2016-11-08, 17:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Den här trenden kanske är mer talande

Kanske det, Trumps glada gossar kanske inte vet hur man röstar?
2016-11-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror inte riktigt att de vanliga parametrarna fungerar om en av kandidaterna går omkring med en bajskorv på huvudet. Klart som tusan folk söker på Trump, han är ju trafikolyckan alla vill se.

Om det är så du ser det så är det din mening.
En annan försöker att inte se till utsidan för att göra en bedömning av hur det kommer gå. Finns liksom lite mer substans i om du tar dig tiden till att utforska och granska bägge parter och vilka parametrar de rent mänskligt försöker få amerikanerna att känna och därför lägga sin röst på den ( i mina ögon inte bästa valen ) som ämnar sig bäst för att bli president.
2016-11-08, 17:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Intressant med Florida. Tydligen så har 6,4 miljoner förtidsröster lämnats, och demokraterna leder med ca 1,4 procentenhet då man räknar registered voters. Detta är ungefär hälften av vad man ledde med efter förtidsröstningen 2012 (då en 3,7 procentenheters ledning efter early votes).

Floridas slutresultat var 50,0 för Dem mot 49,2 för Rep år 2012.

Ni kan själva räkna ut: Det hela avgörs naturligtvis på valdagen idag, om det är flest vita som är motiverade att rösta jämfört med 2012, eller om det är flest latinos eller svarta.

Men om det ser ut ungefär som 2012 så borde det innebära att Trump tar hem Florida med 1.0-1.5 procentenheters marginal. Det innebär i sin tur att Trump går ca 2.5 procentenheter bättre än vad FiveThirtyEight har förutspått. Tidigare har det också verkat som Trump går ca 5 procentenheter bättre i North Carolina än vad som förutspåtts.

Så helt klart verkar det finnas "Shadow Voters". Kan man tänka sig ca 3 procentenheters fördel för Trump på grund av Shadow Voters? I såfall blir valet totalt superduper-jämnt....
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buckeye
Nu har jag gjort min plikt som medborgare och röstat. Tog en dryg timme. Packat med folk. Bor i ett republikanskt distrikt och de flesta jag känner röstar emot Clinton, men inte nödvändigtvis för Trump. Har gjort mitt bästa för att övertyga min omgivning att sky Clinton som pesten, och använder ofta mina erfarenheter som Svensk som exempel på hur illa det går om man likt Sverige lutar sig för långt åt vänster
Får man fråga vilken delstat du bor i? Hur är stämningen, blir det Trump eller Clinton?
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Hillary vinner även om hon så skulle ha begått mord.

Skulle ha begått mord? Hon har begått mord.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlpe
Hur upplever ni tv4as sändning? Är den vinklad till fördel för någon av parterna? Objektivt eller subjektivt repotage?

Överlag en bra sändning, stundtals vinklad till Clintons favör.
2016-11-08, 17:59
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Tack för din heroiska insats, varje röst räknas. Du är en del av historia nu
keep on dreamin'

bookmakers ger allt mindre för Hillary vinst, tvärtom för Trump såklart.
http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/winner
2016-11-08, 18:00
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Odds
Någon som vill satsa en slant på vem som vinner?

Odds just nu:
Hillary: 79,7%
Donald: 20,2%

enligt

https://electionbettingodds.com

Det var 14:35.
Här kommer nya odds, 17:59:
Hillary: 83,0%
Donald: 16,8%

Samma källa:
https://electionbettingodds.com

2016-11-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buckeye
Nu har jag gjort min plikt som medborgare och röstat. Tog en dryg timme. Packat med folk. Bor i ett republikanskt distrikt och de flesta jag känner röstar emot Clinton, men inte nödvändigtvis för Trump. Har gjort mitt bästa för att övertyga min omgivning att sky Clinton som pesten, och använder ofta mina erfarenheter som Svensk som exempel på hur illa det går om man likt Sverige lutar sig för långt åt vänster
Hur är stämningen är du bor anser du, tror de att Trump kammar hem detta, realistiskt?
2016-11-08, 18:01
Medlem
På TV4 skryter man om hur många kändisar som stödjer Clinton, men att typ inga stödjer Trump. Är det bara jag som tycker dylikt är totalt ointressant och bara löjligt? Clinton har väl betalat dessa kändisar...
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
keep on dreamin'

bookmakers ger allt mindre för Hillary vinst, tvärtom för Trump såklart.
http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/winner
Oddschecker ligger o släpar för mycket kolla på oddsbörs istället
https://www.betfair.com/exchange/#/politics/event/27713489/market?marketId=1.107373419
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlpe
Hur upplever ni tv4as sändning? Är den vinklad till fördel för någon av parterna? Objektivt eller subjektivt repotage?
Vinklat mot Trump, vem är förvånad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in