2016-11-08, 12:01
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Det är ju ett betyg åt de "vanliga" politikerna och deras totala misslyckande.
De har krattat manegen åt Trump, skyll inte på väljarna!

Så kanske man kan se det om man önskat andra kandidater. Jag tycker Bernie Sanders var en historisk möjlighet för USA, Sverige och världen. Fast, med närmare eftertanke, kanske han blivit motarbetad på ett sätt som Hillary kan undvika.

Tycker faktiskt Hillary Clinton är ett mycket bra val, ungefär som Louis CK uttrycker det...

https://youtu.be/MFOkBnYGfIM
2016-11-08, 12:01
Medlem
Enligt CNN leder Clinton med 268-204, Trump kommer få svårt att vinna valet trots ifall han vinner Florida.
2016-11-08, 12:03
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Kanske för att Flashbackare är mestadels "vita" som majoriteten av medborgarna är i det här landet är.

https://www.buzzfeed.com/peteraldhous/trump-and-the-white-vote?utm_term=.nkVEXMPqP#.ttg67ErRr
... å Hillary är inte vit? eftersom hon är kvinna? Eller, hur tänkte du fel där???
2016-11-08, 12:04
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
För att skitaposta lite: http://imgur.com/gallery/ikbFXCw

Bossen. Så jävla klockren

Och får att knyta an lite till topic: Jag tror, helt ärligt, att Trump tar hem det här.

Försöker vara objektiv och inte låta mina egna förhoppningar "cloud my judgement".

Det jag baserar det på är helt enkelt sociala medier på internet kryllar av Trump suppoters.
Många fler än Hillarys. Det tyder på att den yngre generationen lutar åt Trump.

Sen har vi Trumps rallies. Dom är 2x, 3x, 4x, 5x så stora som Hillarys.
Hillary behöver använda sig av stora stjärnor (Jay-Z, Springsteen, Bon Jovi m.fl.) för att dra stora publiker.

Vidare så har vi sett hur alla polls behöver över-sampla demokrater med upp till ~35% för att få Hillary att ligga runt 3-5% högre.

Polisen, militäreno osv stöder Trump.

Sen det faktum att mer än 50% av folket i USA tycker Hillary är korrupt.

Hur ska hon kunna vinna? Allt pekar på att Trump tar hem det här.

Citerar mig själv och undrar igen: Vad pekar på att Clinton vinner? Varför tror ni att hon vinner?
2016-11-08, 12:05
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag vill inte dividera för mycket med någon av motsatt politisk åsikt, och för att jag tycker att både HRC och Trump är clowner - men:

1 källa/or till Obamas valfusk tack

2 Trump har gång på gång dragit upp de urgamla Benghazi mailen som Hillary t o m gått igenom en rättegång för.
Hon bedömdes oskyldig, har du glömt det? Hennes mail ansågs inte ha medfört något hot mot någon.

På den tiden hade för fan alla möjliga statsanställda Hotmail. Jag tilläts inte ha Hotmail för att min arbgiv förstod riskerna med det. Ändå hade jag inget "viktigt/uppsatt" jobb då. Man var mest orolig för virus.

3 Hillary kan knappast hållas ansvarig för vad några enstaka överradikala människor gör. Den idén är väl hämtad ur SJW-världen när någon de inte gillar ska hålla tal på deras universitet och liknande. Olaglig vänsteraktivism.

Och slutligen - JA Hillary's sida är lika ful som drar upp något Trump sa off camera på en talk show för över ett decennium sen.

Man borde sluta med sådant fulspel en gång för alla. Från båda sidorna. Det är sånt som gör att jag tycker synd om amerikanerna som måste välja mellan dessa.

Håller helt och hållet med. Det handlar om valet till en av västvärldens viktigaste poster. Fokus bör ligga på kandidaternas politik, vars båda står i frågor Även vars deras kandidater till posten som vicepresident står. Idag handlar det om popularitet och smutskastning. Vad har grundlagsfäderna egentligen tyckt om dagena val.

Enligt Washington Post senaste prognos vinner Clinton electoral rösterna.
2016-11-08, 12:06
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Enligt CNN leder Clinton med 268-204, Trump kommer få svårt att vinna valet trots ifall han vinner Florida.

