2016-11-08, 13:42
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Mina tankar är förundran över att det sitter en kille i sverige med förföljelsemani.
Du sprider lögn efter lögn, därtill lätt motbevisade sådana - då får man räkna med mothugg på ett internetforum. Så för att diskutera själva saken istället, vad säger det om svensk medias rapportering av valet som lyckades få dig så felinformerad? Vad säger det om media i allmänhet ingen lyckats förmedla till dig att målet med 13-åringen är nedlagt? Är det media som är manipulativt till Clintons fördel, eller är du helt enkelt bara dum alt. medvetet lögnaktig?
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Precis - hon vågade inte framträda vilket var avsikten.

Men var tyst nu istället du har skämt ut dig tillräckligt
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ja, den där tönten som sitter och klipper ihop diverse falsarier skulle väl vända hela valet upp och ner?
Vad hände med det egentligen?

Ni kanske inte har insett men bomben har redan detonerat.

WikiLeaks m.fl. har bevisat klart och tydligt Clintons korruption och respektlöshet mot rikets säkerhet.

Sen om ni väljer att blunda för det som har kommit fram är eran ensak.
Men att tro att en stor del av det amerikanska folket inte har öppnat ögonen pga släppen är väldigt naivt av er.

Men har man huvudet i sanden så ser man ju inte explosionen runt sig så det är inte så konstigt.
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
IT'S ANYBODY'S GAME WITHIN THE NEXT! 10! MINUTES!

Mina damer och herrar: Får jag presentera, Trumpsupportrarna!

Absolut, står inte för allt Trump säger eller gör, men att rösta in en korrupt president är det sjukaste som kan hända.

Är man hillary supporter tycker man inte om demokrati...medhjälpare till korruption. smuts
2016-11-08, 13:43
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag tänkte också mycket på det här, han har spelat etablissemanget jävligt fint!

Ska bli väldigt intressant att se hur valet slutar, men jag är så orolig för att hillary vinner.... :/

Trump är en dollarmiljardär av en anledning. Folk gillar att sitta och säga "han är en idiot, han är en åsna", men han hade knappast varit där han är idag om han inte var riktigt jävla skarp.

Som sagt, han plockade hem GOP-valet STORT genom att bara trolla. Alla andra spenderade tiotals, hundratals miljoner dollar i kampanjer, han spenderade knappt någonting alls.

Hillary kommer bli krossad. Undersökningarna är riggade för att ge skenet av att hon vinner.
Det blir en riktig landslide.

Det går att jämföra med SD här i Sverige. De pollar alltid "dåligt", sen när alla röster är räknade så hoppsan, SD fick visst 30% mer än vad vi först trodde.
Senast redigerad av Fizzlor 2016-11-08 kl. 13:45.
2016-11-08, 13:44
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign

Trump vinner.
Trump har, i sak, bättre svar på alla frågor jämfört med NWO/Clinton. Enda undantaget är narkotikapolitiken där båda är lika dåliga - Trump skulle snott denna fråga av Bernie som sagt, sålt den till 'de enskilda staterna' likt abortfrågan och det hade som sagt varit a non-contest..

Försvarspolitiskt:
Det kostar Världen för mycket att sitta på en hög häst gentemot Putin. Ja självklart har den ryska regimen massor med problem, och ja mycket av den inslagna vägen leder på historiskt poängterade återvändsgränder - men att ha en mera förutsättningslös, pragmatisk, attityd emot Ryssland är absolut bättre än Hillary's linje.

Ekonomiskt:
Byggdes USA på 'omfattande sociala skyddsnät', 'stränga transfereringar' och 'allahs-lika-värde'?
Nöhä.. Men håll truten då.
Varken Clinton eller Trump kan vifta ett trollspö över situationen, men vi i Europa vet vart Hillary's linje leder.
Självklart ska USA sluta 'ge bort' av sig själv, via avtal, via interventioner, via altruistiskt övermod - självklart ligger det i landets intresse att göra precis som Trump stakar ut.

