2016-11-08, 17:06
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Trump gets shock boost from early voting in Florida and North Carolina as she underperforms Obama 2012 - and he does better than Romney

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3913492/Battleground-Florida-Democrats-think-edge-early-voting-poll-lead-not-tighter.html
2016-11-08, 17:07
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Jag följer olika live streams, men tipsar om Sky news, tycker Britterna alltid har mer journalistisk heder och generellt mer objektivitet.

https://www.youtube.com/watch?v=y60wDzZt8yg
Normalt kanske, tycker att Economist havererat och är obehagligt pro Clinton
Bannlyst
Men hallå, inga röster har räknats än! All denna info är helt oväsentlig.
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Generallt, ja.

Men är det verkligen så det här valet?

Trump har lyckats mobilisera väldigt många tidigare soffliggare så det är inte omöjligt att det är åt andra hållet den här gången.
Hoppas verkligen du har rätt!

Sen hoppas jag starkt på bittra Sanders-anhängare! Om lejonparten av hans kärnväljare kan förmås att bojkotta valet eller i bästa fall rösta på Trump kan det bli ett välriktat slag mot Clinton. Undersökningar visade ju just att Sanders anhängare var väldigt positivt inställda till Trump. Trump är ju emot etablissemanget och han är inte uppköpt av kapitalisterna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindanzaren
Just nu handlar det inte i första hand om Trump som politiker utan om Trump som förlösare. Hela samhället vibrerar av lust till förändring. Att bryta dödläget. Men ett etablissemang vill ju inte förändras, det har ju utformat världen. Inte heller vill deras fårskock förändras. Och riktig förändring är ju läskigt. Det är lite som att dö. Man vet inte vad som kommer sen. Men det är också som att födas. Att pressa sig ut i en ny värld.
Du har analyserat det hela korrekt. Det handlar betydligt mindre om Trump som person, än vad han väcker hos det amerikanska folket: en lust att kväva den korrupta politiska eliten i Washington; en protest mot alla de skändliga saker som folk i maktens topp kommer undan med, men som "vanligt folk" får skaka galler i decennier för osv. För att ev föda fram/dö till något bättre.

En röst på Trollpackan är en röst på status quo (som iofs kommer att leda vidare till WW3 på sikt) - RÖR INTE mina aktier/fonder/real estate prices osv... Klart som fan att Wall Street/börsen/etablissemanget vill se en Hillary-vinst, då de VET att denna vinst garanterar fortsatt korruption/utsugning av folket/vinster, globalt såväl som nationellt, ännu en tid. De tänker ju kortsiktigt.

Men de med moralisk ryggrad, de röstar för Trump (trots hans fel och brister) i en desperat protest, som ett sista halmstrå att gripa tag i när det korrupta skeppet sjunker. Etablerad media (MSM) är som det där omtalade bandet på Titanic, som spelade på in i det sista....
Bannlyst
Trump har varit närmast besatt av Florida. Det vore mycket märkligt om han inte vinner där.
2016-11-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Uppenbart vet du (som så många politiskt oinsatta) vad WT betyder. Sanningen är dock att Trump har de mest insatta och engagerade väljarna. Kan man inget om politik så röstar man Clinton eller inte alls.
Hur vet du att Trump har de mest insatta och engagerade väljarna?

Om man röstar på Trump eller Clinton är ju en egenfråga. Bara för att man röstar på Clinton betyder det ej att man inte vet något om politik. Det är inte direkt som att alla håller med Trump på alla politiska frågor, om man säger så.
Medlem
Steinarrs avatar
När tror ni man får veta när Florida är avgjort?

Runt midnatt?

Det är Florida som är hela valet i stort sett.
Medlem
Y2Ws avatar
Valet får ses som avgjort nu, tydligen förlorade Clinton Millsfield med 4 röster mot 16!
2016-11-08, 17:10
Medlem
Det är ju bara avdankade kändisar som vågar gå ut med att de stödjer DJT. Varför skulle någon med en lysande framtid riskera att klippa sina egna vingar genom att öppet stödja Trump? Jag behöver väl inte påminna vilken sida media står på? Behöver jag dessutom påminna vilka som gör personer kända?

Den tysta majoriteten står vid sidan av Trump tror jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Normalt så gynnar det demokraterna därför att högt valdeltagande brukar innebära att afroamerikaner och vita lågutbildade tar sig till valurnorna och de brukar rösta demokratiskt. I detta läger är det lite svårt att säga. Vita lågutbildade är Trumps kärntrupper och många av dem brukar avstå från att rösta eller rösta demokratiskt. Å andra sidan dyker latinos (som inte heller brukar vara så aktiva) upp i ett sällan skådat antal och där är det minst 60/40 till Clinton. Evangelikaner och konservativa går till urnorna för att bevara platsen i HD som konservativ, vilket är en lätt fördel för Trump då han tidigare ansågs ha förlorat många av dessa väljare med sina uttalanden. Clintons har extremt starka band till afrisarna (vilket Obama kunde utnyttja) efter att byggt relationer (antagligen med pengar) till lokala afroledare under många år och lyckas hon få ut dem till valurnorna så vinner hon. Med andra ord så gynnas antagligen demokraterna mer av ett högt valdeltagande, men det är två ovanliga kandidater så det är inte helt säkert.

Fast att lågutbildade vita generellt röstar Dems är ju inte sant, det är snarare tvärtom, framförallt i de relativt fattiga delstaterna i södern, som är republikanska som fan, t ex West Virginia, Mississippi, Arkansas, Alabama etc. Detta är bland de absolut fattigaste delstaterna i landet, och att republikanerna vinner här är mer regel än undantag, speciellt under min livstid.
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Hoppas verkligen du har rätt!

Sen hoppas jag starkt på bittra Sanders-anhängare! Om lejonparten av hans kärnväljare kan förmås att bojkotta valet eller i bästa fall rösta på Trump kan det bli ett välriktat slag mot Clinton. Undersökningar visade ju just att Sanders anhängare var väldigt positivt inställda till Trump. Trump är ju emot etablissemanget och han är inte uppköpt av kapitalisterna.

Har dom något vett överhuvudtaget så borde dom flockas för att rösta Trump.
Eller sitta hemma.

Efter wikileaks-mejlen där det tydligt framgår att Sanders var kontrollerad opposition och aldrig hade en chans borde ha gett dom flesta Berners avsmak gentemot Clinton och demokraterna.

Hoppas på det jag med iallafall!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in