2016-11-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Will smith skulle väl fly till Australien om Trump vinner

Det ska bli grymt spännande och se Will smith flytta, jag hoppas alla gör vad de lovat oss nu..

Nämligen väldigt många studenter i USA som hellre ser ett tredje världskrig än att Trump blir president, så för att förenkla det för oss alla förväntar jag mig att de tar självmord nu om Trump vinner, för det måste ju vara förödande för dessa människor.

Hur man kan vara så korkad, det begriper jag inte.
2016-11-08, 18:12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här intervjuar Sean Hannity tre av Trumps barn

Från igår.

Ivanka, Donald Jr. och Tiffany Trump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Såg på TV4 när dom listade kändisar som röstar på Clinton eller Trump.

Clinton hade en massa världsstjärnor medans Trump endast hade Mike Tyson, Kid Rock och Tila Tequila. "Och det är alla vi hittat som stödjer Trump."
Inte för att jag egentligen vill se Trump som president men att fara med lögner är ändå onödigt av TV4.
Det visar ju bara vad tv4's personal har för ledstjärnor och förebilder; Pantade kändisar
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Är inte särskilt insatt i politik och framförallt inte amerikansk politik. Följde inte Brexit heller, totalt ointressant för mig

Men ska man gå efter hur det ser ut för tillfället så ser det väl inte det minsta ljust ut för Trump?
Då ska du vara tyst. Du vet inte ens vad bradley-effekten är va?

Borgmästarval i USA, svart kandidat Bradley leder stort i pollsen. Förlorade stort i verkligheten.

Vi har ju färskt exempel i Sverige där vissa institut i september hade SD på6-7% Bradley-effekt och skämsfaktor är inte att leka med.
Bannlyst
Läsvärd artikel WSJ:

"Trump, Clinton and the Culture of Deference
Political correctness functions like a despotic regime. We resent it but we tolerate it.
By SHELBY STEELE
Nov. 7, 2016 7:23 p.m. ET"

Artikeln finns här:

http://buzzfaqs.com/trump-clinton-and-the-culture-of-deference/

Citat:

"There is a presumption in the culture that heartlessness and bigotry are somehow endemic to conservatism, that the rigors of freedom and capitalism literally require exploitation and inequality—this despite the fact that so many liberal policies since the 1960s have only worsened the inequalities they sought to overcome."

"Since the ’60s the Democratic Party, and liberalism generally, have thrived on the power of deference. When Hillary Clinton speaks of a “basket of deplorables,“ she follows with a basket of isms and phobias—racism, sexism, homophobia, xenophobia and Islamaphobia. Each ism and phobia is an opportunity for her to show deference toward a victimized group and to cast herself as America’s redeemer. And, by implication, conservatism is bereft of deference. Donald Trump supporters are cast as small grudging people, as haters who blindly love America and long for its exclusionary past. Against this she is the very archetype of American redemption. The term “progressive” is code for redemption from a hate-driven America."

"Societies, like individuals, have intuitions. Donald Trump is an intuition. At least on the level of symbol, maybe he would push back against the hegemony of deference—if not as a liberator then possibly as a reformer. Possibly he could lift the word responsibility out of its somnambulant stigmatization as a judgmental and bigoted request to make of people. This, added to a fundamental respect for the capacity of people to lift themselves up, could go a long way toward a fairer and better America."

Mr. Steele, a senior fellow at Stanford University’s Hoover Institution, is the author of “Shame: How America’s Past Sins Have Polarized Our Country” (Basic Books, 2015).
Moderator
sm910difs avatar
Nu när det endå talas om vem som är mest Hitler i tråden, så skadar det ju inte att framhålla valkampanjens absoluta höjdpunkt när det kommer till demokraternas, kanske samtligas, attackreklamer: https://www.youtube.com/watch?v=XKHa9ldznx8

Make America White Again! Duke/Tyler/Trump 2016!
Senast redigerad av sm910dif 2016-11-08 kl. 18:17.
2016-11-08, 18:13
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
finns det någon site där journalisterna och dom som intervjuas inte är 100% hillary?
svt funkar inte denna gången. och tv4 ska jag inte ens försöka med

Det kan bli svårt ikväll med tanke på det svenska medieklimatet. Filip & Fredrik som vakar på Femman är ju också hysteriskt pro-Hillary. Du får hålla dig här i tråden och kolla sporadiskt på valda USA-media.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Så det är ett uppskattat resultat efter massa inmatad information i ett system som kallas "VoteCastr". "VoteCastr" kan givetvis vara mer eller mindre bra på att skatta ett förväntat resultat från den tillgängliga förtidsröstsinformationen.

Det eller så har han fått lite siffror i förväg.
Bannlyst
Mycket högre deltagande bland arbetarklassen i Michigan.

https://twitter.com/FrankLuntz/status/796034957038776321
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Ja. Det handlar ofta om väldigt grundläggande frågor i USA, sådant som det har funnits konsensus om i Europa sedan 1930- eller 40-talet. Till exempel kräver demokraterna att staten skall betalas de fattigas sjukvård, medan republikanerna anser att det är ditt eget fel om du är fattig och ingens sjukvård skall bekostas av staten. Även i modernare frågor finns det skiljelinjer som det råder en bred konsensus om i Europa. Till exempel anser demokraterna att klimatförändringen existerar, medan enligt republikanerna existerar inte klimatförändringen, eller åtminstone beror inte det på människan. Å andra sidan tvistas det om invandringen i Europa, medan i USA anser både D och R att muslimer är inte välkomna till landet. USA tar bara några enstaka tusentals flyktingar årligen.

Angående liberal vs. konservativ, alltså andra frågor än höger vs. vänster, klimatförändringen, invandring och vapen är R oftast som SD och KD och D som övriga partier.

Clinton är alltså

- i ekonomiska frågor som Moderaterna, möjligtvis lite mer åt höger än M
- i muslimfrågan som Jimmie Åkesson
- i värdefrågor som V, MP, S, M, FP och C.

Hilary vill höja skatten på företagandet. Samtidigt strävar hon efter att amerikanska företag ska stanna i USA. Det går inte ihop. För mig låter det mer som Socialdemokraternas politik.

SD vill inte ta emot flyktingar. Hilary vill mångdubbla mängden av muslimska flyktingar som USA tar emot i dag. Om jag minns rätt vill hon femdubbla antalet.
Medlem
2big4yous avatar
T.om. TV4 erkänner nu att Trump går starkt och leder i Ohio.
2016-11-08, 18:14
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmussla
Som sagt, båda är kapabla till krig.

Hur mycket han vill "banna" alla som är emot honom vet jag ej, men ja, han tar det inte på ett väldigt moget sätt när någon säger emot.

Vad har normerna att göra med Hitler?

Folk röstade på Hitler för att de ville ha förändring. Hitler sa det som folket ville höra. Hitler lovade förändring. Skylde lite (mycket) på judarna. Inte olikt Trump måste jag säga. Folk röstar på Trump för att de är missnöjda. Trump klagar på hur man måste "drain the swamp". Bland annat.

Och allt det där har du läst I AB som ljuger värre än pinoccio.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in