Personligt:
Kul kille. Jag har hört minst 100 miffon genom livet, män av olika börd och ålder, som hävt ur sig tarvligheter om kvinnor likt Trump - en typ av humor som jag likställer med kiss-o-bajs humor, en annan intellektuell avart hos det manliga släktet (vi ska i sanning vara glada att Trump är lite lagom översexuell, hade han suttit i bussen och pratat koprofagi så hade det liksom varit värre).
Nå, så han är en drummel, och ingen vän av Jante, och så pratar han som Joe Pesci..
Men Trump är en människa av kött och blod, och jag förmodar att folk som orkat titta på 'You're Fired!' vet vad som väntar i vita huset..
Vänstertomtarna är rädda för att the Donald ska trycka på den röda knappen lika tanklöst som han 'sparkar' en halvbegåvad rekryt. Att han går rakt in i Vita Huset, slår på en skiva av Burzum, och förklarar krig emot alla(?).
Blir Trump vald så kommer han att få ett annat eftermäle än vad etablissemanget vill få oss att förvänta.
Jämfört med Hillary, där vi får mer dårskap som fortfarande inte fungerar, av någon som är helt uppenbart opålitlig, ytligt deltagande och någonstans i gråzonen mellan ren ondska och basal kriminalitet.

Det är sannolikt sista gången som en kandidat av Trumps slag kan vinna i USA. Eftersom verkligheten alltid överträffar dikten så måste han därmed vinna.
Om det Amerikanska folket förtjänar honom i Vita Huset, så kommer han att vinna.

Min Trump-T-shirt från rulltrappedagen kommer jag bära med ett stort flin helt oavsett.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
2016-11-08, 13:46
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Så hur ser opinionsläget ut i nuläget? Är det troligt att en omvänd bradley-effekt kan påverka resultatet märkbart?

Latest polls:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/elections/
Medlem
Ställningen just nu:

http://pejl.svt.se/usa-valet-infor/

203 elektorer för Killary
164 elektorer för Trump

av 538 elektorer.

Hur stor chans har Trump i detta läge?
Medlem
Hillary vinner troligen eftersom Trump totalt saknar politisk erfarenhet. Det enda jag ser som kan hota Hillary är om Trumps väljare lyckas mobilisera. Skall bli intressant att se om man publicerar sådan statistik. Borde gå att se om för Trump viktiga distrikt har osedvanligt högt deltagande. U.S.A har ju traditionellt lågt valdeltagande så här finns det potential.

Men sedan är ju det intressanta om Demokraterna lyckas vinna både senaten och representanthuset och Kejsarinnan Hillary I bestiger tronen. I så fall blir det intressant. Hon lär väl sätta U.S.A i konkurs inom ett år.
2016-11-08, 13:47
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Så hur ser opinionsläget ut i nuläget? Är det troligt att en omvänd bradley-effekt kan påverka resultatet märkbart?

Mycket mycket troligt.

Värt att tänka på är också att dom som kommer rösta på Trump gör det på valdagen och inte via förtidsröster då de inte litar på systemet.

Dom allra flesta Trump rösterna kommer komma från rösterna på valdagen och inte från förtidsrösterna.
2016-11-08, 13:47
Bannlyst
Jag är osäker på vem som kan vinna detta valet. Lite spännande nu, det är inte långt ifrån nu. Kommer det bli jämt tror ni?
2016-11-08, 13:48
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Du sprider lögn efter lögn, därtill lätt motbevisade sådana - då får man räkna med mothugg på ett internetforum. Så för att diskutera själva saken istället, vad säger det om svensk medias rapportering av valet som lyckades få dig så felinformerad? Vad säger det om media i allmänhet ingen lyckats förmedla till dig att målet med 13-åringen är nedlagt? Är det media som är manipulativt till Clintons fördel, eller är du helt enkelt bara dum alt. medvetet lögnaktig?
Jag har följt härvan med Jeffrey Epstein, Alan Dershowitz, Donald Trump, Prince Andrew. Även Bill Clinton har man kämpat för att inkludera eftersom Clintons vid ett tillfälle tog samma flight som Epstein.

Du är för lite insatt i förvecklingarna för att jag ska bekymra mig om att forsätta diskussion med dig. Sorry

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in