2016-11-08, 17:10
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmussla
Hur vet du att Trump har de mest insatta och engagerade väljarna?

Om man röstar på Trump eller Clinton är ju en egenfråga. Bara för att man röstar på Clinton betyder det ej att man inte vet något om politik. Det är inte direkt som att alla håller med Trump på alla politiska frågor, om man säger så.

Det har ju förmedlats även i pro-Clinton media.
2016-11-08, 17:10
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dot1q
Skit i dom som bor där och tänk egoistiskt, som dom gör. DU kommer att påverkas av vem som blir vald!

Man kan inte dra några slutsatser av valretorik, det har aldrig fungerat hittils.
2016-11-08, 17:11
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Hur stora upplopp kommer det bli om Trump vinner?

Många är rädda för att negrerna kommer att apa sig i storstäderna om Trump vinner.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
alltså enbart white trash som stöder Trump. De lär inte vara många nog. Valnatten lär bli kort. Det kommer att vara avgjort på ett tidigt stadium.

Ja det stämmer.
Vi kommer se hur Trump tar segern väldigt tidigt! Det blir ingen close-call här inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
I 48 delstater det förstnämnda, i 2 det sistnämnda.
Så att när MSM får det till att Clinton "vunnit" distrikt i New Hampshire så är det endast en sanning med modification utan egentlig betydelse som sådan? Dessa distrikt kommer att buntas ihop med hela delstatens röster i slutändan? För hade det varit att varje distrikt räknas för sig så hade det ju varit någonting att hänga upp sig på.

http://edition.cnn.com/2016/11/08/politics/dixville-notch-results-2016/index.html
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Jag följer olika live streams, men tipsar om Sky news, tycker Britterna alltid har mer journalistisk heder och generellt mer objektivitet.

https://www.youtube.com/watch?v=y60wDzZt8yg

Sky News sa faktiskt att det finns dom som buar och hurrar. Till skillnad från neutrala SVT.
2016-11-08, 17:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dot1q
Jo, som jag skrev. Jag är tyvärr liksom en åsna ett offer av svensk media. Nu vägrar jag läsa aftonbladet eftersom jag föraktar den blaskan (för att sedan gnälla över densamma som en pajas) men i expressen.se som självklart också är en Clintin anhängare stod uppgifterna om att Hillary Clinton ville ta emot 68.000 flyktingar från Syrien medan Trump vägrade ta emot dessa. Detta stoda att läsa för någon vecka sedan och samma uppgifter får mig att vilja att Trump vinner eftersom jag är en hejare på matematik enligt lärare jag haft genom åren. Jag vet vart dessa i såfall hamnar. Europa först!

Du får ta och beakta då även att nu 8 år med Obama lett till denna flyktingvåg främst genom amerikansk politik att instabilisera MÖ och där ska vi nu inte börja att tala om Clintons kopplingar till Saudiarabien (vilka tar emot noll av flyktingar) och har sin egen agenda att nu skapa instabilitet. Hillary kommer liksom bli än värre i att nu faktiskt få stabilitet och då inte att det nu ens ska finnas en grogrund för dessa flyktningsvågor som nu Trump faktiskt har en mycket bättre chans till då att nu inte är köpt av någon part.

Så för svensk del antingen då fortsatt Obama politik om nu än värre = fler och fler flyktingar medans USA då oavsett nu Hillary eller Trump själva kommer ta emot något större mängd alls.
Medlem
Det är något jobbigt att se valvakorna i Sverige. TV4 bjuder in experter från Södertorn. Det är värre än Sovjet-TV. Trump är ingen personlig favorit, men det vore minst sagt kul att se alla s k oberoende experter gråta i direktsändning.
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmussla
Hur vet du att Trump har de mest insatta och engagerade väljarna?

Om man röstar på Trump eller Clinton är ju en egenfråga. Bara för att man röstar på Clinton betyder det ej att man inte vet något om politik. Det är inte direkt som att alla håller med Trump på alla politiska frågor, om man säger så.

Inte riktat mot mig , men entusiasmen hos Trump anhängare är mycket större än Clinton enligt undersökningar, vilket kanske kan påvisa engagemanget att ta sig till vallokalerna.
Bannlyst
I väntan på att valet ska dra igång på riktigt kan ni titta på filmen vad som händer om Trump vinner

The.Purge.Election.Year.2016
http://www.imdb.com/title/tt4094724/
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
När tror ni man får veta när Florida är avgjort?

Runt midnatt?

Det är Florida som är hela valet i stort sett.

Senare. 02-03-tiden.
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Du har analyserat det hela korrekt. Det handlar betydligt mindre om Trump som person, än vad han väcker hos det amerikanska folket: en lust att kväva den korrupta politiska eliten i Washington; en protest mot alla de skändliga saker som folk i maktens topp kommer undan med, men som "vanligt folk" får skaka galler i decennier för osv. För att ev föda fram/dö till något bättre.

En röst på Trollpackan är en röst på status quo (som iofs kommer att leda vidare till WW3 på sikt) - RÖR INTE mina aktier/fonder/real estate prices osv... Klart som fan att Wall Street/börsen/etablissemanget vill se en Hillary-vinst, då de VET att denna vinst garanterar fortsatt korruption/utsugning av folket/vinster, globalt såväl som nationellt, ännu en tid. De tänker ju kortsiktigt.

Men de med moralisk ryggrad, de röstar för Trump (trots hans fel och brister) i en desperat protest, som ett sista halmstrå att gripa tag i när det korrupta skeppet sjunker. Etablerad media (MSM) är som det där omtalade bandet på Titanic, som spelade på in i det sista....

Tack för ett bra inlägg, fick mig ett litet skratt på slutet också med Titanic

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in