2016-11-08, 19:24
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Hur vet han det??
Han kollar väl här.

http://www.votehillsborough.org/
2016-11-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Jag säger inte att det kommer funka, men det är trots allt en plan.

Nja om en politiker får frågan hur något de vill göra skall finansieras svarar med att det får någon annan betala så skulle inte jag direkt kalla det en plan.
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Satsade just 1500 kronor på Clinton, hon kommer stå som vinnare. Och om Trump mot min och många andras förmodan vinner så betalar jag gladeligen den summan tillbaka!

Smart, spela med hjärnan och hoppas tvärtom med hjärtat. Jag körde både skippade hjärnan och körde hjärta fullt ut på Trump
Medlem
Clinton kraschar i Reuters. Titta på det här:

http://www.thegatewaypundit.com/2016/11/wow-hillary-support-crashes-reuters-likely-turnout-poll-36-percent/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Det skulle lätt märkas om ngn programmerade om maskinerna, tror du ngn kommer med ett USBminne o bara laddar upp lite kod som räknar om rösterna. Väx upp

Jaja, fortsätt vara naiv och godtrogen du. Det finns nog inget jag säger som skulle ändra din åsikt.

Men bara för sakens skull kan jag konstatera att röstmaskinerna som användes i Virginia i flera år hade admin som lösen till till admin-kontot. Det kanske säger något om den otroligt låga säkerheten.
Medlem
Hur förklarar du hennes argument " vote for me because im a woman" ?
Bra argument för att bli president va?
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Min intuition. Hon kommer garanterat att vinna. Har inget med arrogans att göra.

Du fick det att låta som fakta med din "Hur kan ni inte fatta det är så här det är??" (fritt citerat)
2016-11-08, 19:26
Medlem
Dirtun07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
På Clinton kanalen CNN säger dom nu att det lutar åt Trump i Ohio

Kan du länka streamen?
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 59N18E
Ny promenad med hunden förbi min lokala vallokal vid Cross Hill Academy i Yonkers, NY.

Klockan är strax efter ett på eftermiddagen. Mycket lugnt här i Westchester county.

Mindre folk i rörelse än en vanlig dag. Faktum är att man inte skulle kunna gissa att det är valdag. Den skylt jag postade en bild på för två timmar sedan är borttagen.

Ny bild från vallokalen:
https://s14.postimg.org/xo8ddo9b5/IMG_20161108_130915.jpg
Enl CNN har över 50 miljoner förtidsröstat så det är nog lungt vid vallokalerna.
Medlem
Popshuv1ts avatar
https://twitter.com/RaniaKhalek/status/795580753690185728

Hur rimmar detta med att Trump är den krigsherren och inte Hillary?
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
På vilket skulle han separera?! Förklara. Han vill ju ena Amerika. Känner du till vad HC gjort förresten?! Du får det att låta som om hon vore ett bättre alternativ.

Eller menar du separera som Obama gjorde med alla getton i åtta år?

Världen behöver Trump. Godheten måste segra. Känns som detta är sista ärliga chansen. Nej till korruption nu!!!

Talar vi om samma man? Mannen som förolämpat svarta, mexikaner och muslimer? Mannen som yttrat sig att han skulle bygga en mur mellan mexiko och USA? Om det här inte är att separera folk så vet jag vet jag inte vad det är för fel på dig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Finns inte en chans att de bekostar muren. Bojkott av handel mot Mexico skulle Trump aldrig få igenom. Det skulle kosta USA Miljarder och tiotusentals jobb.

Det är också något som Trump inte verkar fatta. Att USA är lika beroende av handel som alla andra. Hans snack om tariffer och handelsblockader och liknande skulle vara förödande för USA också.

Exakt! Senaten har kommer med största sannolikhet få demokratisk majoritet, Trump kommer aldrig få igenom en sådan blockad. Han har enbart möjlighet att skjuta upp förslag med sitt veto, alltså inte driva igenom egna. 1/3 av Senaten byts ut vart tredje år om jag inte missminner mig, enbart om republikanerna skulle få majoritet där också kan Trump få igenom vissa av sina förslag. Men med tanke på de flesta republikaners inställning till Trump i kongressen så är det ändå knappast troligt att någon mur skulle vara aktuell. Trump måste dessutom ha kongressen med sig för att starta krig.
Senast redigerad av Waivers1234 2016-11-08 kl. 19:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in