Är det möjligt för Donald Trump att köra förbi Clinton i sista stund och ta plats i Vita Huset? Enligt CNN finns det sex olika möjliga scenarion.

1.Trump lyckas göra en Mitt Romney 2012 och vända de delstater som röstade på Obama i senaste valet: Florida, Ohio, Iowa, Nevada och New Hampshire. Men det räcker inte. För att få 270 elektorer måste han även plocka några i Nebraska och Maine, stater som inte går efter principen ”winner takes all”.

2. Han tar hem Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Detta är tre delstater där det ser mörkt ut för Trump i mätningar. Men lyckas han svänga dessa behöver han bara ta Florida och Ohio, och kan släppa Nevada eller New Hampshire.

3.Clinton förlorar väljare till Libertarianen Gary Johnson i Nevada, New Hampshire och Colorado. Tappar hon för många röster där kan Trump ha en reell chans.

4. Enligt CNN visar mätningar av antalet som förtidsröstar att färre svarta väljare (som lutar demkoratiskt) har gått till valurnorna i North Carolina, Florida och Georgia. Det skulle kunna bli fördel Trump, och även i Michigan kommer många av Demokraternas röster från afroamerikaner. Om de stannar hemma kan Trump alltså ha en chans.

5. Latinoväljare är ett annat trumfkort för den republikanske kandidaten. Om inte de latinamerikanska väljarna sluter upp bakom Hillary Clinton kan Trump ha möjlighet att plocka elektorerna i Arizona, Florida, Nevada, Colorado och New Mexico.

6.Om han lyckas att svänga inte bara ett distrikt i Maine utan hela delstaten – och New Hampshire, skulle han överraska genom att plocka röster bland väljare i den urbana medelklassen. Och tar han även hem Philadelphia, så har han plötsligt sju elektorer fler än vad som behövs för en biljett till Vita Huset.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/sex-scenarion-som-kan-gora-trump-till-president
2016-11-08, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
... å Hillary är inte vit? eftersom hon är kvinna? Eller, hur tänkte du fel där???
Det handlar inte kandidatens hudfärg utan om dess politik. Kan vara svårt för rasister att förstå. Vi tar det en gång till:
Citat:
White voters who identify most strongly with their German or Italian heritage strongly support Trump, whereas those who self-identify as Irish, English, or Scottish are more evenly split between Trump and Hillary Clinton
https://www.buzzfeed.com/peteraldhous/trump-and-the-white-vote?utm_term=.bxg6JdN5N#.qrnXgL030
2016-11-08, 12:08
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Kanske för att Flashbackare är mestadels "vita" som majoriteten av medborgarna är i det här landet är.

https://www.buzzfeed.com/peteraldhous/trump-and-the-white-vote?utm_term=.nkVEXMPqP#.ttg67ErRr

Clinton är precis som Trump både miljardär (ingen kvinna av folket) och vit Precis som Trump inte är en man av folket. Båda är ytterst priviligierade.
Medlem
Cannabisministerns avatar
vilka delstater är det som inte har winner takes all med elektorsröster?
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_

Hur kan CNN veta detta redan nu? Svar: Det är gissningar.

Tänk på att opionionsundersökningarna som har gjorts har över-samplat demokrater med upp till 35% gentemot republikaner och independents. Ändå så har Hillary bara haft en MYCKET knapp ledning.

Allt för att få folk att ge upp innan det ens har börjat. Propaganda med andra ord.
Dom vill att folket ska känna att det är hopplöst och strunta i att gå och rösta.

Svara gärna på min undran här också: (FB) USA:s presidentval 2016 / Valvaka
2016-11-08, 12:10
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindanzaren
Det räcker inte. Vilka fler stater tar Trump? Pennsylvania?

Exakt, Trump måste ta ganska mycket för att kunna vinna.

Här en intressant analys som inte utesluter att Trump kan vinna med ser ändå en Hillary seger som det mest troliga:

https://www.youtube.com/watch?v=2xlaQHr3dBA
2016-11-08, 12:10
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Han skiter i landet. Det enda Trump bryr sig om är Trump. Han kan fullständigt förstöra USA bara han själv kan berika sig. Har varit så hela hans liv, lär inte bli förändring.

Och du tror Trump behöver mer pengar? Han är mångmiljardär. I USA-dollar. Så din teori faller stenhårt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in