2016-11-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
https://www.youtube.com/watch?v=_T5PvG62Vt8
Jag kollar på Infowars stream, de är inte ute och frågar ut folk på gatan utan pratar bara om hur det går, nyheterna och sånt. Skönt att ha i bakgrunden om inte annat.
InfoWars Alex Jones har gråtit öppet två gånger i den senaste veckans sändningar, så passionerat känner han för detta val. Särskilt hårt har han reagerat på Clinton-Podesta-brödernas pedofili- samt Spirit Cooking-emails.

Jag har denna https://www.youtube.com/watch?v=y60wDzZt8yg feed på i bakgrunden.
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Liknar Brexit! Då var det också så att Oddsen mer och mer pekade på ett Bremain, på grund av medias hysteriska tjatande att Bremain skulle vinna. Sen kom chocken.
Och FARC-omröstningen i Colombia, vilken skräll.
Medlem
Libertarismuss avatar
Just nu briljerar Marcus i TV4, där han återigen förklarar att loppet inte är kört för Trump. Han tar upp Bradley-effekten bland annat.
2016-11-08, 18:09
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Hillary vann Guam med 72% mot 24%. Inte direkt avgörande, det var bara 32K röstande.

http://www.cbsnews.com/news/presidential-election-2016-results-live-updates/

Inte det minsta avgörande eftersom det bara är på pappret. Guam har inga elektorer.
2016-11-08, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
https://www.youtube.com/watch?v=cBwGlqrP1-E

Kommer snart där.

Men Slate, seriöst? Då kan man glömma siffror på en gång.
2016-11-08, 18:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Trump vinner och jag vet varför.

Med tanke på hur jämt valet 2012 var och att Trump har lyckats mobilisera miljontals väljare som inte röstade på Republikanerna 2012 och Hillary som inte har lyckats mobilisera alla som röstade på Obama 2012 så är jag övertygad om att Trump vinner.

Ja, det ser sannerligen bra ut för Trump. Diverse jämförelser visar att han ligger minst 2-5 procentenheter bättre till än Romney gjorde efter Early voting 2012.

Och alla vet att Obama vann över Romney totalt med 51% mot 47%. Och nu har vi alltså Election day voting:
a) Hur många tror att Trump mobiliserar fler Reps än Romney gjorde 2012 ... räcker upp en hand!
b) Hur många tror att Hillary mobiliserar fler Dems än Obama gjorde 2012 ... inte direkt.
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
https://www.youtube.com/watch?v=cBwGlqrP1-E

Kommer snart där.
Så det är ett uppskattat resultat efter massa inmatad information i ett system som kallas "VoteCastr". "VoteCastr" kan givetvis vara mer eller mindre bra på att skatta ett förväntat resultat från den tillgängliga förtidsröstsinformationen.
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Blir förbannad när Rolf Porseryd kommer med sitt: "Dånald Twrraaamp". Lär dig uttala namnet någorlunda anständigt åtminstone!

Han är vidrig. Värdelös journalist dessutom.
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelforsaljaren
Satte på TV4. 5 minuter räckte,helt sjukt. Kände mig smutsig av att kolla på det.

Såg på TV4 när dom listade kändisar som röstar på Clinton eller Trump.

Clinton hade en massa världsstjärnor medans Trump endast hade Mike Tyson, Kid Rock och Tila Tequila. "Och det är alla vi hittat som stödjer Trump."
Inte för att jag egentligen vill se Trump som president men att fara med lögner är ändå onödigt av TV4.
Medlem
bernad_laws avatar
Denna tråd handlar INTE om betting, det får man diskutera i rätt forum. /Mod
Medlem
finns det någon site där journalisterna och dom som intervjuas inte är 100% hillary?
svt funkar inte denna gången. och tv4 ska jag inte ens försöka med
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Är inte särskilt insatt i politik och framförallt inte amerikansk politik. Följde inte Brexit heller, totalt ointressant för mig

Men ska man gå efter hur det ser ut för tillfället så ser det väl inte det minsta ljust ut för Trump?

För att dels så är demokraterna starka i förtidsröstning och republikanerna starkare under själva valdagen samt att det finns en skäms stämpel att rösta på Trump, likt hur SD har. Tänk på hur fel svenska opinionsundersökningar har på SD, tänk hur fel de hade under Brexit valet där det också fanns denna stämpel att folk vågar inte säga hur de egentligen röstar. The silent majority kallas de.

Utöver detta, behöver Hillary de svartas röster och de är minst sagt inte så entusiastiska som de var under Obama valet att komma ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in