2016-11-08, 16:17
Medlem
Tuesday, Nov. 8, 9:47 a.m.: VoteCastr early vote estimate shows a very tight race in Colorado.

Från personer som jobbat med Obama.
2016-11-08, 16:18
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
När drar CNNs livesändning igång och kommer folk utanför USA kunna ta del av denna?
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Om nu Trump vinner med 10% på valdagen som ABC news säger så är det sjukt.
På vilket sätt är det sjukt?
Medlem
zergrushs avatar
Börjar man ana en lite bitter stämning i tråden? Mycket magsura uttryck och posts...

USA är ju ändå ett land som ligger långt bort, så blir det för mycket så kan det vara bättre att slänga på en trevlig film och koppla av med något gott att äta istället! För på vilket sätt skulle det amerikanska presidentvalet påverka ens eget privatliv?
Och slutresultatet kan man ändå inte göra något åt.

Ta hand om er!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Bernie hade ju liknande rallies som Trump, 15-20-25-30 K.. Hillary vet vi alla drar ett par hundra till max några tusen som mest... Ändå vann Hillary.... Trumps rallies drar 5-50 K... Hillary vinner
Fast sedan ska man komma ihåg att uppslutning på ett event är inte detsamma som en uppslutning i vallokalen.

http://www.huffingtonpost.com/entry/big-rallies-dont-mean-voter-turnout_us_57b6f12ee4b00d9c3a16e93b

https://www.bostonglobe.com/news/politics/2016/04/21/why-big-crowds-don-equal-big-votes-for-bernie-sanders/uuKcKaVV10wJV5m88iiiDP/story.html
2016-11-08, 16:19
Medlem
motarbetars avatar
nu hoppas jag för hela mitt hjärta att Trump tar hem detta enormt viktiga presidentval. Spännande att följa. Men något som är ännu mer spännande är om han förlorar. Jag tror att folk kommer gå bananas.

Hillary är så enormt korrupt och de amerikaner som har insett det kommer inte tolerera henne vid makten.
2016-11-08, 16:19
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns även republikanska kändisar som öppet har gått ut med att de absolut inte tänker rösta på honom, Arnold är en av dem.

Ja, givetvis finns det också. Det finns även demokratiska kändisar som öppet har gått ut med att de absolut inte tänker rösta på Hillary. Susan Sarandon är en av dem.
2016-11-08, 16:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Följande länk för att kolla USA-börsen i realtid är ovärderlig. Har sjunkit sakta men säkert.

http://www.investing.com/
I princip alla börser sjunker vid osäkerhet vilket det här valet genererar oavsett sida. Det stiger i morgon oavsett vem som vinner är mitt tips men mest om Trump vinner.
Medlem
Ratis avatar
Det är dock inte förrän 19 december som det säkra resultatet kommer. Det har ju hänt några gånger att kandidaten med minst röster i valet ändå har vunnit.
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heuristik
Trump tar Florida. Det kan du vara säker på. Jag tror för övrigt att han grejar valet också, men Florida är hans.
Jag hoppas verkligen du har rätt!

Jag är dock pessimistisk. Kollar jag på opinionsundersökningarna så visar de flesta på att Hillary leder. Nu såg jag också någon slags sammanställning utav förtidsrösterna i Colorado där Hillary låg före Trump med 3%.

Å andra sidan är det ju ytterst ovanligt att USA inte byter parti efter åtta år. Den enda jag kan minnas som vunnit presidentposten och som tillhört samma parti som den sittande presidenten (som suttit i åtta år) är George Bush 1988.
2016-11-08, 16:21
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Ja, visst är det märkligt att en kanditat som lyssnar på vad folket vill drar mycket folk till sig?

Och vad är det som gör att du anser att Trump är rasist? Är lite nyfiken på den.

Det var du som sa det. Jag skrev att rasistiska grupperingar stödjer honom. Hans tal om mur mot kriminella våldtäktsmän från Mexiko och stopp för inresa för muslimer borde ge dig en hint om varför han är alla rasisters favorit.

KKK har hittat "sin man". https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/11/01/the-kkks-official-newspaper-has-endorsed-donald-trump-for-president/
2016-11-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Jag tror att det kan vara lika farligt för USA att välja Hillary som det var för Tyskland att Merkel blev förbundskansler. Det kommer att flöda in folk över gränserna i aldrig skådad omfattning.

Ja detta har ju häxan mer eller mindre lovat.Sydamerikaner är ju enkelt. Det är bara att öppna gränsen så kommer flodvågen, men muslimer är lite svårare eftersom de måste ta sig över Atlanten. Detta har häxan tänkt lösa med flygning. Det skall gå en luftbro mellan flyktinglägren och USA för att öka den muslimska befolkningen så mycket det går innan nästa val.
Det kommer att kosta skjortan för skattebetalarna, men i gengäld kommer de att kunna njuta av mångkulturens välsignelser i framtiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in