2016-11-08, 16:59
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ett flertal wrestlingstjänor stödjer också Trump, få som stödjer Clinton (ta det för vad det är).

alltså enbart white trash som stöder Trump. De lär inte vara många nog. Valnatten lär bli kort. Det kommer att vara avgjort på ett tidigt stadium.
2016-11-08, 16:59
Medlem
SVT värdelöse programledare kommenterar att folk buar åt Trump när han går ur bilen vid vallokalen trots att det är både buande och jubel. Objektiva SVT!
2016-11-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Men om du inte vill framstå som politiskt oinsatt, skriv inte om trams som en idiot då.
Jag skrev en extremt kort sammanfattning om hur jag upplever Donald Trump som skadlig för landet och dess befolkning. Ser inte hur du finner det som trams eller idioti.
2016-11-08, 17:00
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
alltså enbart white trash som stöder Trump. De lär inte vara många nog. Valnatten lär bli kort. Det kommer att vara avgjort på ett tidigt stadium.

Uppenbart vet du (som så många politiskt oinsatta) vad WT betyder. Sanningen är dock att Trump har de mest insatta och engagerade väljarna. Kan man inget om politik så röstar man Clinton eller inte alls.
2016-11-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Högt valdeltagande anses generellt gynna demokraterna. Deras största problem är att svarta, latinos och fattiga inte bryr sig om att rösta.

Sen ska man komma ihåg att valdeltagandet i USA är ett skämt jämfört med andra industrialiserade västländer; tror det brukar ligga runt 50%. I Sverige är det 90%.

Det du närmast får jämföra med är EU-valet, inte de nationella valen.
I Sverige låg det på 51,1% år 2014. Vilket inte är så långt från USA.
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Ok, den här frågan kanske redan har ställts, men jag orkar inte läsa igenom hela tråden just nu. Kan någon tipsa om någon bra och pålitlig sida/stream eller liknande för att följa valet? Helst en kanal som håller sig någorlunda opartisk och neutral och som helst inte är allt för pk-fierad. Tack på förhand.

Vill man ha pro-Trump, konspirationer och lite halv hetsig stämning så infowars.com.

Vill man ha amerikanskt, någorlunda Trump-lutande så är det väl FOX som gäller.
Har dock inte kollat på den själv så vet inte vilka som är där. Kan vara antingen Pro-Trump eller Hillary.

Annars har vi ju även RT, tror dom försöker hålla sig så neutrala som möjligt men det är väl ingen hemlighet att dom är mer åt Trump-hållet än åt Hillary.

Resten är über-pro-Hillary (CNN, TV4, SVT, MSBNC osv) så ja...
Medlem
Nu nämner hon åter igen att folk buade åt Trump, trots att det var ungefär 50/50 mellan buande och jublande.
2016-11-08, 17:02
Medlem
Steinarrs avatar
Idag så får vi äntligen veta hur många självhatiska vita cuckold män det finns i USA som röstar på Hillary.
2016-11-08, 17:03
Medlem
Mr Bs avatar
Jag följer olika live streams, men tipsar om Sky news, tycker Britterna alltid har mer journalistisk heder och generellt mer objektivitet.

https://www.youtube.com/watch?v=y60wDzZt8yg
2016-11-08, 17:03
Bannlyst
Bästa pro Trump videon
Make America Great again
https://www.youtube.com/watch?v=PncQ3M_Ri6M
2016-11-08, 17:04
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Högt valdeltagande anses generellt gynna demokraterna. Deras största problem är att svarta, latinos och fattiga inte bryr sig om att rösta.

Sen ska man komma ihåg att valdeltagandet i USA är ett skämt jämfört med andra industrialiserade västländer; tror det brukar ligga runt 50%. I Sverige är det 90%.

I presidentvalet brukar deltagandet ligga runt 50 %. I guvernörs-, kongress- och senatsvalen både till US Congress och delstatsförsamlingarna kan det krypa ner mot 20-30 %. Mot den bakgrunden är det tveksamt om man kan kalla USA för en demokrati.
2016-11-08, 17:04
Medlem
dot1qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den aspekten kommer liksom kvitta. Hillary och demokraterna kommer liksom inte tillåta hundratusentals syrier och muslimer i stort att nu få asyl i USA. Var kommer liksom denna uppfattning från? Obama skulle tillåta 20000 komma till USA men har inte blivit något av detta. Vad som nu kommer bli annorlunda är liksom invandringen från Mexiko men det är liksom ändå inte invandrare som om det blir tuffare där kommer komma till Sverige istället...

Jo, som jag skrev. Jag är tyvärr liksom en åsna ett offer av svensk media. Nu vägrar jag läsa aftonbladet eftersom jag föraktar den blaskan (för att sedan gnälla över densamma som en pajas) men i expressen.se som självklart också är en Clintin anhängare stod uppgifterna om att Hillary Clinton ville ta emot 68.000 flyktingar från Syrien medan Trump vägrade ta emot dessa. Detta stoda att läsa för någon vecka sedan och samma uppgifter får mig att vilja att Trump vinner eftersom jag är en hejare på matematik enligt lärare jag haft genom åren. Jag vet vart dessa i såfall hamnar. Europa först!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in