2016-11-08, 18:19
Medlem
Vart följer ni? Orkar inte kolla på aftonbladets skit, är dom ens seriösa?
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Vad är konsensus i tråden? Vinner Hillary eller Trump?

Personligen hoppas jag på Trump men tror Hillary vinner.
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Oddschecker ligger o släpar för mycket kolla på oddsbörs istället
https://www.betfair.com/exchange/#/politics/event/27713489/market?marketId=1.107373419
Jag gillar uppställningen/jämförelsen i den länk jag klistrade in.
Jag använder infon som en poll sammanställning. Har inte för avsikt att lägga vad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
När bör man börja titta för att inte missa allt? 23???

Runt tolv-ett börjar prime-time på amerikansk tv.
2016-11-08, 18:20
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Hilary vill höja skatten på företagandet. Samtidigt strävar hon efter att amerikanska företag ska stanna i USA. Det går inte ihop. För mig låter det mer som Socialdemokraternas politik.

SD vill inte ta emot flyktingar. Hilary vill mångdubbla mängden av muslimska flyktingar som USA tar emot i dag. Om jag minns rätt vill hon femdubbla antalet.

Nä, SD vill faktiskt ta emot flyktingar. De ansåg år 2014 att antalet flyktingar skall minskas med 90 %. Även då skulle Sverige ta emot flyktingar över fem gånger mer än USA. År 2015 tog USA emot 85 000 flyktingar.

Vänstern i USA kan inte jämföras med vänstern i Europa. Skatterna i USA är ungefär hälften av det vad de är i Europa.
Medlem
bludderbladders avatar
Fox om Michigan

Working Class turnout much higher than expected.

Tsunami
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Då är väl Trump så gott som klar och vi kan utropa honom till segrare? Om det stämmer att Trump går 2-5 procentenheter bättre än Pollsen i genomsnitt, och går speciellt bra i Rostbältet, då är det rätt sannolikt att Trump tar hem både Michigan och Pennsylvania.

Sannolikt!
Och hur vet man vem som är arbetarklass. Spekulationerna börjar bli galna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vodnic
I flera veckor nu har jag följt valet och diskuterat valet med vänner/vänner till dessa på ideella miljöpartist dagar och jag har inte hört någon som tror att Trump vinner valet. Det här är människor som älskar politik. Förstår inte att så många här tror att han har någon chans. Jag har då inte träffat någon som stöder honom. Hillary är en person som älskar människor och den här planeten. Trump älskar bara vita, men framför allt sig själv...

Ha ha! Hysteriskt roligt inlägg! Prova på att sticka din näsa utanför miljöpartist-bubblan, for a change. Det finns en hel värld där ute. Utanför bubblan.

"Hillary är en person som älskar människor och den här planeten". Ha ha!
Medlem
Bewnhurs avatar
Aftonbladet kallar Nate för guru

Karl har ju gissar fel under hela valet och skrev flertalet artiklar som har varit helt fel ute.
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Just nu briljerar Marcus i TV4, där han återigen förklarar att loppet inte är kört för Trump. Han tar upp Bradley-effekten bland annat.

Förmodligen en rent ekonomisk strategi av TV4. De måste ju ta till sådana knep för att hålla kvar tv-tittarna.

Om folk ser att resultatet lutar alltför mycket åt en säker Clinton-seger så försvinner spänningsmomentet och man går och lagar kvällsmat istället. Och vips! mindre reklamintäkter åt 4:an
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
När bör man börja titta för att inte missa allt? 23???

Tippar från kl 1 inatt och framåt.
2016-11-08, 18:21
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Såg på TV4 när dom listade kändisar som röstar på Clinton eller Trump.

Clinton hade en massa världsstjärnor medans Trump endast hade Mike Tyson, Kid Rock och Tila Tequila. "Och det är alla vi hittat som stödjer Trump."
Inte för att jag egentligen vill se Trump som president men att fara med lögner är ändå onödigt av TV4.

Trump har Clint Eastwood, det borde uppväga Hillarys B gäng.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in