Trump vinner.
Trump har, i sak, bättre svar på alla frågor jämfört med NWO/Clinton. Enda undantaget är narkotikapolitiken där båda är lika dåliga - Trump skulle snott denna fråga av Bernie som sagt, sålt den till 'de enskilda staterna' likt abortfrågan och det hade som sagt varit a non-contest..
Försvarspolitiskt:
Det kostar Världen för mycket att sitta på en hög häst gentemot Putin. Ja självklart har den ryska regimen massor med problem, och ja mycket av den inslagna vägen leder på historiskt poängterade återvändsgränder - men att ha en mera förutsättningslös, pragmatisk, attityd emot Ryssland är absolut bättre än Hillary's linje.
Ekonomiskt:
Byggdes USA på 'omfattande sociala skyddsnät', 'stränga transfereringar' och 'allahs-lika-värde'?
Nöhä.. Men håll truten då.
Varken Clinton eller Trump kan vifta ett trollspö över situationen, men vi i Europa vet vart Hillary's linje leder.
Självklart ska USA sluta 'ge bort' av sig själv, via avtal, via interventioner, via altruistiskt övermod - självklart ligger det i landets intresse att göra precis som Trump stakar ut.
Personligt:
Kul kille. Jag har hört minst 100 miffon genom livet, män av olika börd och ålder, som hävt ur sig tarvligheter om kvinnor likt Trump - en typ av humor som jag likställer med kiss-o-bajs humor, en annan intellektuell avart hos det manliga släktet (vi ska i sanning vara glada att Trump är lite lagom översexuell, hade han suttit i bussen och pratat koprofagi så hade det liksom varit värre).
Nå, så han är en drummel, och ingen vän av Jante, och så pratar han som Joe Pesci..
Men Trump är en människa av kött och blod, och jag förmodar att folk som orkat titta på 'You're Fired!' vet vad som väntar i vita huset..
Vänstertomtarna är rädda för att the Donald ska trycka på den röda knappen lika tanklöst som han 'sparkar' en halvbegåvad rekryt. Att han går rakt in i Vita Huset, slår på en skiva av Burzum, och förklarar krig emot alla(?).
Blir Trump vald så kommer han att få ett annat eftermäle än vad etablissemanget vill få oss att förvänta.
Jämfört med Hillary, där vi får mer dårskap som fortfarande inte fungerar, av någon som är helt uppenbart opålitlig, ytligt deltagande och någonstans i gråzonen mellan ren ondska och basal kriminalitet.
Det är sannolikt sista gången som en kandidat av Trumps slag kan vinna i USA. Eftersom verkligheten alltid överträffar dikten så måste han därmed vinna.
Om det Amerikanska folket förtjänar honom i Vita Huset, så kommer han att vinna.
Min Trump-T-shirt från rulltrappedagen kommer jag bära med ett stort flin helt oavsett.