2016-11-08, 19:49
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Det är min intuition också. Hillary kommer med all sannolikhet att vinna valet.

Ja just det, intuition hos politiska dårar är ju en maktfaktor som ibland glöms av någon anledning.
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
Jag såg detta också och det var bland de mest märkvärdiga inslag jag sett, helt befriat från självinsikt. Tyckte du beskrev det så bra så jag vill att andra ska få se det.
....

Fast du missade vad jag skrev, kommer här igen:

Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
I avdelningen att kacka i eget bo med okritiskt raljerande och hur man kan vinkla ett inslag så hittar vi denna pärla, så här rapporterade svensk statsmedias utsände Moskvareporter Anna-Maja Persson igår:

Citat:
"Om man tittar på dom statskontrollerade TV-kanalerna (med betoning på att statsmedia kan man inte lita på, iaf inte rysk) då är det är där ryssarna hämtar sina nyheter. Då blir man nästan generad, det är som om dom tävlar med varandra om vem som kan håna (med betoning på ett utdraget hååååna) Hillary Clinton mest och bäst. Hon beskrivs som en gammal och sjuklig krigshetsare en korrupt politiker som bara vill Ryssland ont. Om hon vinner valet så är tredje världskriget snart här ehh så får man eeh se och det får man höra på bästa sändningstid i princip varje kväll. Trump däremot beskrivs som en hederlig man, en affärsman man kan lita på och framförallt han gillar Ryssland." - Anna-Maja Persson, utrikesreporter SVT, Moskva

Skulle enkelt kunna ändras till:

Citat:
Om man tittar på statskontrollerade SVT då är det är där svenskarna hämtar sina nyheter. Då blir man nästan generad, det är som om dom tävlar med varandra om vem som kan håna Trump mest och bäst. Han beskrivs som en krigshetsare en korrupt affärsman som bara vill Sverige ont. Om han vinner valet så är tredje världskriget snart här ehh så får man eeh se och det får man höra på bästa sändningstid i pricip varje kväll. Clinton däremot beskrivs som en hederlig kvinna, en som man kan lita på och framförallt hon gillar Sverige.

LÄNK

/Provokatör
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
En muslim får tydligen inte bli president i USA. Är amerikaner islamofober?

https://carm.org/can-a-muslim-be-president-of-the-united-states

Det får man visst, men för folket är det viktigt att man är kristen, speciellt i södra USA. Finns ingen lag om religion.
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Man bryter mot mänskliga rättigheter så som att alla medborgare ska få rösta.
Hur svårt kan det vara att inte inse att det är valfusk?

USA sätter sina egna lagar som vilket land som helst.

Det är inte valfusk att brottslingar inte får rösta!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschnietzsche
Rekommenderar dig och andra en tänkvärd artikel från Lena Andersson.

http://www.dn.se/ledare/kolumner/lena-andersson-kapitalistens-langtan-till-staten/

http://www.dn.se/ledare/kolumner/lena-andersson-kapitalistens-langtan-till-staten/[/quote]

Haha, vilken struntartikel. Så för att Trump kommer från företagsvärlden kommer han inskränka frihet och rättigheter samtidigt som politiker som inte kommer från företagsvärlden värnar om frihet och rättigheter? Ja tittar vi på USA's historia är det verkligen så det ser ut.
Medlem
deadsets avatar
Enbart idioter vill att Clinton ska vinna.

Låt mig förklara så kortfattat och enkelt jag kan.

Valet mellan Clinton och Trump kokar, för mig, ned till en enda fråga. Invandringen. Titta på situationen vi har i Sverige och Europa just nu med alla gruppvåldtäkter, massövergrepp, åldringsrån, skjutningar och mord. Titta på det systematiska våld som dagligen drabbar polis och räddningstjänst ute i segregerade muslimska enklaver i form av stenkastning, upplopp och kravaller. Bostadsköerna växer, vårdköerna växer. Folk har ingenstans att bo. Kolla på all religiös extremism vi har släppt in i Europa, med alla tjejer som blir könsstympade och hedersmördade, och alla unga män som ansluter sig till al-Qaeda, Islamiska Staten och liknande terrororganisationer. Vi är på väg mot krig. Många liv kommer spillas, kvinnor kommer förtryckas av aldrig tidigare skådad art. Det värsta av allt är att Europas folk snabbt håller på att ersättas av migranter från djupt ortodoxa, religiöst fanatiska och kvinnofientliga kulturer.

Donald Trump ser detta och stänger gränserna.

Hillary Clinton ser detta och öppnar gränserna.

Enbart idioter tycker att alternativ två är det bästa. Ledsen, men så är det.
Senast redigerad av deadset 2016-11-08 kl. 20:11.
2016-11-08, 19:50
Bannlyst
Med tanke på den knappa ledningen etablissemanget har så skulle jag tippa trump som en favorit just nu innan valet. Missnöjesröster är alltid underskattade, det såg man senaste i exempelvis brexit (där alla i princip hade räknat med bremain även under valdagen).
Medlem
Antivalents avatar
Lyssnar på P1 - fy fan vilken anti-trump vänstersmörja de sprider! Hyllar Clinton till max och hånar och ljuger om trumps kampanj... Usch, men vad fan kunde man vänta sig...
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Alla får det bättre med Trump som president, de svarta, latinos, muslimer, vita etc.

Grejen är den att Trump är affärsman, han vet hur man skapar förutsättningar för jobb och med hans politik kommer fler fattiga och arbetslösa i arbete.
Han kommer också satsa stora resurser för att det ska bli ordning och reda i alla usa's ghetton där den svarta befolkningen idag lever delvis i ren misär, han kommer öka de polisiära resurserna så att de kan bekämpa den extrema kriminalitet som råder där.

Den enda som är förlorare med Trump som president, är kriminellt slödder och annat drägg.
Att du är så vettig när det kommer till det amerikanska presidentvalet förundrar verkligen mig. Men när det kommer till Tyskland, där du faktiskt bor, så stödjer du Merkel (vill jag draga mig till minnes)...
Senast redigerad av NixYO 2016-11-08 kl. 19:55.
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Jaså är de nere på 71% nu? när jag var inne på sidan för 2månader sedan låg hon på 90% nånting
Right 90%/10% ska det vara
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
HEAVY turnout i Michigan för Hillary!

Fan tror ni!

https://twitter.com/Cali4evr2Arcuri/status/796042019395276800
Bild från Kina. Gick också på den först och tänkte länka men såg att några ifrågasatte och kollade hur de såg ut i kön - kineser.
2016-11-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
De knullar fort, vettu ...

Men så lågt? I senaste valet låg det tydligen på 55 %. Det är i alla fall drygt 150 miljoner människor. Kan förstå att man vill undvika den mänskliga (korrupta) faktorn.
Turnout 2012 - 129,235
https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_turnout_in_the_United_States_presidential_el ections

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in