2016-11-08, 12:16
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Det handlar inte kandidatens hudfärg utan om dess politik. Kan vara svårt för rasister att förstå. Vi tar det en gång till:

https://www.buzzfeed.com/peteraldhous/trump-and-the-white-vote?utm_term=.bxg6JdN5N#.qrnXgL030

Hmm, bra, då säger vi väl det. Du är inte rasist utan uttrycker dig bara som en sådan. Du får ursäkta förväxlingen.
2016-11-08, 12:17
Medlem
fendadens avatar
https://streamable.com/q3s2

Starkt klipp om Trump.

Latinamerikanernas lathet kommer att stjälpa Clinton, tillräckligt många kommer inte resa sig ur soffan för att rösta.
2016-11-08, 12:20
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Och du tror Trump behöver mer pengar? Han är mångmiljardär. I USA-dollar. Så din teori faller stenhårt.
Inte bara det, han tror också att någon som bara är ute efter mer pengar går emot hela jävla etablissemanget i väst. Trump är numer hatad av alla andra 5%-are, alla tidningar, höga ledare hos alla partier. Alla som har något att säga till om, tror de har något att säga till om och de som gör det ändå hatar honom, baktalar honom och förminskar och hånar honom och alla som röstar på honom.

Om Trump förlorar kommer han krossas, de som röstat på honom ses som andra klassens medborgare och hans åsikter förbjudas. Det kommer aldrig någonsin igen komma en västerländsk politiker som vill sätta sitt land först. USA kommer förvandlas till tredje världen om inte jorden bli jämnad med marken efter ett atomkrig mot Ryssland först.

#MAGA
2016-11-08, 12:21
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Typisk PK-undersökning med andra ord

Alla som har något vett vet att hela flyktingkrisen och helvetet i MÖ började ta ordentlig fart efter Libyen och att Gadaffi blev avsatt.

*mördad

Min lokala p4-station basunerade nyss ut att Clinton vunnit i någon liten skitby i New Hampsire(?) med röstsiffrorna fyra mot Trumps två röster.
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Jag är inte så säker på det, när Demokraterna talar om att folk får det bättre, så menar dom egentligen i kommunist-Kina där all tillverkning sker.
Förutom sina kompisar på Wall Street som Reinfeldt arbetar för nu.
Håller inte med dig. I förhållande till Republikanerna är Demokraterna ett parti för medelklassen. Rep har en utpräglad högerprofil där fundamentalist kristna frotterar med krigsivrare. Sedan finns det förstås i stora partier olika falanger till vänster o höger.

Summa sumarum... om du inte är överdrivet rik då ska du rösta på DEM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Fattar att du tillhör samlingen hatare som hyllar Trump. Skillnaden är att Trump kommer bli en katastrof - för freden, energipolitiken, miljön, ekonomin etc. Ganska talande att börskurserna vände upp i takt med att opinionen vände tillbaka i Hillarys favör (efter FBI annonserat att mejl-varningen var falskt alarm)

Ja visst börshajarna vill ha Clinton. Hon garanterar att det gamla etablissemanget sitter kvar. Bankirerna på Wallstreet kan känna sig trygga. Globalisterna kan fortsätta att strunta i vanliga amerikaner och i stället outsourca allt till Kina och Mexiko. Illegala invandrare kan fortsätta strömma in och klippa gräset eller bli sexslavar åt gräddan.

Du talar om att Trump är en katastrof för freden, men han är den första presidenten som har talat om ett militärt samarbete med Ryssland i stället för konfrontation som Clinton förespråkar. Hon har till och med hotat med flygförbud över Syrien vilket skulle hota att starta krig med Ryssland. I stället för att samarbeta för att göra slut på jihadismen.
2016-11-08, 12:23
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
*mördad

Min lokala p4-station basunerade nyss ut att Clinton vunnit i någon liten skitby i New Hampsire(?) med röstsiffrorna fyra mot Trumps två röster.

Det stämmer att hon gjorde. Men det är ju bara halva sanningen eftersom Trump tog hem resten med 36-24 (eller något liknande).

Läste en en artikel i CNN som basunerade ut exakt samma sak i rubriken sen några paragrafer senare i texten så kunde man läsa att Trump egentligen ledde ganska stort (med runt 50%), lol.
Medlem
Bill Mitchell har en bra teori om varför Clinton går förhållandevis bra i förtidsröstningen:

Dems had a huge push on to vote early. Reps held back for ED fearing fraud. We will win ED this year even bigger than usual.

Demokratiska väljare är zombies men en stor del av de Republikanska väljarna är red-pilled på allvar och då litar man inte på systemet med förtidsröstning. Jag har själv tänkt tanken att jag aldrig skulle våga förtidsrösta i USA under den här valkampanjen.
Bannlyst
Citat:
*mördad

Men dom nämnde aldrig att trump vann alla överlägset när man lägger ihop dom tre byar som röstade antar jag..

Det är fan samma demoniska folk som sitter i Sverige som på CNN.
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Nu har TV4 valvaka och den är så smutsig som man hade förväntat sig. Konstant smutskastning av Trump från de korrekta.
2016-11-08, 12:24
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
*mördad

Dom nämnde inte att Trump vann totalt när man räknade samtliga byarna som röstade i morse?
2016-11-08, 12:24
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Det du beskriver är vad du tror, med hillary finns redan bevisen. Se hur världen ser ut just nu.
Du refererar antagligen till Trumplägrets argument att Hillary varit med och bestämt USAs politik i 30 år... seriöst asså... det är NU hon vill bli president.

Btw - Måste man svara på alla konstiga påståenden på FB?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in