakom anonyma användarnamn längre och istället stå för sina åsikter. Jag vet inte hur det skulle gå till tekniskt men det borde gå att fixa en plugin som låter folk kommentera med sina facebook-konton och så kan vi fasa ut flashback-kontona successivt. Kan tyckas vara något emot flashbackandan men tycker fördelarna klart överväger nackdelarna. Tror det skulle leda till ett sundare och ärligare debattklimat.
2015-02-02, 18:16
  #2
Medlem
Davvabois avatar
En av de viktigaste punkterna med detta forum är anonymiteten och den har grundarna jobbat hårt med att hålla, så varför ska dem sluta med det? Tror du att någon som skriver om hur sin odling går, vill att polisen ska komma förbi?
2015-02-02, 18:18
  #3
Avstängd
ederafittors avatar
Om jag ska gå med på detta vill jag att det ges tillfälle att förklara sig i det man tagit ställning i innan
2015-02-02, 18:19
  #4
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davvaboi
En av de viktigaste punkterna med detta forum är anonymiteten och den har grundarna jobbat hårt med att hålla, så varför ska dem sluta med det? Tror du att någon som skriver om hur sin odling går, vill att polisen ska komma förbi?
Tycker det är tråkigt om folk använder anonymitet till att bryta mot Sveriges lagar. Kriminella är kriminella oavsett om det är så att säga "offerlösa brott".
2015-02-02, 18:20
  #5
Medlem
Romang67s avatar
It would be a very effective way to silence the last place in Sweden where an honest discussion can still be had without repercussions.

So no. That is a horrible idea.
2015-02-02, 18:23
  #6
Medlem
Antivalents avatar
Haha, djäklar vilket liv det hade blitt.

Kanske skulle man, om man ville, logga in med sitt fejjan-konto och då integrera. Dock är ju målet med flashback att det ska vara anonymt, det är ju det som är hela grejjen!
2015-02-02, 18:26
  #7
Medlem
SilentVictorys avatar
Det absolut sämsta förbannade förslag som någonsin har postats i hela Flashbacks historia! Fullständigt vedervärdigt!

Själva grundpelaren för just flashback är anonymiteten och frihet att diskutera i princip vad du vill.
Det måste inte röra sig om endast olagliga saker för att man vill vara anonym.

Varför måste man övervakas och kunna spåras hela tiden? Varför är det så fel att ibland får vara anonym TS?

Anonymiteten bidrar med otroligt mycket diskussioner. Utan anonymiteten skulle vi säkert kunna slå igen 70% av alla olika forumdelar här på Flashback.
2015-02-02, 18:27
  #8
Avstängd
Qertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
Det är en mycket naiv verklighetsbild du ger uttryck för nu

På vilket sätt är det naivt? Tala om för mig var det brast. Eller kan du bara komma med halvfyndiga oneliners? Jag är fan nog den minst naiva personen på forumet.
2015-02-02, 18:31
  #9
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det absolut sämsta förbannade förslag som någonsin har postats i hela Flashbacks historia! Fullständigt vedervärdigt!

Själva grundpelaren för just flashback är anonymiteten och frihet att diskutera i princip vad du vill.
Det måste inte röra sig om endast olagliga saker för att man vill vara anonym.

Varför måste man övervakas och kunna spåras hela tiden? Varför är det så fel att ibland får vara anonym TS?

Anonymiteten bidrar med otroligt mycket diskussioner. Utan anonymiteten skulle vi säkert kunna slå igen 70% av alla olika forumdelar här på Flashback.
Jag tycker att anonymiteten lockar fram det sämsta ur oss och många använder den för att reservations löst spy ut oss sitt hat istället för att tänka på vad det är man egentligen skriver. Det gör att många låter bli att besöka flashback vilket hindrar sidan från att växa. Skulle inte bli förvånad om admin har något liknande planerat så småningom så att flashback blir mer rumsren och vänlig.
2015-02-02, 18:36
  #10
Avstängd
Qertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Jag tycker att anonymiteten lockar fram det sämsta ur oss och många använder den för att reservations löst spy ut oss sitt hat istället för att tänka på vad det är man egentligen skriver. Det gör att många låter bli att besöka flashback vilket hindrar sidan från att växa. Skulle inte bli förvånad om admin har något liknande planerat så småningom så att flashback blir mer rumsren och vänlig.

Om folk inte är anonyma så vägrar 90% stå för vad de säger och ger fan i att säga saker som de tycker är viktigt, i rädsla för repressalier. Folk förlorar jobb, vänskap och familj pga sina åsikter i detta sjuka land.

"Rumsren" är ett kodord för "politiskt korrekt"?
2015-02-02, 18:38
  #11
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Jag tycker att anonymiteten lockar fram det sämsta ur oss och många använder den för att reservations löst spy ut oss sitt hat istället för att tänka på vad det är man egentligen skriver. Det gör att många låter bli att besöka flashback vilket hindrar sidan från att växa. Skulle inte bli förvånad om admin har något liknande planerat så småningom så att flashback blir mer rumsren och vänlig.
Ja är du inte anonym så måste du ju hela tiden tänka på vad du skriver, avviker du från samhällets norm så startar ju häxjakten...

Vem skulle t.ex vilja prata om anal- eller urinläckage om man inte får vara anonym?
Vem skulle vilja prata öppet om problem inom privat eller kanske sexlivet?

Anonymiteten bidrar inte bara till att locka ut det sämsta ur oss, det bidrar även till öppenhet och frågar som man aldrig skulle våga ta upp annars.
2015-02-02, 18:43
  #12
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qertym
Om folk inte är anonyma så vägrar 90% stå för vad de säger och ger fan i att säga saker som de tycker är viktigt, i rädsla för repressalier. Folk förlorar jobb, vänskap och familj pga sina åsikter i detta sjuka land.

"Rumsren" är ett kodord för "politiskt korrekt"?
Tja det beror ju på om du och jag har samma definition av politiskt korrekt. Men absolut, många av de åsikter som yttras på detta forum borde förbjudas.
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Ja är du inte anonym så måste du ju hela tiden tänka på vad du skriver, avviker du från samhällets norm så startar ju häxjakten...

Vem skulle t.ex vilja prata om anal- eller urinläckage om man inte får vara anonym?
Vem skulle vilja prata öppet om problem inom privat eller kanske sexlivet?

Anonymiteten bidrar inte bara till att locka ut det sämsta ur oss, det bidrar även till öppenhet och frågar som man aldrig skulle våga ta upp annars.
Samtidigt så tror jag att en normalisering av hur privata vi svenskar är skulle vara nyttigt. De flesta utlänningar är mycket öppnare än vad vi är vilket känns sundare än den ständigt introverte svensken. Om vi skulle vara öppnare skulle det inte vara samma skam runt många ämnen.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback