2016-11-08, 13:48
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag är osäker på vem som kan vinna detta valet. Lite spännande nu, det är inte långt ifrån nu. Kommer det bli jämt tror ni?

Superjämnt. Det kan gå precis hur som helst. Kom ihåg Bradley-effekten.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/elections/
2016-11-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Vilken info sitter du på som ingen annan har fått tillgång till?
'

Den här sammanställlningen av olika opinion polls och uppskattningar, delstat för delstat, har legat uppe i flera veckor och updaterats dagligen. Kolla in tablån över samtliga delstater med data från ett tiotal stora gallups och opinionsundersökare så ser du hur mycket bättre läge Hillary har.

http://www.nytimes.com/interactive/2016/upshot/presidential-polls-forecast.html

Trump har i stort sett inte råd att mista någon enda delstat där han har en half decent chans att vinna. Hillary kan t ex förlora i Ohio, Nevada eller Colorado och ändå vinna bekvämt med ett par andra swing states under bältet.

Men nu kommer förstås somliga att säga "Vadå, det är ju New York Times, det vet man ju..." eller "de träffade inte rätt vid Brexit, då är det skit nu också!"

Dessutom är det en väldig ökning av antalet hispanics som röstar i Florida (under förhandsröstandet i förra veckan). Någon undersökare sade att det var 2½ gånger så många förhandsröstande latinos i Florida nu som för fyra år sedan. Och det stora flertalet av dem kommer nog inte att rösta på Trump, som har förolämpat och alienerat latinos genom hela sin kampanj.
2016-11-08, 13:49
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Jag är osäker på vem som kan vinna detta valet. Lite spännande nu, det är inte långt ifrån nu. Kommer det bli jämt tror ni?

Är ganska övertygad om att Trump tar hem det. Landslide-style

De få Hillary-anhängarna här i tråden är ju av annan uppfattning men har inte fått någon förklaring till varför.
Ingen har kunnat peka ut ett tecken på varför Hillary kommer vinna, så har inte kunnat ta ställning till om det jag tror på är åt helvete fel och önsketänkade.
2016-11-08, 13:50
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Men var tyst nu istället du har skämt ut dig tillräckligt
Vad har du för problem, lille vän?
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Jag är rätt säker på att Clinton vinner. Hon har kvinnorna (som är i majoritet) på sin sida. Hon har latinos och svarta på sin sida.
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
IT'S ANYBODY'S GAME WITHIN THE NEXT! 10! MINUTES!

Mina damer och herrar: Får jag presentera, Trumpsupportrarna!

Varför propagerar du för en genomkorrupt karriärspolitiker på ett svenskt nätforum? Det spelar ingen roll vad vi tycker, imorgon har amerikanarna sagt sitt och oavsett vem som vinner kommer era försök haft noll inverkan på resultatet. Ta en kall, softa lite och följ valet objektivt som vi flesta här inne försöker göra. Överlåt desinformationen åt CNN istället.
Senast redigerad av Koettbullen 2016-11-08 kl. 13:52.
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Vad har du för problem, lille vän?

Du som har problem inte jag
2016-11-08, 13:51
Medlem
En relevant fråga:

https://twitter.com/AaronSims31/status/794967874830004224

Varför ÄR Clinton Foundation endast aktiv i länder utan födelseattester?

Bill Clinton verkar även ha haft sentida kontakter med Ghislaine Maxwell, f.d. älskarinna och medhjälpare till pedofilfixaren Jeffrey Epstein:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2906981/Bill-Clinton-pictured-Jeffrey-Epstein-s-social-fixer-Chelsea-s-wedding.html

Här är flightloggarna alla de gånger då Bill Clinton åkte med "pedofilflyget":

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2922773/Newly-released-flight-logs-reveal-time-trips-Bill-Clinton-Harvard-law-professor-Alan-Dershowitz-took -pedophile-Jeffrey-Epstein-s-Lolita-Express-private-jet-anonymous-women.html

Bedrövligt att FBI inte utreder detta!!!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Superjämnt. Det kan gå precis hur som helst. Kom ihåg Bradley-effekten.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/elections/
Jag är inte jätteintressrad av politik, men detta är ju unikt minsann. Jag kanske kollar hur det blir senare. Vad som än händer så kan det skilja bara några röster och därför är det viktigt att alla typ röstar. Ellerhur?
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Snacka om bristande rättssäkerhet i USA när en presidentkanditat kan skrämma en liten flicka till tystnad

Precis
2016-11-08, 13:52
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Trump är en dollarmiljardär av en anledning. Folk gillar att sitta och säga "han är en idiot, han är en åsna", men han hade knappast varit där han är idag om han inte var riktigt jävla skarp.

Som sagt, han plockade hem GOP-valet STORT genom att bara trolla. Alla andra spenderade tiotals, hundratals miljoner dollar i kampanjer, han spenderade knappt någonting alls.

Hillary kommer bli krossad. Undersökningarna är riggade för att ge skenet av att hon vinner.
Det blir en riktig landslide.

Det går att jämföra med SD här i Sverige. De pollar alltid "dåligt", sen när alla röster är räknade så hoppsan, SD fick visst 30% mer än vad vi först trodde.

Han fick en massa gratispublicitet i medierna, men nu är det ju slut på det. Trodde hans anhängare på allvar, att medierna skulle fortsätta att lyfta fram honom mot Hillary?
2016-11-08, 13:53
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag är rätt säker på att Clinton vinner. Hon har kvinnorna (som är i majoritet) på sin sida. Hon har latinos och svarta på sin sida.
Det spelar ju ingen som helst roll! Skulle hon nu komma i närheten av kejsare Trumps magnifika valseger så gör hon det bara för att hon är i förbund med demoniska makter och att republikanernas hårt pressade exorcister inte lyckats hålla dessa ondskans hantlangare i schack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in